Kako izgleda radni dan u uredu Glova u Sarajevu: Da bi "sve štimalo" i direktor nosi narudžbe
Dok se korisnici širom svijeta oslanjaju na Glovo aplikaciju kako bi omiljenu hranu i druge potrepštine "doveli" pred kućni prag, malo je onih koji su imali priliku zaviriti upravo iza vrata ovog tehnološkog diva. Posjetili smo ured španske kompanije u Sarajevu i pobliže upoznali njen svijet.
Aplikacije za naručivanje hrane i drugih proizvoda postale su izuzetno popularne u posljednjih nekoliko godina, a tako je zbog praktične mogućnosti da korisnici brzo i jednostavno zadovolje svoje potrebe za hranom i određenim uslugama.
Ranije, mogli smo gotovo samo zamišljati da klikom iz svoga doma dobijemo namirnice iz trgovine ili jelo iz omiljenog restorana, bez da tamo fizički odemo ili da nam tu uslugu učini bliska osoba. No, danas je upravo to postalo nešto sasvim uobičajeno. Kao i to da ulicom sve češće srećemo dostavljače na biciklu, romobilu ili automobilu, koji se voze s žutim ruksacima na kojim piše Glovo.
Dok Glovo odlično "zna" gdje se nalaze vrata svih njegovih korisnika, rijetko ko je upućen u unutrašnjost mjesta koje je baza za odvijanje bitnih operacija u našoj zemlji.
Posjetili smo njihov ured u Sarajevu i zavirili na lokaciju tehnološke platforme predviđene da ljudima olakša život, a kroz sve nas je sproveo generalni direktor Glova za tržište BiH Ivan Laketa, približivši nam njihov način rada.
"Glovo je nastao iz ideje da postoji platforma koja svima omogućava jednostavan pristup različitim proizvodima i uslugama. Kompanija je 2015. godine osnovana u Barceloni, a nakon uspješnog lansiranja, krenulo je širenje po cijelom svijetu i sada pružamo usluge milionima korisnika. Prije dvije godine došli smo i u Bosnu i Hercegovinu. Naš razvoj tekao je postepeno i planski, a u poređenju s julom 2021. godine, kada smo poslovali samo u dva grada u ovoj zemlji, danas s ponosom možemo reći kako smo razvili mrežu u njih devet", započinje Laketa.
Iza "žutih vrata" svako treba imati posao svog života
Za razliku od zamršene gradske mreže po kojoj kruže narudžbe ove kompanije, ured Glova je znatno jednostavniji. Tzv. open-concept gdje svi zaposleni sjede zajedno, zamišljen je tako da svima pruži ugodnost. Pruža dojam ležernosti i osjećaj kao "kod kuće", a na ništa izdvojenijem mjestu, u sredini ureda, nalazi se i Ivanov radni stol.
I prilikom naše posjete, vladala je radna i dinamična atmosfera. Stotine restorana, trgovina i apoteka na području BiH danas je uvezano s Glovom, a mladi entuzijastični zaposlenici kompanije, fokusirani su na razvijanje strategija da na najefikasniji način zadovolje potrebe korisnika, ali i da cijeli posao uspješno funkcioniše.
"Naš tim je naša najveća vrijednost. Brinemo se da svaka osoba koja se pridruži našem timu doprinosi kulturi koju pokušavamo izgraditi, a to je otvorenost i pozitivna energija, gdje se brinemo jedni o drugima i zajednici, potičući skromnost i standarde visoke kvalitete. Istovremeno, osiguravamo da svako ko se pridruži našem timu ima posao svog života unutar Glovo kompanije. Mnogo ulažemo u naše ljude, razvijamo ih i nastojimo da svako obavlja posao koji voli i osjeća se korisno. U konačnici, važno je da svako u lancu zna da doprinosi radu i da se zbog toga osjeća sretno i zadovoljno. To je, onda, vidljivo i na našim rezultatima", ističe Laketa.
Osim zadovoljstva zaposlenika, španska kompanija, iznad svega, brine o korisnicima aplikacije i njihovim potrebama, a Ivan nam pojašnjava da je Glovo fokusiran na osluškivanje njihovih želja.
Koji proizvod je najviše puta naručen, a čijoj su kuhinji "vjerni" Bosanci i Hercegovci?
"Naš cilj je oduvijek ostao isti, a to je omogućiti svima jednostavan pristup bilo čemu u njihovom gradu. Trudimo se da kupovina svakog proizvoda bude jednostavna. Najtraženija su gotova jela iz restorana. Ona su temeljni stub našeg poslovanja i trudimo se omogućiti ljudima da ih mogu naručiti iz svih najpopularnijih restorana pa smo u stalnoj potrazi za novootvorenim objektima. Istovremeno, partneri smo s velikim lancima trgovina, kako bismo namirnice i druge različite proizvode učinili brzo dostupnim", objašnjava Ivan.
