Draga DŽ.Lutvić, ne poznajete dovoljno stanje i prilike u BiH industriji, ne da kasnimo sa implementacijom industrije 4.0, nego smo na prelazu iz industrije 2.0 u industriju 3.0, jedino neke vece firme imaju kompletno implementovanu industriju 3.0. Helem mozda sam previse optimistican pa cu reci da vremenski minimalno kasnimo nekih 15-20 godina za naprednim svijetom.
@praznaprica
Ovi strucnjaci koji daju interviju, nikad nisu bili ni u jednoj fabrici u BIH, pa bolan ovdje se koriste oprema i nacini iz osamdesetih, u boljim firmama iz devedesetih
@zivotinja369 Ne vidim u cemu je problem, cak ni Rusija nije kompletno u trecoj industrijskoj revoluciji. Ne mozemo se uopste poredit sa ostalim europskim zemljama koje su u ogromnoj prednosti u odnosu nas sto se tice ekonomije i ostalih grana. Ovo vazi i za sve ostale bivse komunisticke zemlje.
@Pink Guy
Ok, ali tu u startu otpada prica o pravljenju vrhunskih modernih proizvoda, ne moze sa opremom i sistemima starim 30 godina. Imam podatke za Hrvatsku, koja nam prednjaci u tome, i njihove brojke su mizerne zaista :)
Mislim da se mi trebamo okrenuti malinama i slicnim biljcicama :)
@zivotinja369 ,
Tvoja zadnja recenica je " saljiva" ali malo ko vidi i shvata da je buducnost balkana , gdje ima mjesta i za visoku teh. u hrani, u jos relativno cistoj sredini. Bar 1 mlrd ljudi u razvijenim zemljama jede 5x dnevno!! To je 5 mlrd obroka svaki dan ,a skoro svi jedu " plastiku. Zdrava hrana je najtrazenija, skuplja i malo je konkurencije. Uz to ide IT, dizajn etc,etc.
@Kupidon proizvodnja hrane i IT nije uopste u nekoj konkurenciji, nego bi trebalo da budu grane koje ce profitirati jedna od druge... IoT, dronovi, masinsko ucenje i proizvodnja hrane ide skupa!
@gorivutra ,
Napisao sam dole da sam taraba za it ali znam ponesto iz drugih oblasti.
Svi jedu pa i it strucnjaci i to je konstanta. Na zapadu svi placaju karticom ,a preko kartice saznas sve o navikama kupca. To nema ni googl ,a ni bilo koji gigant za hranu. Sta treba? Program koji ce razluciti ( kroz analizu kupovine) navike i godine kupca i nakon toga slati ciljane reklame. Sada imas ako jednom nesto pogledas na netu zatrpaju te reklamama bez potrebe.
@Kupidon ,
taj program/mi se trebaju prilagoditi lancima trgovina i lokalnih proizvodjaca. Za takvim programom vapi trziste ali ga nema. IT strucnjaci mogu puno teoretski ali se moraju okrenuti prakticnim stvarima ,a hrana je najjjprakticnija i najsigurnija.
@Kupidon kolega jedan i ja smo htjeli praviti nesto slicno... problem je zakon o zastiti licnih podataka, a evo sada i GDRP... mada mozda to i nije lose ograniciti jer ima ogroman potrncijal zloupotreba
@Kupidon ,
samo da dodam zbog vaznosti i potencijala. Vecina ljudi ima po destak kartica i dobrovoljni su clanovi trgovina. Ostave sve podatke i mejl adresu zbog ponuda. Dakle put je potpuno otvoren. Facaj tog golegu i na rabotu.:)
@Kupidon ma trebala je biti neka platforma za loyalty izmedju velikih trgovina u BiH... ali helem neise, cini nam se da treba politicka podrska za to i onda se ne isplati s tim zezat... ima drugih stvari aBd
@gorivutra ,
zajebi bosnu. Ja govorim o lancima trgovina u svijetu. neke od njih imaju po 5000 butika. Za njih ti ne treba nikakva podrska ali treba novac za razvoj. medjutim kako rekoh investitora ima,a s nekima sam i u kontaktu. Vecine pravih ustvari i nema na netu. Dovoljno je objasniti konsept da bi se islo dalje.