budućnost je ovde. ko se na vrijeme ne pripremi, ko mu je kriv? sledeći korak su samovozeća vozila, proces je već u fazi realnog testiranja.
ne upisujte djecu na smjer "vozač", ne očekujte da ćete se zaposliti u lokalnoj rafineriji za pet ili deset godina, ne očekujte da ćete zaraditi penziju kao taksista... stvarnost se nikad brže nije mijenjala.
biće, ne brini. nije bilo ni interneta prije dvadeset, a mašinci su radili na tokarskim strojevima. danas se to radi na cnc strojevima, 3d printeri lagano ulaze u masovnu upotrebu, a sirotinja pije pivu pred trgovinom, čeka od države da im sagradi famozne "fabrike" i čude se kako više nikom ne trebaju sa svojim zanatima.
Tacno je da se sve brzo mijenja. No ovo je povrsno sto pises. Znas li ista o tehnologiji pravljenja baterija za elektricne automobile? Znas li da su resursi minerala koji se koriste za baterije mnogo manji? Znas li koliko bi to podiglo traznju za elektricnom energijom? Elektricni jesu buducnost ali ne ovakvi, na baterije. Samo hidrogen i gorive celije. Ali je uzasno skupo jos uvijek i problematicno skladistenje hidrogena. To ko rijesi bice najbogatiji covjek koji je hodao zemljom.
problemi svakako postoje, ali se i pronalaze nova rješenja za neke od njih. ogromne se pare ulažu u taj sektor i ta tehnologija je sve jeftinija. volvo je prije nekoliko dana predstavio svoj poslednji novorazvijeni dizel motor i ugasio centar za razvoj dizelaša. mnoge države već najavljuju zabranu prodavanja sus motora već za petnaest do dvadeset godina.
problemi postoje, ali jedno je već jasno - era nafte je na kraju, a vrlo brzo i era ljudskih vozača.
@MaxBunker_III
Za eru motora s unutrasnjim sagorijevanjem se slazem. Na izdisaju je i smatram da je to ok. Barem za licnu upotrebu. Ali mi se ideja automobila bez vozaca ne svidja.
No ponavljam, automobili sa baterijama nisu rjesenje.
automobili bez vozača su tu, takođe. vrlo brzo će biti i po deset puta sigurniji od klasičnih, pa se može očekivati i zabrana automobila sa vozačima koji su glavni faktor nesreća. dio će u početku odraditi i tržište - osuguranje za autonomna vozila će biti višestruko jeftinije.
kargo sektor će to prvi prigrliti - autonomni šleperi ne traže platu, ne moraju praviti pauze, jesti, spavati... i ne izazivaju skupe saobraćajke.