Svjetske kompanije pauziraju reklame na X-u nakon antisemitskog komentara Elona Muska
Niz drugih velikih tehnoloških i medijskih kompanija, od IBM-a do Disneya, dao je slične najave u petak.
Apple-ovi oglasi prikazivali su se pored objava u kojima se veliča Adolf Hitler i nacisti, prema izvještaju objavljenom ranije ove sedmice. Filmski studio Lionsgate rekao je da će također pauzirati reklame na X, kao i Warner Bros, Paramount, Sony Pictures i Comcast/NBCUniversal, prema medijskim izvještajima.
IBM je napravio sličan potez prethodne noći. New York Times je objavio da će Disney također pauzirati reklamiranje na ovoj platformi.
Milijarder, izvršni direktor Tesle i SpaceX-a napisao je u srijedu da je tvit u kojem se Jevreji optužuju da mrze bijelce "prava istina". Bijela kuća osudila je Muskove izjave u petak ujutro, poručivši da su "odvratne". Koalicija od više od 150 rabina pozvala je Apple, Disney, Amazon, Oracle i druge da prestanu plaćati oglašavanje na društvenoj mreži kao odgovor na Muskove objave.
Proizvođač iPhonea bio je jedan od najvećih oglašivača društvene mreže, trošeći čak 100 miliona dolara godišnje od novembra 2022. kada ga je Musk kupio, navodi Bloomberg. Kompanija je saopćila da je "uglavnom prestala" da se oglašava na X u decembru 2022. godine, iako podaci analitike oglasa govore drugačiju finansijsku priču. Od tada, poslovanje društvene mreže X je u slobodnom padu, oglašivači su bježali, regulatori kružili, broj korisnika tonuo i osoblje se smanjilo na manje od 50 posto nivoa prije Muska. Istraživači su dokumentirali i uznemirujući porast antisemitskih i rasističkih objava na društvenim mrežama nakon njegove katastrofalne akvizicije.
Musk se posvađao s Appleom u decembru 2022. dok je kompanija smanjila svoje oglašavanje, pitajući se na mreži da li izvršni direktor Tim Cook i njegovi zaposlenici "mrze slobodu govora u Americi". U to vrijeme je objavio je na Twitteru šalu o "odlasku u rat" s Appleom, ali ga je izbrisao. Cook je nedugo zatim pozvao Maska u Apple-ov korporativni štab.
IBM, također jedan od X-ovih najvećih oglašivača, najavio je da će prestati s oglašavanjem u X četvrtak. Kompanija je donijela odluku kao odgovor na izvještaj liberalnog nadzornika Media Matters koji je otkrio da se i IBM-ovi i Apple-ovi oglasi prikazuju uz govor mržnje. Musk je kao odgovor nazvao Media Matters "zlom organizacijom".
"IBM nema nultu toleranciju na govor mržnje i diskriminaciju i odmah smo obustavili svako oglašavanje na X-u dok istražujemo ovu potpuno neprihvatljivu situaciju", rekao je glasnogovornik kompanije za Guardian.