poceli su praviti cirkus od ramazana i iftara,od bascarsije do beca,iftari se u krugu familije i prijatelja a na iftar se pozivaju oni koji nemaju,ali svakako u bosni su 90% muslimana vjernika na baterije i bivs komunisti,moj dedo je postio i izasao u dzamiju u titivo vrijeme i niko mu nije to branio,a ovo je cirkus i zamislite da katolici i pravoslavci postave stolove na bascarsiji za uskrs ili vaskrs
sve si tacno rekao osim da se na iftar kuci pozivaju oni koji nemaju ...poziva se familija i prijatelji pa se za koji dan ide kod njih ..barem tako je bilo u Sarajevu . Ovo sad je cirkus ..iftari po kafanama i na ulici ..fuj
Nije tačno da se iftari samo u krugu familije. Na desnoj strani ove stranice https://en.wikipedia.org/wiki/Iftar mogu se vidjeti slike kolektivnog iftara u Kairu, Iranu, Saudijskoj Arabiji, i još dole jedna na Taiwanu.
seljakluk....na kraju krajeva u neki plasticni tanjir ti ture baklavu i u plasticnu casu naspu nekog cudnog tecnog pica koje je mlako ....sjede pola sata i kuci....
@drugPero, javna iftarenja nisu strana. Zabrana otvorenog kolektivnog iftarenja u SFRJ (zbog čega nisi navikao na takve slike) ne podrazumjeva domaću tradiciju. Bilo je politički nepoželjno, a ne tradicija iftarenja isključivo među svoja četri zida.
@sezam.susam Zabrana ili politički nepoželjno, odluči se. Mnoge vjerske tradicije su opstale u SFRJ, tako da ta priča i ne drži vodu. Kao i priče mnogih kako nisu smjeli ići u džamije, crkve u tom sistemu.
@drugPero, iako neke vjerske tradicije jesu opstale u SFRJ, nisu opstale javne. Na primjer, bile su okićene jelke na javnim prostorima za Novu godinu, ali ne i okićene jelka za božić decembra 25-og ilijanuara 7-og. uz Isusovu kolijevku i lik svete Marijei sl.
Kićenje jelke za božić (bilo koji) na javnim prostorima nije bilo u Sarajevu za vrijeme SFRJ..Pojavilo se odmah nakon izbora 1990-e, odnosno dolaskom turbo folkera.