Realno receno, Zeljeznice RS-a su ustvari samo lokalno preduzece za obavljanje lokalnih linija, nesto tipa prigradskog prijevoza, dok su Zeljeznice FBiH zasluzile da promijene ime u "Zeljeznice Bosne i Hercegovine" jer povezuju sve vazne gradove u oba entiteta brzim vozom (Capljina - BL preko Doboja nekih 300km), dok je najduza linija ZRS-a BL-Doboj nekih 90km
Just saying
glup si čak i za prosječnog dijasporca.
čapljina - banja luka preko sarajeva nije oko 300, već oko 400 km. željeznička linija u rs nije od banja luke do doboja već od dobrljina do šamca sa krakovima prema bihaću, sarajevu i tuzli.
@MaxBunker_V Tacnu relaciju ni ja nisam znao, zato se izvinjavam. Medjutim za ovo me nisi dobro shvatio: Ne govorim o pruzi, vec o redovnim linijama, tj. aktivnim prugama (za putnicki promet), a tu ZFBH povezuje cijelu BiH, a ZRS samo radijus od oko 80km (ono oko BL).
kad si već uporan: udaljenost između čapljine i doboj juga (nadležnost žfbih) je oko 300 km, udaljenost između dobrljina kod kostajnice i šamca (žrs) je približno ista (pišem iz glave, možda je 10-20 km kraća). kad voz putuje iz sarajeva za bl i obratno, na entitetskoj granici ga preuzima nadležni operater sa svojim osobljem i lokomotivom. inače, oba operatera su teški gubitaši ovisni o donacijama sa budžeta.
kad te već zanima.
@MaxBunker_V Pod A: Koliko ja znam je uvođenjem linije BL-SA ukinuto mijenanje lokomotiva (makar se na snimcima sa TV-a sa banjalučke stanice vidi lokomotiva ŽFBH, a ne ŽRS-a, lično se JOŠ nisam vozio do Banje Luke, nego samo do Maglaja).
Pod B: Gotovo sve željeznice dobivaju subvencije, jer se ujedno moraju i brinuti o održavanju infrastrukture
Pod C: Zvanična skraćenica je ŽFBH, a ne ŽFBIH