Najmanji premium SUV
61

Volvo EX30 je prvi električni model švedske marke predstavljen u BiH

A. M.
Bosanskohercegovačko tržište automobila bogatije je za prvi premium električni SUV u B segmentu. Volvo Car Centar Sarajevo predstavio je novi potpuno električni model EX30, atraktivni SUV kompaktnih dimenzija s početnom cijenom od 72.664 KM prije subvencije.

Iako je Volvo u prethodnim godinama lansirao modele XC40 Recharge i C40 Recharge, prvi električni Volvo model na bh. tržištu zvanično je najnoviji EX30. Skandinavci su jako ozbiljno shvatiili tranziciju na zelenu tehnologiju, ali su takođe među prvima u Evropi uvidjeli da tržištu trebaju automobili manjih gabarita.

Prije nego krajem ove godine Volvo predstavi baterijsku perjanicu EX90, Volvo će na bh. tržištu pokušati nametnuti svoje standarde preko kompaktnog modela EX30, za koji je direktor Volvo Car Centra Sarajevo Damir Uzunović istakao da će biti novi "game changer" u BiH. Naime, Volvo već decenijama nije imao manji model, a riječ o SUV-u, koji u dužinu mjeri svega 4,23 metra. Shodno gabaritima, zapremina prtljažnika iznosi 318 litara, dok se pod prednjim poklopcem nalazi dodatni pretinac kapaciteta 19 litara.

Tipični Volvo dizajn sa naglašenim Thor LED svjetlima, ističe se s ponudom u pet vanjskih boja, točkovima u veličinama od 18 do 20 inča i novim panoramskim krovom koji upija 81 posto svjetlosti i štetnog zračenja. EX30 je istovremeno jedan od rijetkih modela koji se mogu pohvaliti najmanjim udjelom karbonskog otiska, budući da je karoserija napravljena od recikliranih sirovina, konkretno od 30 posto reciklirane plastike, 17 posto čelika i 25 posto aluminija.

U unutrašnjosti je sve podređeno minimalizmu, tako da su skoro svi prekidači premješteni na centralni ekran s dijagonalom od 12,3 inča, kako bi se smanjilo korištenje žičanih instalcija. Tako recimo vozač podešava retrovizore tapkanjem po centralnom ekranu, dok su prekidači podizača stakala, kao jedni od rijetkih koji su preživjeli digitalizaciju, premješteni na centralni naslon za ruku. Takav pristup ujedno je eliminisao i konkretnu instument ploču, pa se oni osnovni podaci poput brzine kretanja, potrošnje i autonimije takođe nalaze na centralnom ekranu.

Iako se radi o malom Volvo automobilu, naglašeno je da je on jednako siguran kao bilo koji drugi Volvo model. Zato je posebna pažnja, karakteristična za švedski brend, posvećena sigurnosti putnika kroz paket Safe Tech Technology. Naime, EX90 posjeduje prednji radar dugog dometa, bočni radare, set kamera koji pokrivaju cijelo vozilo, sistem za detekciju umora vozača, sistem za kontrolu mrtvog ugla, sistem koji nadgleda i upozorava ako su djeca ostala u vozilu i niz drugih modernih sistema sigurnosti tipičnih za Volvo.

Po pitanju pogonskih sklopova kupci će moći birati između verzije s jednim ili s dva motora, te manjom ili većom baterijom. Verzija sa jednim elektromotorom i snagom od 272 KS, koji pokreće zadnju osovinu, može se upariti s LFP (litijum-fosfat-željezo) baterijom od 51 kWh (49 kWh iskoristivo) ili kapacitetnijom NMC (nikl-mangan-kobalt) verzijom baterije kapaciteta 71 kWh (69 kWh iskoristivo). Verzija s dva elektromotora i snagom od 428 KS može se upariti isključivo s većom baterijom. Volvo navodi da autonomija u najboljem slučaju iznosi 476 kilometara, dok ulazna izvedba prelazi 344 kilometra s jednim punjenjem.

Vrijeme neophodno za 100-postotno punjenje baterije na osnovnom AC 11-kilovatnom punjaču kod manje baterije traje od 6 do 10,5 sati, dok na DC brzom 50-kilovatnom punjaču se skraćuje na 48 minuta, odnosno na 26 minuta ako je EX30 priključen na 150 kW brzi punjač, a sve pod uslovom ako punimo između 10 i 80 posto. Kod kapacitetnije baterije punjenje traje oko 10 posto sporije, ali postoji mogućnot punjenja na brzom punjaču snage od 175 kW.

Kada su u pitanju cijene i plan prodaje, iz Volvo Car Centra su istakli da startni model u verziji Single Motor (jedan motor i slabija 51 KWh baterija) ima cijenu od 72.644 KM s PDV-om, da srednja verzija Extended Range, takođe s jednim elektromotorom i kapacitetnijom baterijom od 69 kWh košta 82.345 KM, dok top model Twin Motor Performance AWD s dva motora i jačom baterijom košta iznad 92.000 KM bez uključene državne subvencije. Garancija na vozilo je tri godine uz neograničen broj kilometara, dok je garancija na bateriju standardnih 8 godina ili 160.000 kilometara. Uvoznik planira prodati između 25 i 30 vozila do kraja godine.