Ekonomski fakultet u Sarajevu prvi u BiH dobio laboratoriju za neuromarketing

Kako su saopćili, oprema za laboratoriju je nabavljena uz pomoć Fonda za naučnoistraživačke, istraživačko-razvojne i umjetničke programe Ministarstva za nauku, visoko obrazovanje i mlade Kantona Sarajevo.
Međunarodni istraživački tim, predvođen profesoricom Melikom Husić-Mehmedović, realizira projekat na osnovu prošlogodišnjih sredstava ovog fonda. Oprema podrazumijeva:
-
Eye tracking uređaj za praćenje pogleda, fokusa na određeni segment te trajanje vizuelne pažnje. Posebno se koristi u marketingu za unapređenje pakovanja proizvoda, pozicioniranje vizuelnih elemenata na plakatima, uređenje prodajnog prostora i pozicioniranje proizvoda na policama;
-
Galvanic Skin Response uređaj kojim se mjeri razina uzbuđenja dok se, primjera radi, gleda ili sluša reklama;
-
Analizu facijalnih ekspresija, kojom se može utvrditi vrsta emocija koju pokazuje ispitanik kada je izložen stimulansu, slici ili videozapisu.
Profesorica Husić-Mehmedović je, kako su saopćili iz EFSA-e, jedan od pionira u istraživanjima ove oblasti u svijetu te ima publikacije u vrhunskim svjetskim časopisima na temu neuromarketinga. Tim čine, kako su naglasili, visoko referentni stručnjaci iz Danske, Slovenije i Bosne i Hercegovine, a zahvaljujući ovom projektu u pripremi je globalno istraživanje o neuromarketinškim mitovima.

"Oprema, koju smo nabavili zahvaljujući sredstvima Fonda Vlade Kantona Sarajevo, predstavlja prvu fazu našeg laboratorija. Sljedeće godine planiramo se prijaviti na Fond kako bismo osigurali sredstva za nabavku druge opreme - elektro encefalogram (EEG) i opremu za virtuelnu stvarnost (VR oprema). Time bismo išli ukorak s vrhunskim laboratorijama ovog tipa u Evropi, koje su još uvijek rijetkost i privilegija", istakla je Husić-Mehmedović.

Napomenula je da će od naredne godine studenti master programa iz Marketinga imati priliku raditi istraživanja i master radove s ovom opremom, saopćili su iz EFSA-e.