Iako bi neki pomislili da su tradicionalna jela najnaručivanija, Ivan tvrdi da to nije tačno. Među najčešće naručivanim su - pizza, burgeri, gyrosi/doneri i kebabi. Dakle, dojam je da su Bosanci i Hercegovci najvjerniji italijanskoj kuhinji, a potom američkoj - brzoj hrani. S druge strane, najnaručivaniji artikli iz supermarketa su još uvijek voda, pivo i banane.
Kako bi dobio tačan i najbolji uvid u to kako funkcioniše aplikacija i šta bi se kod nje moglo poboljšati, Ivan nam s osmijehom otkriva kako jednom kvartalno i sam radi na poziciji dostavljača.
"Jednom u tri mjeseca izlazim s ruksakom na cestu. To je nešto što svako od nas radi i u tome istinski uživamo. Za 3-4 sata rada, koliko minimalno neko izdvoji, može se dostaviti do osam narudžbi što znači toliko i više kontakata sa restoranima, ljudima i drugim kuririma. Svaki put se iznenadim koliko je to pozitivno iskustvo. Na taj način stičemo utisak kako radi aplikacija, kakva je mobilnost, ali i odnos prema kuririma te sama zarada. Zatim se okupimo u našem uredu, dijelimo utiske i gledamo šta možemo da unaprijedimo", priča Ivan pa nastavlja:
"To praktikujemo i u Beogradu, Zagrebu, Crnoj Gori... Prema dostavljačima se svi lijepo ophode, i radnici u restoranu i potrošači, a često im ostave i neki bakšiš. U našem socijalnom programu, za svaku narudžbu koju dostavi bilo koji od naših zaposlenika iz kancelarije, Glovo donira 15 eura u dobrotvorne svrhe onima kojima je pomoć najpotrebnija", priča Laketa, koji se ponosi u ime cijelog tima što povremeno preuzimaju ulogu kurira.
Kako kaže, on preferira ići biciklom, koje je "parkirano" baš u njihovom uredu u Sarajevu, a tu se nalazi i stalak sa Glovo jaknama, te njihovi prepoznatljivi žuti ruksaci.
"Jedan od izazova s kojima sam se sreo kao kurir jeste taj da nisam mogao naći tačnu adresu osobe koja je napravila narudžbu. Korisnik nije napisao svoju adresu i nisam ga mogao pronaći pa me on morao 'navigirati' do svojih vrata. Drugi izazov je bio što pri ruci nisam imao sitnog novca da vratim kusur. Zato savjetujem naše partnere da uz sebe uvijek drže nešto sitno", priča Ivan kroz smijeh i dodaje da su sve to premostive situacije, koje se riješe u tren oka.
A, koji je najveći izazov za samu kompaniju Glovo?
"To je svakako kontinuirano prilagođavanje brzim promjenama potreba potrošača. Međutim, zahvaljujući našem globalnom iskustvu, uspješno ih prevazilazimo. Lokalno tržište ima odličan potencijal za rast. Suočili smo se sa izazovima kao što su inflacija i povećanje troškova goriva. Međutim, ta povećanja smo pratili pažljivo, vodeći računa da se radni uslovi za kurire koji rade isporuku kroz platformu Glovo poboljšavaju svaki mjesec", kaže Ivan.
Priča nam da je aplikacija u svakoj zemlji i u svakom gradu - od Barcelone do Sarajeva, ista, te da su jedine razlike u geografiji i strukturi grada.
"Svako mjesto ima svoje specifičnosti, a dosta toga zavisi i od same geografije. Barcelona je grad koji, kada je riječ o kuririma, uopće nema automobila. Svi su na motorima i biciklima, a tako je i zbog boljih vremenskih uvjeta. Slično je i u Banjoj Luci, dok je u Sarajevu, primjerice, izazov oblik grada, ima puno više brdovitih predijela pa je i zastupljenija dostava automobilima. Dostavljači se ovdje uglavnom nalaze unutar automobila te ih zato većinu i ne primijetimo", otkriva on pa se osvrće i na pritužbe kupaca:
"Zahvaljujući našem timu inženjera, kupci putem aplikacije uvijek znaju gdje se nalaze dostavljači i koliko vremena im je potrebno da dostave narudžbu. Precizno obavještavamo kupca kada njihova narudžba dolazi kako bi mogli planirati svoje vrijeme koje je naš najdragocjeniji resurs. Zato, ukoliko zakasnimo, korisnik će to znati na vrijeme", kaže Ivan.
Zašto Glovo, a ne druga aplikacija?
