Napravljeni su tuneli i vijadukti kod Čortanovaca, slede završni radovi - montiranje železničke pruge i instalacija uređaja. Brzi voz Beograd - Novi Sad kreće od novembra, biće mu potrebno od 20 do 25 minuta za tu relaciju. Čortanovci su trenutno najveće železničko gradilište u Evropi - pobodeno je preko 60 kilometara šipova. Vozovi neće ići brzinom od preko 200 km/h samo na relaciji Beograd - Budimpešta, jer je doneta odluka da se brza pruga nastavi do Niša.
EU zeli smanjenje emisije staklenickih plinova. Ako ikad udjemo trebat ce nam reforma energetskog sektora sto znaci da je bolje odmah ulagati u obnovljive izvore nego u rudnike (samo odlazemo problem za poslije). Znam da je ljudima bitan posao ali prekvalifikacija na druga zanimanja je bolja opcija (i nadam se da ce je drzava poduprijeti)
pa napravi ti nuklearku ako si majstor. Hoće struju za svoj električni auto a da se struja prozivodi iz vjetroelektrana. Sine, potršnja struje će se 100x povećati koje su to vjetroelektrane za 2 milijarde električnih automobila da industruju i kućanstva ne računamo ?! Postoji i druga mogućnost da električna energija poskupi toliko da je samo odabrani imaju.
Ovo je sve posljedica aktivnosti Amera Jerlagica, Vahida Hece i Stranke za BiH kada su 2009 ili 2010 uvezali rudnike u Federaciji BiH u sistem Elektroprivrede BiH. Tada su na terenu pripremali privatizaciju Elektroprivrede BiH pa da se i rudnici prodaju usput. Danas je SBiH marigalna politicka opcija, sa nesto vecim brojem glasova od Kojoviceve NS, ali opet steta je pricinjena rudnicima prije 10-12 godina