15. i 16. oktobra
21

Woman.comm konferencija govori o nasilju kao "novom trendu": Možemo li podleći utjecaju klikova?

3. Woman.comm konferencija govorit će o važnim temama
3. Woman.comm konferencija govorit će o važnim temama
Na ovogodišnjoj Woman.Comm konferenciji, koja će se održati 15. i 16. oktobra u Sarajevu, najavljen je i panel "Je li nasilje novi clickbait opće javnosti" na kojem će se govoriti o izvještavanju pojedinih medija o osjetljivim temama te njihovoj ulozi u privlačenju pažnje publike.

Moderno digitalno doba donijelo je brojne promjene u načinu na koji konzumiramo informacije, a uz one tradicionalne, sve veći značaj imaju online mediji i društvene mreže. Izazov je, stoga, uspostaviti balans između odgovornog izvještavanja i privlačenja pažnje publike.

To je jedna od tema na ovogodišnjoj, trećoj po redu Woman.Comm konferenciji, odakle navode kako osjetljive teme poput femicida, pedofilije i drugih oblika nasilja u pojedinim medijima često skreću pažnju senzacionalnim naslovima, a manje se fokusirajući na edukativni aspekt i osjetljivost prema žrtvama.

3. Woman.comm konferencija govorit će o važnim temama
3. Woman.comm konferencija govorit će o važnim temama

Kao govornici panela "Je li nasilje novi clickbait opće javnosti" učestvovati će Ida Prester, Milena Radulović, Adnan Kadribašić, Fedra Idžaković i Nina Išek Međugorac, dok će moderatorica biti Brankica Raković.

"Clickbait novinarstvo može biti opasno, posebno u društvu gdje nasilje postaje svakodnevna pojava. Naslovi koji upućuju na to mogu dovesti do toga da postanemo neosjetljivi na nasilje, jer ga viđamo svakodnevno, a to može imati dugoročne posljedice po društvo", ističe Brankica Raković, feministkinja te dobitnica nagrade za društveno najodgovorniju influensericu u BiH.

Brankica Raković
Brankica Raković

Na primjeru Milene Radulović, ističu organizatori panela, koja je 2021. godine optužila svog bivšeg učitelja glume za silovanje, može se vidjeti koliko je važno da izvještavanje medija bude odgovorno i u skladu s etičkim standardima. Navode da, iako je slučaj bio značajan za pokret #MeToo u Srbiji i podstakao mnoge žene da progovore o svojim iskustvima, pojedini su mediji , naročito tabloidi, naslovima skrenuli pažnju sa suštine i, u određenim trenucima, umanjili ozbiljnost situacije.

"Problem nastaje kada se pažnja sa važnih tema skrene na sporedne detalje kroz zvučne naslove. Takvi naslovi često izazivaju emocije i komentare, dok se suština priče izgubi. Tako ne postižemo ništa osim kratkotrajne senzacije", poručuje Milena Radulović.

Milena Radulović
Milena Radulović

Više na ovu temu poslušajte na Woman.Comm konferenciji 15. i 16. oktobra u sarajevskom BKC-u.

Napomena: Ovaj tekst prenosi stavove i diskusije koje će biti iznesene na Woman.Comm konferenciji.