Zanimljive brojke internet kupovine: Artikli sa OLX.ba traženiji od garderobe
Potrošači uglavnom naručuju putem pametnih telefona (70 posto), petina njih to čini preko laptop računara, dok svega 9 posto korisnika kartica praktikuje kupovinu putem desktop računara.
Nakon artikala sa platforme OLX.ba i odjeće, na listi proizvoda koji se nabavljaju putem interneta su igračke, nakit i proizvodi za kuću lokalnih proizvođača, a 15 posto ispitanika najviše kupuje elektronske uređaje. Ove podatke pokazalo je regionalno istraživanje kompanije Visa.
Garderoba je najtraženija i kod ispitanika u Srbiji, Crnoj Gori, Sjevernoj Makedoniji i Albaniji, dok se u Srbiji odmah iza odjeće našla platforma Kupujemprodajem, slična bosanskohercegovačkoj OLX.ba.
Za većinu ispitanika u Bosni i Hercegovini, ključne prednosti online kupovine pametnim telefonom su praktičnost (59 posto), jednostavnost u odnosu na druge opcije (44 posto) i brzina (30 posto). Pritom, četvrtina ispitanika smatra da plaćanje pametnim telefonima pruža personalizovane preporuke, kao i specifičan sadržaj na osnovu lokacije korisnika.
"Drago mi je što u Bosni i Hercegovini i cijelom regionu postoji izražena svijest o internet kupovini, kao i da potrošači cijene personalizovane ponude koje su omogućene razvojem e-trgovine. Upravo je procvat e-trgovine širom svijeta uticao na digitalnu transformaciju brojnih preduzeća i kategorija u maloprodaji, što utiče i na naše svakodnevne navike, kao što su načini na koji nešto kupujemo. To vidimo i po rezultatima ankete koju smo sproveli, a koja je pokazala da građani sve više koriste pametne telefone prilikom plaćanja, jer im to donosi brojne benefite, prije svega brzinu, efikasnost i sigurnost", rekao je Vladimir Đorđević, generalni direktor kompanije Visa za jugoistočnu Evropu.
Kada je riječ o učestalosti kupovine putem interneta, četvrtina ispitanika nabavlja proizvode i usluge nekoliko puta mjesečno, dok među onima koji to još uvijek ne čine 71 posto namjerava da koristi pametni telefon za nabavke u budućnosti.
Na sve brže i lakše prihvatanje inovativnih metoda plaćanja najčešće je uticalo pozitivno lično iskustvo (65 posto), dok su preporuke prijatelja na drugom mjestu (32 posto), a četvrtina ispitanika ističe da na njihov izbor utiču iskustva članova porodice.
Uprkos različitim navikama, istraživanje otkriva da kupci iz regiona pokazuju sličnu spremnost za usvajanje savremenih tehnologija.