Tokom ekspanzije dostavljanja na kućne adrese, pojavile su se i domaće kompanije koje pružaju ove usluge. Mnoge, zato, zanima koja od aplikacija je najpouzdanija. Ivan nam otkriva da Glovo naspram ostalih izdvaja kvalitet, precizna dostava i brzina.
"Već smo prepoznati kao pouzdani servis dostave i trudimo se da iskustvo sa aplikacijom uvijek bude besprijekorno. Mi smo prije svega tehnološka kompanija, stoga su algoritmi koje koristimo i naše sposobnosti mašinskog učenja među najnaprednijima u industriji. Naš tim neumorno osigurava da uvijek ima dovoljno kurira na ulicama. Posebno se ističu isporuke za vrijeme praznika, kada s našim brojnim partnerima pripremimo i specijalne menije, ponekad i određene popuste i sl. Također, ako narudžba ne sadrži ono što je naš korisnik naručio, poboljšali smo naše relacije kako bismo to brzo riješili na terenu", govori Laketa.
Osim prilagođavanja kupcima, ova kompanija njeguje i snažnu društvenu posvećenost, ulažući u zajednicu u kojoj djeluje. U svoj poslovni model implementirali su društveni doprinos, izdvajajući mali dio prihoda po svakoj narudžbi za finansiranje projekata i inicijativa s društvenim uticajem, poput onih s Pomozi.ba, kao i Domom za djecu bez roditeljskog staranja.
U narednom periodu, planiraju biti na usluzi još većem broju ljudi u BiH, sljedeći svoju misiju.
Kako Glovo BiH izgleda u brojkama
- Glovo je rasprostranjen u devet gradova u Bosni i Hercegovini
- Aplikacija je preuzeta više od 380.000 puta na našem području
- Do danas su dostavili više od 1,5 miliona narudžbi
- Ukupan broj dostavljenih prozivoda je iznosio oko 8,5 miliona
- Sarađuju s više od 700 partnera širom BiH
- Više od 400 kurira raznosi narudžbe Glova
"Naš mali tim u kancelarijama koje imamo u Sarajevu i Banjoj Luci sa zadovoljstvom svjedoči daljnjem rastu Glova u Bosni i Hercegovini i širenju naše usluge na nove gradove. To je izazov za njih i one koji su zainteresovani da vide kako kao kompanija možemo najbolje iskoristiti nove tehnologije, inovacije i bogato iskustvo. Od prvog dana smo višekategorijski i činjenica da imamo opciju 'Sve' koja pomaže našim korisnicima da imaju pristup doslovno svemu u svom gradu je ono što nas razlikuje od drugih", govori Ivan, te nastavlja:
"Planiramo stvoriti još veću vidljivost za naše usluge u svim kategorijama. Činjenica je da veliki dio stanovništva u Bosni i Hercegovini još uvijek nema pristup njima, a mi u tome vidimo priliku. Želimo proširiti naše operacije na nove gradove u zemlji te dodati veći broj partnera i proizvoda kako bismo našim korisnicima ponudili najbolje korisničko iskustvo na tržištu. Također, nastavit ćemo s nizom aktivnosti od društvenog značaja", napominje Laketa.
Za kraj, objasnio nam je i kako se postaje partner Glova. Proces je brz i jednostavan, jer - na kraju krajeva - širenje mreže partnera je prioritet za ovu kompaniju.
"Svi zainteresovani partneri mogu se jednostavno prijaviti putem linka na našoj stranici. Nakon toga ih kontaktira naš stručni prodajni tim i kreću dogovori. Partner treba obezbijediti potrebne informacije, jelovnik, cijene i fotografije, kako bi naš tim kreirao trgovinu. Obično, u roku od nekoliko dana, partner je dostupan na našoj aplikaciji. Kroz cijeli proces u potpunosti ih vode naši timovi za prodaju i podršku, pružajući im korisne savjete i pomoć za jednostavnu integraciju na Glovo platformu", zaključuje Ivan.
Radno vrijeme u kompaniji se primaklo kraju, a samim tim, stigao je trenutak i da dovršimo svoju posjetu "žutom uredu".
Boraveći u prostorijama kolektiva Glova, ali i kroz sam intervju s direktorom kompanije Ivanom, upoznali smo drugu stranu ove tehnološke platforme i njenog svijeta. Nakon što smo otkrili ključne procese za funkcionisanje aplikacije, razgovarali o partnerstvima, inovacijama te viziji budućnosti dostave, shvatili smo da Glovo, iako mu je to primarna svrha, nije samo običan servis za dostavljanje hrane i drugih namirnica.
Iz njihove perspektive, koju su sada približili i nama, dostavljanje na kućnu ili neku drugu adresu, nije samo posao, već umjetnost brige i povezivanja ljudi. Više od obične transakcije, izvor zajedništva, ali i promjene, koja pojednostavljuje život i donosi ono pozitivno.