Aleš Kurt: Za vrijeme SFF-a se fokus s kupovine odjeće i cipela prebaci na nešto veće
"Znate šta, ovdje, ali i generalno, se desila jedna kulturološko-duhovna promjena koja je na neki način završena. Centri socijalnog života su tržni centri. Ljudi, mladi i stari se vrte po tim 'tužnim' centrima. Ne znam ni šta rade tu. Tako je osmišljeno, tako funkcioniše društvo", nastavlja.
Dodaje kako se zatim gradu dogode ekscesni događaji poput SFF-a te se fokus s kupovine cipela i odjeće okrene na nešto veće.
"Eto tada možete pogledati neke filmove", govori Kurt i dodaje: "To ustvari ne govori da će se rastom festivala promijeniti klima u društvu. Neke stvari ne mogu promijeniti stanje društva".
Smatra i kako su sve veće manifestacije na neki način povezane i s marketingom. Samim tim oni imaju neka svoja pravila da bi posao opstao.
"Manifestacije su povremeni incidenti koji služe svojim svrhama, ali ne mijenjaju mnogo u društvu, smatra Kurt. Mišljenja je i da bi se desila neka veća promjena, potrebna je prije svega duhovna i kulturna promjena cijelog društva.
"To je univerzalna stvar. To je kao da pričate o zagađenju, globalnom zatopljavanju. Naučnici stalno pričaju o metodama kojima se ti problemi mogu riješiti, a ne spominju problem stava pojedinca".
Naposljetku, sebičnost, pohlepa i empatija jesu najveći problemi, ali i jedini oni na koje naučnici nemaju konkretan odgovor i rješenje.
"To je nešto što se ne mijenja eksperimentima u laboratoriji i pametnim investicijama. Ne možete promijeniti ljude i njihovu suštinu", ističe reditelj Aleš Kurt na kraju našeg razgovora.