Čavara odgovorio Čolpi o budućnosti BiH: Neki bi umjesto evropskog, orijentalno nasljeđe
Čolpa je Čavaru pitao zbog čega je budućnost BiH dovedena u pitanje pa je potrebno razgovarati o budućnosti.
"Tražim od nelegitimnog predsjednika FBiH Marinka Čavare da objasni zbog čega je potrebno razgovarati o budućnosti BiH s manjim bh. entitetom i što može biti budućnost BiH osim NATO i EU integracija. Čavara je nelegitiman zato što nije izabran na ovu poziciju voljom glasača iz 2018. godine. Čavara kao funkcioner HDZ-a i u osobnom kapacitetu može sastančiti s kim hoće i na koju god temu hoće, ali o temi budućnosti BiH ne može govoriti kao osoba koja predstavlja i zastupa FBiH", istakao je Čolpa.
Čavara je odgovorio da odgovorno ponašanje mora tražiti rješenje, odgovor na probleme koji su evidentni i taj odgovor, u sistemu parlamentarne demokratije, može proizaći jedino iz razgovora.
"Ostaje nejasno misle li oni koji su protiv razgovora da će probleme riješiti nekim hokuspokusom, čarobnim štapićem ili, možda, zabijanjem glave u pijesak? lli se uzdaju u neka nedemokratska sredstva i metode, u neke nove JNA, u vanjske intervencije i visoke predstavnike? Držim kako na temeljno pitanje, - kakva BiH? - postavljeno na ZAVNOBIH-u, a re-aktualizirano nakon demokratskih izbora 1990., isključivo mi sami možemo dati odgovor koji će biti istinski životan i trajan", kazao je Čavara.
Čavara se složio sa Čolpinom konstatacijom da budućnost BiH može biti samo NATO i EU pravno nasljeđe.
"No svjestan sam i ja, a uvjeren sam i vi, da vizija budućnosti BiH nije monolitna. Naprotiv, ona uvelike ovisi o političkim svjetonazorskim afinitetima protagonista. Neki državu nipošto ne vide u NATO-u. Drugi bi umjesto evropskog radije orijentalno pravno nasljeđe. A, po mom mišljenju, najveća opasnost dolazi od onih koji su za EU - ali samo deklarativno, takvi bi rado EU novce, ali ne i EU kriterije za njihovo trošenje, htjeli bi se zaogrnuti evropskim plaštem, a zadržati staru praksu - bilo nepotizma i korupcije,
bilo diskriminacije i majoriziranja", ističe Čavara.
Zato, zaključuje Čavara, suočeni sa tim činjenicama različitih interesa i ciljeva, dakle vizija budućnosti, možemo odgovorno učiniti samo jedno: akceptirati naše "Hier und Jetzt", ovdje i sada, i razgovarati.