Zbog koronavirusa pate i aviokompanije: Troše gorivo, a avioni lete prazni
Prazni letovi jedan su od načina da aviokompanije zadrže svoje slotove, periode koji se dodjeljuju pojedinom letu za polijetanje ili slijetanje, na najprometnijim aerodromima u Evropi, to su naprimjer aerodromi Heathrow, Charles de Gaulle, aerodrom u Frankfurtu...
Brojni analitičari očekuju da će potražnja za putovanjima dostići najnižu tačku od finansijske krize 2008. godine. Neki prevoznici čak su morali da se nose s velikim gubicima kada su odlučili da lete praznim avionima do svojih odredišta, umjesto da otkažu let.
Problem koji se pojavio nakon što se koronavirus počeo rapidno širiti po svim zemljama svijeta je da više nema interesa za putovanja avionom, a ako nema letova, nema ni slotova. Naime, radi se o regulaciji prema kojoj aviokompanije moraju iskoristiti slotove najmanje 80 posto u sezoni. Ukoliko to ne naprave, vraćaju se u takozvani "bazen slotova", a konkurencija može dobiti njihov slot.
Britanski ministar saobraćaja Grant Shapps zamolio je da se zaustave daljnje potrošnje goriva i emitiranje CO2 koje troše prazni avioni samo kako bi ispunili kvotu.
"Zabrinut sam da će aviokompanije morati prisilno letjeti s vrlo malo ili nimalo putnika i tereta kako bi zadržali svoje slotove. Taj scenarij nije prihvatljiv", kazao je Shapps.
Prema pisanjima stranih medija, "prazni letovi" i veliki pad broja putnika mogli bi avioindustriju koštati preko 100 milijardi dolara.