Problem pri prezentaciji rezultata bosanskohercegovačkih internet medija i servisa su i dalje upitni podaci o istraživanju penetracije interneta u Bosni i Hercegovini gdje se već četiri godine uzastopno (od 2010. do 2013. godine) prezentiraju potpuno jednaki rezultati od oko 56 posto, dok rezultate za 2014. godinu očekujemo tek nekada oko maja 2015. Tako prema izvještajima Regulatorne agencije za komunikacije od početka 2010. do kraja 2013. godine nije bilo porasta u korištenju Interneta u našoj zemlji u šta je zaista teško povjerovati, saopćeno je iz UIMIS-a, Udruženja internet medija i servisa BiH.
Kako brojevi o penetraciji utiču na procjenu ukupnog broja korisnika pojedinog portala ili servisa, za poređenja sa susjedstvom fokusirat ćemo se na parametre koji se mjere direktnim tehničkim brojanjem, ne zavise od procjene i teško može doći do pogreške, a govore upravo o čitanosti medija - broju otvorenih stranica i vremenu provedenom sa sajtu.
Oglasnici
Tako je vodeći bosanskohercegovački oglasnik i ujedno najposjećeniji sajt u našoj zemlji PiK.ba po broju prikazanih stranica početkom 2014. godine bio potpuno poravnat za zapadnim konkuretnom (i po broju pročitanih stranica vodećim sajtom u Hrvatskoj) oglasnikom Njuskalo.hr. Oba su imala oko 290.000.000 prikazanih stranica u mjesec dana. Što se tiče Srbije, njihov najbolji oglasnik Kupujemprodajem.rs otprilike je duplo slabiji od Pika, u januaru 2014. imao je 160.000.000 prikazanih stranica. Tokom 2014. godine, posjeta je oscilirala, po pravilu slabija ljeti, a bolja zimi, ali su sva tri oglasnika godinu završili sa sličnim rezultatima.
Što se tiče ukupnog vremena provedenog na web lokaciji, u decembru 2014. godine PiK je u prednosti nad oba regionalna oglasnika. Bosanci i Hercegovci su na PiK-ba proveli 3,1 milion sati, Hrvati na Njuškalo.hr oko 2,9 miliona dok su Srbijanci čitali Kupujemprodajem.rs ukupno oko 2 miliona sati.
News portali
I najčitaniji bosanskohercegovački news portal Klix.ba ispred je poznatog srbijanskog news portala B92.net i pored činjenice da u Srbiji ima gotovo pa duplo više stanovnika nego u našoj zemlji. Istini za volju, u Srbiji su ispred portala B92.net i dva tabloida Blic.rs i Telegraf.rs.
Da pređemo na brojke: Klix.ba sa cca 55.000.000 je po broju pročitanih stranica u svojoj zemlji ispred portala B92.net koji ih je u istom mjesecu imao oko 50.000.000. Ni vrijeme nije na strani istočnih komšija koje su B92.net u jednom mjesecu čitale cca 1,5 miliona sati dok je Klix u isto vrijeme ubilježio 1,8 miliona sati. Tabloidi Blic.rc i Telegraf.rs ubilježili su u istom periodu 113 odnosno 78 miliona prikazanih stranica, te četiri odnosno 2,6 miliona sati i tu su ispred nas.
U Hrvatskoj je najviše prikazanih stranica ubilježio portal Net.hr, 117 miliona, nakon njega je Jutarnji.hr sa 100 miliona, pa 24sata.hr sa 73 miliona i Dnevnik.hr sa 65 miliona prikazanih stranica. Naš Klix.ba izjednačen je sa Tportal.hr koji također bilježi 55 miliona prikazanih stranica. Gledajući ukupno vrijeme, Klix.ba je tokom godine bio izjednačen sa konkurencijom iz Hrvatske. Svi portali bilježe oko 2 miliona sati čitanja tokom jednog prosječnog mjeseca.
Imajući u vidu da iza ovih medija stoje moćne TV kuće, telekomi i zapadnoevropski kapital, nije loš rezultat.
Specijalizirani portali
Od portala koji se bave izdvojenim temama po pravilu su najjači oni sportski, a u ovom segmentu Bosna i Hercegovina je ispred i Hrvatske i Srbije.
Portal SportSport.ba prema svim segmentima daleko je ispred najjačeg sportskog portala u Hrvatskoj, Sportnet.hr, te ispred srbijanskog Mozzartsport.com. Naime, SportSport.ba u Bosni i Hercegovini bilježi cca 15 miliona prikazanih stranica i 350.000 sati dok Sportnet.hr ima oko 3,8 miliona prikazanih stranica i manje od 100.000 sati, a Mozzartsport 13 miliona stranica i 180.000 sati. U Hrvatskoj slijedi franšiza Goal.hr sa skromnih 1,7 miliona stranica i 36.000 sati, a u Srbiji Sportske.net sa 7 miliona stranica i 150.000 sati, te Sportal.rs sa oko četiri miliona prikazanih stranica i oko 80.000 sati.
Među konkurencijom sa istoka i zapada nema portala od kojeg SportSport.ba nije duplo bolji. Ipak, u Hrvatskoj i Srbiji situaciju donekle spašavaju sportske rubrike news portala, ali ni oni se ne mogu nositi sa bosanskohercegovačkim proizvodom.
U Srbiji je u tom polju najbolja sportska sekcija Kurira sa oko 12 miliona prikazanih stranica na području svoje zemlje, oko 3 miliona manje od SportSport.ba, druga je sportska sekcija Blica sa oko 10 miliona, pa sportska sekcija Telegrafa za oko 5 miliona. Najduže je svoje korisnike na sportskim stranama u Srbiji uspio zadržati Kurir, 270.000 sati, za oko četvrtinu manje od portala SportSport.ba.
I u Hrvatskoj čitaoci sport više čitaju na news portalima nego na specijaliziranim portalima, ali i dalje ne onoliko koliko Bosanci i Hercegovci čitaju svoj portal.
Vodeći na zapadnoj granici je proizvod Nove TV, Gol.hr, sekcija portala Dnevnik.hr sa oko osam miliona prikazanih stranica i oko 125.000 sati, iza njega sportska rubrika 24sata.hr sa šest miliona prikazanih stranica i 155.000 sati, pa Sportski.net, dio Net.hr mreže sa šest miliona stranica i oko 120.000 sati. Sve u svemu, više nego duplo slabije od portala SportSport.ba.
Kupujmo domaće
U zaključku ne treba mnogo trošiti riječi. Iako smo često spremni podcjeniti domaći proizvod u industriji internet medija i servisa to ne bismo trebali činiti. Činjenica je da su susjedi sa istoka i zapada uspjeli razviti veći broj kvalitetnih internet medija od Bosne i Hercegovine, ali gledamo li sami vrh onda se naša industrija svakako može mjeriti sa njihovom.
Ne treba zaboraviti ni da je uspjeh susjeda u mnogome baziran i na činjenici da uspjevaju privući čitaoce iz naše zemlje, a samim tim i novce namjenjene promociji proizvoda koje kupuju Bosanci i Hercegovci. Za domaće medije, još uvijek ima prostora za značajan napredak, pa upamtite, svaki klik vaš je doprinos ka tome.