Sredinom juna, uprkos pandemiji, Taycan je i zvanično stigao u Bosnu i Hercegovinu, a tome je prethodio veliki posao kojeg je odradila ekipa Porsche BiH u pripremi mreže elktričnih punjača doslovno po cijeloj našoj zemlji. Kupovina i posjedovanje Taycan podrazumjeva ugodnost i bezbrižno korištenje, čak i u zemljama koje se ne mogu pohvaliti razvijenom mrežom punjača, pa je Porsche BiH instalirao po dva punjača na četrnaest lokacija u BiH što je uz domet Taycana od oko 400 kilometara više nego dovoljno za bezbrižnu vožnju.
Uživo i među ostalim automobilima na parkingu bijeli Taycan Turbo nas je prije svega iznenadio vrlo kompaktnim proporcijama. To je zaista pravi niski sportski auto, uprkos tome što ima četvero vrata i formom djelimično podsjeća na znatno veću Panameru. Ipak, sa više od 4,9 metara dužine i dva prtljažnika zapremine 366 i 84 litra Taycan može biti i ugodan putnički auto. Iako na prvu ne izgleda tako zbog visine od samo 1,3 metra, zadnja sjedišta zbog pametno oblikovanog krova i samog oblika sjedišta mogu ugodno smjestiti dva odrasla putnika.
Ipak, najviše nas je zanimalo kako je iza upravljača Taycana. Sjedanje iza prepoznatljivog trkokrakog upravljača za zlatnim grbom Porschea je gotovo u svakom detalju jednako kao kada sjednete u slavni Porsche 911. Niska pozicija sjedenja, upravljač okomit u odnosu na prsa vozača i blatobrani prednjih točkova koji se naziru kroz vjetrobran govore nam da je tradicija ipak najvažnija u Porscheu. Sličnosti sa poznatim modelima prestaju kada pogledate instrumente i centralnu konzolu. Iako su forme i raspored instrumenata također poznati ipak je ovo prvi električni Porsche i sve je moralo biti digitalno. Zakrivljeni ekran na kojem se prikazuju kombinovani instrumenti i podaci navigacijskog uređaja, kao i načina rada pogona pravi su "party piece" vozačkog okruženja.
Centralna konzola također je svojim oblikom slična ostalim modelima Porschea ali je također prilagođena potrebama Taycana, posebno središnji tunel na kojem dominira veliki ekran putem kojeg vozač može čitati podatke o bateriji i potrošnji energije. Također, svi ekrani osjetljivi na dodir daju i haptičku povratnu informaciju, pa je u suštini ergonomija i korištenje svih silnih funkcija vrlo lako i intuitivno.
Jednostavno kao pritisak dugmeta
Jedan od prepoznatljivih elemenata Porschea je kontakt brava na lijevoj strani od upravljača. Tako je od prvog 911 pa sve do Taycana, s tim da je kod Taycana na tom mjestu veliki Start prekidač. Lagani pritisak budi električni Porsche, te osim aktiviranih ekrana ničim drugim ne odaje da je spreman na pokret. Prekidač za odabir hoda mjenjača je također isti kao na modelu 911, ali je smješten na pomalo neobično mjesto, desno od upravljača i odmah pored instrumenata.
Prebacujemo u D i Taycan bešumno kreće. Ako to želite, naravno. Porsche nudi i opciju Porsche Electric Sport Sound uz koju Taycan zvuči kao da negdje ima sakriven V8. Jasno, ovdje nema benzina ni u tragovima. Umjesto "osmaka" ili boksera tu su dva električna motora, jedan naprijed i jedan nazad. Zahvaljujući tome Taycan uz izuzetnu snagu ima i odličan raspored težine ali pogon na sve točkove. Uz posebno razvijeni dvostepeni mjenjač, gdje se jedna brzina koristi ako želite maksimalna ubrzanja a druga za normalnu vožnju i što veći domet, Taycan je praktično neuhvatljiv pri ubrzanjima.
Iako smo nekada prije imali priliku isprobati 911 Turbo S koji do 100 km/h sprinta za 2,9 sekundi, Taycanovih 3,2 sekunde djeluje još uvjerljivije i nevjerovatnije. Sva snaga i obrtni moment dostupni su odmah, gubitaka snage u prenosu do podloge nema, pa je prava muka držati glavu uspravno a sila kojom pritišće leđa u ugodna sportska sjedišta je prilično nevjerovatna. Porsche ne bi bio Porsche da sve ne uradi kako treba, pa je Taycan Turbo jedan od rijetkih koji se ni nakon 10, 20 ili čak 30 takvih ubrzanja neće zamoriti niti pregrijati baterije.
Ipak, Taycan je mnogo više od električnog automobila čiji je jedini talent silovito ubrzanje. Baš kao što to otkriva vozačka pozicija Taycan je pravi Porsche koji se tako vozi i kroz zavoje. istina, malo nas je brinula pozamašna ukupna masa od preko 2,3 tone, za usporedbu novi Land Rover Defender 110 ima gotovo jednaku masu. Tako brz auto u kombinaciji sa toliko kilograma na prvu ne zvuči kao dobar spoj, ali idealan raspored te težine i vrlo nisko težište uradili su čuda, naravno uz magiju podešavanja ovjesa i upravljačkog sistema kako to znaju samo u Zuffenhausenu. Zaista kroz zavoje Taycan se vodi izuzetno precizno i oštro, kako to očekujete od bilo kojeg Porschea, dok i pri većim brzinama ostaje potpuno neutralan i u zdanom pravcu. Siguran i uvjerljiv kroz zavoje, Taycan pravce između zavoja čini nevjerovatno kratkim, pritisak na "gas" i za tren oka ste u sljedećoj krivini. Bez ikakve drame i suvišnih zvukova. Kilograme ćete osjetiti tek na jakom kočenju pri visokim brzinama. Iako ogromne čelične diskove hvataju moćna i velika kliješta na prvi "zagriz" čini se da će kombinacija masa puta brzina biti prevelik zalogaj za ov kočnice. Ipak, uvjerljiviji pritisak na papučicu kočnice zaustavlja Taycan brzo i sigurno, dok je kočni sistem sa diskovima od kompozitne keramike, sigurni smo, mnogo efikasniji i uvjerljiviji.
Jedna od najvažnijih činjenica o Taycanu je to da je ovo prvi serijski električni auto sa sistemom od 800 Volti, umjesto 400 Volti kako je to uobičajeno u ostalim električnim autima. Zahvaljujući tome Taycan se može puniti brže nego ijedan drugi električni auto, pa Taycanu spojenom na punjač od 270 kW potrebno je samo pet minuta da se napuni baterija za prelazak dionice od 100 km. Vrijeme punjenja baterije od 5 do 80 odsto u idealnim uslovima iznosi svega 22,5 minute. S druge strane, na punjaču od 150 kW moguće je za 36 minuta napuniti 80 odsto baterije.
Iako jasno Porsche Taycan spada u automobilsku egzotiku koja će biti dostupna samo rijetkima teško je ne ostati impresioniran tehnološkim napretkom koji je Porsche napravio sa ovim modelom, ali i nevjerovatnom posvećenosti tradiciji i suštini užitka vožnje zbog koje je Porsche postao i ostao slavan. Taycan nam daje nadu da elektrifikacija definitivno ne mora značiti kraj zabave i užitka u vožnji, a Porsche BiH da ni naša zemlja neće ostati zakinuta za razvoj infrastrukture koja je potrebna za masovniju upotrebu ovakvih i sličnih automobila.