Vlast tvrdi da je gradnja tramvajske pruge od Ilidže do Hrasnice opravdana, ali ne misle svi tako
Vlasti su u nekoliko navrata tvrdile da će gradnja pruge, za koju je projekt star nekoliko decenija, početi vrlo skoro, ali to se nije desilo. U šali ili zbilji ilidžanski načelnik Senaid Memić je prije dvije godine poručio da će organizovati radne akcije za gradnju pruge.
Međutim, radne akcije nije bilo, a tokom njegovog devetogodišnjeg načelničkog mandata nije počela gradnja pruge na bilo koji drugi način.
Aktuelna kantonalna vlast, "šestorka" i svaka prethodna vlast u KS je obećavala gradnju tramvajske pruge. U izbornoj godini im je to bilo među omiljenim obećanjima za koje tvrde da je potpuno opravdano za realizaciju.
Tom prilikom se pozivaju na studije čiji sadržaj još nije javno objavljen - nije dostupan na web stranici nijednog kantonalnog ministarstva ili institucije. Čekajući godinama na gradnju mještani Ilidže su ovaj projekt ironično nazvali "tramvaj zvani čežnja".
Uvid u sadržaj studije opravdanosti je u novembru prošle godine zahtijevala Eko akcija od Ministarstva saobraćaja KS na čijem je čelu tada bio Adnan Šteta iz Socijaldemokratske partije (SDP).
"Nakon dva dopisa i mjesec da bi se dobio sadržaj studije o opravdanosti plana da se potroši 46 miliona javnog novca za gradnju tramvajske pruge Ilidža - Hrasnica (koja je javnosti morala biti dostupna i bez toga da je neko posebno traži) dobili smo odgovor. U rješenju piše da nam se odobrava uvid u studiju, ali samo 21. novembra u vremenu od 8:30 do 10 sati. Ministarstvo rješenje šalje 22. novembra, dan poslije termina odobrenog za uvid. Rješenje nam je uručeno 26. novembra, pet dana nakon termina odobrenog za uvid", naveli su iz Eko akcije.
Profesor Lindov je u izjavi za Klix.ba napomenuo da su urađene dvije studije. Ukazao je na to da treba imati na umu da su navedene studije rađene na zahtjev vlasti. Smatra da gradnja tramvajske pruge do Hrasnice nije opravdana i da bi bilo primjerenije kupiti autobuse na plin ili električne autobuse čije bi održavanje bilo cjenovno prihvatljivije od održavanja tramvajske infrastrukture.
Njegova procjena je da bi održavanje tramvajske infrastrukture godišnje koštalo dva miliona KM. Istakao je i to da bi se autobusi brže kretali s obzirom na to da je izgrađena moderna saobraćajnica s dvije trake u oba smjera od Ilidže do Hrasnice.
Gradnja pruge bi se trebala finansirati sredstvima Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), ako ikada i počne.