Bosna i Hercegovina koja obuhvata populaciju od 3,5 miliona građana, predstavlja tržište u razvoju, sa rastućim sektorom elektronske trgovine. Primjetan je trend i na ovim prostorima da potrošači sve više kupuju virtualno, a da su izloge zamijenili ekranima laptopa, tableta, mobilnih telefona, naročito tijekom vrelih ljetnjih dana. Svaki drugi korisnik platnih kartica u Bosni i Hercegovini nabavlja robu i usluge putem interneta . U te svrhe oko 77 posto potrošača najčešće koristi pametni telefon za online kupovinu, pokazalo je Visa istraživanje "U korak sa digitalnom budućnošću".
Pretraga na internetu mijenja višečasovni obilazak radnji
Rast e-trgovine promijenio je tradicionalni način kupovine, odlaska u prodavnicu i plaćanje gotovinom. Za potrošače lakoća i jednostavnost plaćanja su pozitivne strane e-trgovine. Sve je veći broj e-prodavnica, koje su osmišljene tako da se šoping odvija u nekoliko koraka, jednostavno i intuitivno. Na internetu zapravo znatno brže možete pregledati ponudu više omiljenih brendova, uporediti cijene i donijeti odluku. Sam čin plaćanja je olakšan, budući da ne dolazite u situaciju da nemate gotovinu kod sebe.
Osim toga, imate dovoljno vremena da razmislite da li biste kupili odrijeđeni proizvod, ali odustajanje od kupovine nikad nije izazvano nemogućnošću da u tom trenutku platite. Međutim, u prodavnicama čak 41 posto potrošača odustaje od tog čina, u slučaju da trgovci ne prihvataju digitalna plaćanja .
Potrošači traže više
Sve veći broj online kupovina utjecao je i na porast očekivanja potrošača u dijelu predstavljanja proizvoda, politika zamjene robe, korisničke službe i personalizacije komunikacije. Od toga koliko su prilagođeni potrebama korisnika, zavisi i posjećenost online prodavnica. Međutim, koliko je izvjesno da će kupovina na internetu zamijeniti šoping u prodavnici?
Online prodaja ključna za budućnost malih i srednjih preduzeća
Ako posmatramo e-trgovinu sa stanovišta biznisa, jasno je da su preduzeća shvatila da im je potreban internet kao bitan kanal prodaje. Kupac očekuje stalnu povezanost sa omiljenim brendovima te uz fizičku prodavnicu, važno je ponuditi mogućnost online šopinga. Za vrlo male biznise posjedovanje samo e-prodavnice je znatno jeftinija opcija. Pored toga, dostupno je više platformi i alata koji pomažu malim firmama da počnu sa e-trgovinom. Dodatna prednost je ta što na ovaj način trgovci bolje upoznaju preferencije kupaca, te su u prilici da kreiraju specijalne ponude i akcije. Visa se prošle godine obavezala da će podržati digitalizaciju 50 miliona malih preduzeća širom svijeta i tom cilju je posvijećena i u Bosni i Hercegovini.
Spoj tradicionalne i virtualne kupovine
Prisutnost na internetu je preduslov opstanka u digitalnoj ekonomiji. Ipak, zbog širokog spektra inidvidualnih potreba, možda je najbolje kombinovati virtualni i tradicionalni način kupovine i prodaje. Neki prodavci uveliko primjenjuju ovaj model te možete isprobati proizvod u radnji, odabrati i ugovoriti isporuku na kućnu adresu ili naručiti proizvod u online shop-u, a preuzeti ga lično u radnji. Pojedine kupovine, poput nabavke namještaja je uvijek bolje prvo vidjeti i isprobati, dok se garderoba možda najpametnije pazari na internetu. Zato e-trgovina u svom sadašnjem obliku nije namijenjena da u potpunosti zamijeni kupovinu u prodavnici, već da generalno olakša proces kupovine, a trgovcima uveća obim prodaje i klijenata.