Za 10 mjeseci realizovano samo 15 mjera iz plana sanacije i reorganizacije GRAS-a
U informaciji su navedeni podaci od jula do decembra prošle godine i od januara do aprila ove godine. Od 44 stavke, 15 ih je realizovano, šest ih je urađeno djelimično, 10 je u toku, a nije ih realizovano 12.
Privremeni upravitelj trebao je u saradnji s uposlenicima KJKP GRAS pripremiti sporazum prijedloga vansudske nagodbe o izmirivanju obaveza po tužbama radnika (da se radnici odreknu kamata i 50 posto dosuđenog iznosa tužbe) koje bi se isplatile u narednih 10 godina s grejs periodom od tri godine. Sklopljen je Ugovor o zastupanju s advokatom koji je zadužen da obavi razgovore s uposlenicima, ali mjera još nije realizovana.
Trebalo je izvršiti procjenu korištenja usluga javnog linijskog prijevoza putnika i usvojiti nove parametre broja ostvarenih vožnji te iste primjenjivati do konačnog utvrđivanja broja vožnji za sve kategorije korisnika i hitno pokrenuti sve aktivnosti za utvrđivanje cijene javnog prijevoza putnika u skladu s opravdanim troškovima poslovanja i svim ostalim elementima kalkulacije. Do toga nije došlo.
Nije pripremljen novi sistem organizacije i makro organizacione strukture preduzeća s maksimalnim brojem uposlenika (1.190) u skladu s raspoloživim brojem voznih jedinca u roku do 30 dana. Ipak, primanjem novih radnika starosna dob uposlenika preduzeća je smanjena. Dio radnika je poslan u penziju, a dio će biti poslan naknadno.
Također, nije izvršeno usklađivanje rashoda za plate s ostvarenim prihodima. Vlada KS je tražila od privremenog upravitelja da u saradnji sa Sindikatom GRAS-a pregovara o smanjivanju plata do izlaska preduzeća iz krize. Zahtijevano je da se osposobi što veći broj vozila kako bi se povećao broj linija i njihova redovnost. Ni ova mjera nije realizovana. Ipak, radnicima više ne kasne plate.
Još nije izdat prostor za društvenu ishranu, a nije ni započeto izmještanje prostora gdje je smješten sektor minibuskog saobraćaja koji se nalazi na trasi Prve transverzale.
Treba naglasiti da ni Vlada KS nije obavila svoje. GRAS je u saradnji s kantonalnim ministarstvima saobraćaja i obrazovanja te UNSA, uvesti obavezno plaćanje studentima za korištenje usluga javnog prijevoza prilikom upisa na visokoškolsku ustanovu.
Vlada KS je trebala pokrenuti i inicijativu prema Vijeću ministara BiH, Vladi Federacije BiH te svim općinama u KS u kojim bi se tražilo da sve institucije i javna preduzeća u državnom vlasništvu koje imaju sjedište na području KS ostvaruju pravo na prijevoz isključivo na način da se kupuje karta kod javnog prijevoznika. Učinjeno je to za preduzeća i ustanove čiji je osnivač KS, ali je realizacija naišla na negodovanje i djelimičnu provedbu.
Radi se na rješavanju obaveza prema Poreznoj upravi, Upravi za indirektno oporezivanje, Elektroprivredi BiH i prema dobavljačima. Pojačano je čišćenje vozila, uvođenje etičkog kodeksa oblačenja i ponašanja uposlenika, radi se na informatizaciji poslovanja i uvođenju sistema elektronske naplate te boljoj kontroli naplate.
U toku je i rješavanje vlasničkih odnosa u vezi sa spornom imovinom KJKP GRAS d.o.o. Sarajevo koju čini zemljište na Jahorini, hotel Dalmacija u Kiseljaku s pripadajućim zemljištem i zemljište u Bačićima I.
Pokrenuta je procedura izbora projektanta za izradu glavnog projekta sanacije, rekonstrukcije i modernizacije tramvajske pruge u Sarajevu na dijelu od "S" krivine kod hotela Holiday do Ilidže, s konekcijom prema Željezničkoj stanici, okretnice na Željezničkoj stanici, pruge kroz ulicu Hamze Hume i odvojak pruge za remizu i glavnog projekta tramvajske pruge Ilidža - Hrasnica. Također, u toku je i procedura izbora izvođača radova na sanaciji dijela pruge od "S" krivine kod hotela Holiday do tramvajskog stajališta Marijin Dvor.
Klub SDA u Skupštini KS inicirao je smjenu upravitelja Harisa Gušića zbog, kako su rekli, nezadovoljstva provedbom plana mjera sanacije i reorganizacije preduzeća. Danas bi trebala biti izglasana nova Skupština GRAS-a koju će činiti Fadil Imamović, Luca Zečirović i Rahmija Hodžić.