Nastavlja se gradnja tunela Hranjen, Euro-asfalt dobio posao vrijedan 39,3 miliona KM
Napomenuto je da je novac osiguran iz entitetskog budžeta, i to pod stavkom koja se odnosi na gradnju autoputeva i brzih cesta.
Direktor AC FBiH Elmedin Voloder je prošle sedmice najavio potpisivanje ovog ugovora, naglasivši da su pri kraju pregovori za osiguranje novca za završetak tunela i gradnju pristupnih cesta te kompletne infrastrukture.
"Opredjeljenje Vlade FBiH i ovog menadžmenta AC FBiH je završetak projekta i puštanje tunela u promet. Nakon što tunel bude u funkciji, istočna Bosna i susjedni dijelovi Srbije, biti će znatno bliže Sarajevu i ostalim mjestima u Bosni i Hercegovini. Svi korisnici imat će direktnu korist od izgradnje tunela, jer će se vrijeme putovanja značajno skratiti", podsjetio je Voloder.
Tunel Hranjen je projekat od, kako je istaknuto, posebnog značaja za FBiH. Za iznos odobrenih sredstava nastavit će se, kako je obrazloženo, iskop i ugradnja primarne podgrade u glavnoj i servisnoj tunelskoj cijevi sa južne/izlazne strane kao i ugradnja dijela sekundarne tunelske obloge sa obje strane tunela Hranjen (sjeverne/ulazne i južne/izlazne strane).
Izgradnja ovog, kako je konstatovano, najzahtjevnijeg dijela brze cesta Prača - Goražde, sastoji se od dvije cijevi, dužine 5,5 kilometara. Jedna će biti namijenjena za saobraćaj motornih vozila i kroz nju će prolaziti dvije saobraćajne trake, za svaki smjer po jedna. Druga cijev će biti servisna i koristit će se za održavanje tunela, kao i za slučaj eventualnih nesreća u tunelu.
Strategija AC FBiH je izgradnja mreže brzih cesta. Tunel Hranjen se uz podršku entitetske vlade nastavlja graditi, a rok za završetak ovog ugovora je 12 mjeseci. U ovoj godini je započeta i izgradnja brze ceste Vitez - Nević Polje, a početkom naredne godine planiran je početak izgradnje brze ceste Bihać - Cazin - Velika Kladuša - Hrvatska, kao i brze ceste Mostar - Široki - Grude - granica s Hrvatskom, saopćili su iz AC FBiH.
Vlast je prije tri godine obećala da će 2022. biti završena gradnja nove saobraćajnice od Sarajeva do Goražda. Gradnja tunela Hranjen, na kojoj je i ranije bio angažovan Euro-asfalt, je obustavljena prošle godine.
Gradnja je trebala koštati koštati 81 milion KM, a veći dio iznosa - 65 miliona KM je osigurano iz akumulirane dobiti BH Telecoma. Radovi su obustavljeni u trenutku kada je realizirano tek 35 posto projekta. Za 35 posto urađenog potrošen je skoro sav novac, tačnije 97 posto novčanih sredstava.
Iz AC FBiH su u aprilu ove godine za Klix.ba odgovorili da će gradnja koštati više od 200 miliona KM. Tada je najavljeno i mogućnost kreditnog zaduženja za okončanje projekta.
Kao razlog zašto su se desili propusti u gradnji, navedeno je to da su se desile razlike između predviđenih i stvarnih geoloških uslova na području na kojem se tunel gradi. Ocijenjeno je da je to za posljedicu imalo razliku između ugovorene i realizovane dužine iskopa i gradnje. Nije poznato da je iko, na bilo koji način, odgovarao za ove propuste.