Luksuz za istinske ljubitelje: Bicikli proizvedeni u Travniku dosežu cijenu i do 7.000 eura
Ideja, 3D dizajn te konačni proizvod nastaju u tvornici mašina GS TMT u Travniku pod rukovodstvom Jasmina Džananovića koji je voditelj projekta. Posla ima i previše, a s obzirom na to da ni jedan “Ruffian”, električni bicikl, nije prodan u Bosni i Hercegovini, ovi luksuzni dvotočkaši svoje garaže za sada pronalaze u Austriji, SAD-u i Njemačkoj.
U razgovoru za Klix.ba Džananović govori kako sve ide od nule, pa tako i proizvodnja. U seriji su u početku proizvodili tek desetak bicikala, a danas se radi o više desetina mjesečno.
"Imamo bicikle s čeličnim ramom koji nisu električni i električne bicikle koje pravimo s aluminijskim ramovima, a sigurno je da u svijetu nemamo konkurencije. Krajem septembra bili smo na najvećem sajmu bicikala u Njemačkoj i zaista se čovjek umori kada vidi koliko istih stvari ima. Nas je radovala činjenica da smo bili osvježenje, da smo ponudili nešto unikatno zbog čega su posjetioci ostajali bez daha", govori Džananović.
Potražnja za biciklima koja se proizvode u Travniku je velika, a narudžbe se mogu izvršiti i preko interneta. Nakon narudžbe slijedi izrada i period čekanja, ovisno o kapacitetua i broju narudžbi. Osim što se trude ubrzati proizvodnju i smanjiti vrijeme čekanja, primarni cilj im je zadržati kvalitet.
Prosječna cijena bicikla bez električnog pogona iznosi oko 1.500 eura, dok električna verzija Ruffiana košta oko 5.500 eura. Cijena koja može doći i do 7.000 eura ovisi o željama kupca.
"Kupac može biti bilo ko samo je potrebno da ima želju i novac. Mi smo više bazirani na izvoz i važno je spomenuti da još niko u Bosni i Hercegovini nije kupio ovaj bicikl. Međutim, kupci iz Njemačke, SAD-a i Australije žele ove proizvode, mladi su i uživaju u njima", dodao je Džananović.
Mjesečno se u tvornici mašina GS TMT izradi 50 čeličnih ili 60 aluminijskih ramova, a cilj im je povećati proizvodnju na 1.200 ramova godišnje.
Električni Ruffian s jednim punjenjem baterije koja je smještena u "rezervoaru" može preći oko 100 kilometara, a brzina kretanja je ograničena na 25 kilometara na sat.
Da bi sve bilo po pravilima i normama i kako bi se zadržao kvalitet, kontrolu u proizvodnji vrši šef Jasmin Hurem. U razgovoru za Klix.ba je kazao kako za sada svi vrijedno rade na izvedbi univerzalnih izdanja, ali da će vjerovatno morati proširiti ponudu.
"Prije nekoliko dana u posjeti smo imali ljude iz Azije, ali im bicikli nisu odgovarali zbog njihove visine. Mi trenutno imamo univerzalnu verziju na kojoj svakodnevno radi devet radnika. Odgovornost postoji jer iza svakog proizvoda moramo stati imenom i prezimenom i garantovati kvalitet", kazao je Hurem.
Istakao je kako im je veoma teško pronaći kvalitetne radnike za zavarivanje s obzirom na to da se radi o "TIG zavarivanju". Trenutno u tvornici u Travniku rade tri stručna zavarivača koji osposobljavaju i mlađe kadrove koji su dobili priliku u ovom poslu.
U budućnosti planiraju proširiti proizvodnju, povećati broj radnih mjesta, a kapaciteti će zavisiti od potražnje tržišta. U pogone za proizvodnju do sada je uloženo 4,5 miliona KM, a s potražnjom tržišta sigurno je da će biti investirana i nova sredstva.