@fbUser1576492156 To ti je zemni gas koji koristimo iz gasne mreze za grijanje.. Ugradis sistem za ovaj plin u auto i predjeni kilometar te kosta 3 puta manje nego da vozis na normalno gorivo, a pri tome ne zagadjujes okolinu.. I LPG sistem je slican ovom, stim da se LPG plin dobija od otpadnih plinova kod prerade nafte.. LPG se npr. nalazi i u bocama koje korisimo u domacinstvima..
@fbUser1576492156 u citavoj evropi se stimulise voznja na cng i lpg na nacin da se cak i oslobadjas poreza kada kupis vozilo koje koristi ova goriva.. Kod nas krimosi rade obrnuto.. Ako kod nas vozis na cng i lpg placas skuplju registraciju i skuplju eko taksu iako koristis puno ekoloski prihvatljivije gorivo..
@fbUser1576492156 Koristim LPG godinama.. Sa danasnjom cijenom predjes 350km sa 30KM.. Vozim astru J koja ima 150 konja i, bar za moje auto, LPG je zdraviji za motor od benzina koji mozemo naci na 90% nasih pumpi.. Jedino sto trebas je malo cesce mijenjati ulje.. Uglavnom ogromne ustede, a cuvas i okolinu..
@HazariSuZlo......Hvala na objasnjenju prijatelju, znam za LPG, zivio sam u EU drzavi u kojoj se mnogo koristi vec decenijama, ali nisam znao koja je razlika izmedju LPG i CNG...
Gas u poluzamrznutom stanju, recimo u tečnom stanju. Prilikom brizganja u motor se zagrijava i tako se pretvara opet u plin. Velika prednos je što je sigurani u poluzamrznutom stanju, recimo kod saobraćajne nezgode i kad bi došlo do pucanja rezervoara ne došlo do eksplozije.
Kod LPG da pošto je u tečnom stanju. Spremnik za plin imaju zidove od 2-3 mm i lpg nije lako zapaljiv. Kod cng je drugačija slika. Zid spremnika 5-6 mm ,pod velikim pritiskom te je vrlo zapaljiv i eksplosivan. Zato ima i veću energetsku vrijednost no lpg. I da kod cng voziš bombu u gepeku.