Vodeće kompanije i brendovi već uveliko rade na integrisanju svih dostupnih kanala trgovine preko mobilnih telefona, interneta i u prodavnicama. S obzirom na to da je kupovina u prodavnicama u znatnoj mjeri ograničena za sve kategorije kompanija, kupci više nego ikad tragaju za pouzdanim načinima digitalne trgovine.
Milioni novih kupaca su u novonastalim okolnostima iskusili digitalnu kupovinu namirnica, jela i kućne potrepštine, i očekuje se da će te novoformirane navike biti trajnog karaktera. Prislanjanje beskontaktne kartice ili mobilnog uređaja ubrzanim tempom postaju omiljeni načini plaćanja širom svijeta.
Iskustvo beskontaktnog plaćanja je važno posebno sada, između ostalog i zato što je bezbjednije po zdravlje. Svaka treća transakcija na kasi koja se obavlja preko mreže kompanije Visa vrši se beskontaktno, dok je u prvom kvartalu finansijske 2019. godine to bila svaka četvrta, pokazuju najnoviji podaci ovog svjetskog lidera na polju beskontaktnih transakcija. Ukupna upotreba beskontaktnog načina plaćanja Visa karticama u Bosni i Hercegovini porasla je za skoro 162 odsto u odnosu na mart prošle godine.
Također, kako bi se prilagodili promjenjenom ponašanju potrošača, prodavci nastoje da im pruže lak, brz i bezbjedan način plaćanja u svijetu koji se brzo mijenja. Visa sarađuje sa partnerima iz industrije platnih usluga i sa gotovo 60 vlada širom svijeta na podizanju limita za beskontaktno plaćanje. U Bosni i Hercegovini je on povećan na maksimalno 90 KM, čime je potrošačima omogućeno da jednostavno prislone Visa karticu i plate bez unosa PIN-a. Povećani limit bez unosa PIN-a predstavlja porast od 50 posto u odnosu na prethodnu sumu od 60 KM, čime se potrošačima u Bosni i Hercegovini dodatno olakšavaju svakodnevne transakcije.
Ukoliko pogledamo plaćanja potrošača, postoji određeni broj oblasti u kojima je zbog pandemije virusa COVID-19, čak moguć ubrzan napredak. Prva od njih je zamjena gotovine drugim sredstvima. Gotovinom i čekovima troši se 18 biliona dolara širom svijeta, dok ljudi sve više osvješćuju da se upotrebom keša prenose virusi i bakterije.
Zdravstvena kriza pogodila je kompanije svih veličina, ali mala preduzeća se nalaze u posebno teškom položaju, a neka od njih su i zatvorena. Ti prodavci možda jesu mali, ali igraju ključnu ulogu u životima svojih klijenata, zaposlenih i partnera i podrška koja se njima pruži ima dalekosežne efekte na njihove zajednice i privredu. Visa je posvjećena pružanju pomoći kompanijama da budu prisutne na internetu i implementiraju zaokružena rješenja koja štite kako potrošače tako i prodavce u svijetu koji je sve više digitalizovan.
Mali privredni subjekti prolaze kroz proces ubrzane digitalne transformacije razvojem e-trgovine i prepoznavanjem novih načina na koje potrošači troše novac na internetu. Tokom prošle godine, građani Bosne i Hercegovine potrošili su više od pet miliona maraka na kupovinu putem interneta i naručili robu u težini većoj od 328 hiljada kilograma, pokazuju podaci Uprave za indirektno oporezivanje.