Ispunjavanje kvota
9

Zbog koronavirusa pate i aviokompanije: Troše gorivo, a avioni lete prazni

E. Sk.
Ilustracija: Shutterstock
Ilustracija: Shutterstock
Kako se broj slučajeva oboljelih od novog koronavirusa povećava, uz brojne druge, pate i aviokompanije. I dok su brojni letovi u zaražena područja odgođeni, neki avioni u EU lete, ali bez putnika.

Prazni letovi jedan su od načina da aviokompanije zadrže svoje slotove, periode koji se dodjeljuju pojedinom letu za polijetanje ili slijetanje, na najprometnijim aerodromima u Evropi, to su naprimjer aerodromi Heathrow, Charles de Gaulle, aerodrom u Frankfurtu...

Brojni analitičari očekuju da će potražnja za putovanjima dostići najnižu tačku od finansijske krize 2008. godine. Neki prevoznici čak su morali da se nose s velikim gubicima kada su odlučili da lete praznim avionima do svojih odredišta, umjesto da otkažu let.⁠

Problem koji se pojavio nakon što se koronavirus počeo rapidno širiti po svim zemljama svijeta je da više nema interesa za putovanja avionom, a ako nema letova, nema ni slotova. Naime, radi se o regulaciji prema kojoj aviokompanije moraju iskoristiti slotove najmanje 80 posto u sezoni. Ukoliko to ne naprave, vraćaju se u takozvani "bazen slotova", a konkurencija može dobiti njihov slot.

Britanski ministar saobraćaja Grant Shapps zamolio je da se zaustave daljnje potrošnje goriva i emitiranje CO2 koje troše prazni avioni samo kako bi ispunili kvotu.

"Zabrinut sam da će aviokompanije morati prisilno letjeti s vrlo malo ili nimalo putnika i tereta kako bi zadržali svoje slotove. Taj scenarij nije prihvatljiv", kazao je Shapps.

Prema pisanjima stranih medija, "prazni letovi" i veliki pad broja putnika mogli bi avioindustriju koštati preko 100 milijardi dolara.