u italiji je taj procent 17%.. ajd mozda talijani nisu dobar primjer toliko, mada su za nas space shuttle.. nijemci isto vecinski vjeruju u tehnicka zanimanja i zanate, pa im svi idemo raditi tamo.
idemo raditi poslove koje oni neće, građevina, argonsko varenje...
gledam prije par godina ekipu iz švabije na ortopediji u bl, instaliraju hiperbaričnu komoru i ostale uređaje koji idu uz to. gospoda i gospodski pos'o. sve do jednog švabe.
ma kolega, imaju oni i svojih majstora ne brini, i baustelaca i svega, samo sto su potrebe njemacke građevine za radnicima vece od broja ljudi koji bi to radili, pa su prinuđeni potraziti rješenje u srednjoj i istocnoj europi. kad mi ne budemo htjeli raditi, doci ce kinezi itd.. isto je i sa drugim granama industrije.
plus uzmi u obzir da je njemacka prakticno zemlja penzionera.. imaju drugu najstariju populaciju, iza japana.. a japanska ekonomija u zadnjih 10 godina stagnira i tone, jer ne zele uvoziti radnu snagu.. kad bi otvorili trziste rada, 100mil kineza bi pohrlilo preko bare, a to ne mogu podnijeti.
to je to... samo nije ni istočna evropa bunar bez dna, već smo poprilično prazni.
doduše, dio problema sa radnom snagom rješava ubrzana automatizacija svega i svačega, amazon već otvara smart marketr bez kasirki, ni posao šofera nema svijetlu budućnost. ni fakultetski obrazovani nisu pošteđeni, pravne službe su već popustile pred excell-om i sličnim programima, arhitektura isto. čak će i dijagnostika u medicini prema mnogima vrlo brzo preći na vještačku inteligenciju.
ne znam za sofere, ajd i nekako da kola ćeraju sama, ali ko ce utovarit i istovarit robu 🤣 pa u rvackoj na morima je prpa s konobarima i kuharima, pa ces nerijetko vidjeti da nude place vece nego profesorima. ne zato sto neko voli konobare i kuhare, vec zato sto nema dobrih kelnera i kuhara.
haha nisam ni mislio da će mašine sve zamijeniti, ali će zamijeniti dobar dio, taman da ublaži potražnju za radnom snagom.
što se plata tiče, kao hc liberalčuga sam ubijeđen da će sveto tržište to izbalansirati. u mom gradu lokalna firma za međunarodni transport plaća šofere oko 1500-2000 km, zavisno od norme. plaćali bi oni triput manje, ali neće niko da im radi za manje, slovenija je ionako pod nosom.
a čitao sam u jutarnjem skoro, jauču ugostitelji na jadranu da im fali sezonaca. čim oni samo jauču, a ne dižu plate, ne fali još. kad stisne muka, raditi ili staviti katanac pred sezonu, rašće dnevnice samo tako 👍☺️