Znaš zašto je u čitavoj Španiji uključujući i Kataloniju popularno dimljenje mesa - pogotovo svinjetine? Tako su hrišćanske kuće između ostalog branile svoj identitet. U Španiji za doručak uvek tražim parče hleba i 200 grama koso seckanog. Jamón kažu Španci. Ukus slobode. Isti fazon kad u centru Banjaluke i Višegrada popijem hladno srpsko pivo. Ništa lepše.
@030 Ne možeš suditi prema 21 stoljeću i retrospektivno primjenivat današnje norme to se zove zabluda prezentizma, u to vrijeme je bilo normalno imperija protiv imperije, rimska protiv perzijiske protiv islamske. Princip tog vremena The principle of cuius regio, eius religio ("Čije carstvo, njegova religija") Vi kršćani i jevreji trebate bit zahvalni šerijatu i islamu
jer da su vas turci 500 godina milkili izlizali biste se. Na Bliskom istoku se nalaze najstarije crkve na svijetu. Jevrejski učenjak David J. Wasserstein: rekao je "Islam je spasio jevrejstvo", proguglaj. Da su muslimani htjeli uništiti i iskorijeniti kršćane i Jevreje s Bliskog istoka, mogli su to učiniti u zlatno doba islama, ali nisu.
Evo kako je crkva trpila kritike i slobodu govora kad je imala moć. Godine 1450. do 1750. stotine hiljada žena spaljeno je na lomačma zbog čarobnjaštva. Historija kaže da su trinaterijanci spaljivali toliko heretika da su lomače osvjetljavale gradove. U 1400 godišnjoj Islamskoj civilizaciji nikada nije bilo spaljivanja heretika i vještica, naučnika i filozofa, dok je u islamskoj historiji postojala sloboda kritike i pisane su knjige
koje opovrgavaju ateiste i različite filozofe I kršćanske učenjake, npr islamski filozof Ibn Sina je proglašen heretikom prema Islamu al ga nisu ubili, a kamoli zapalili, kao što su htjeli Galileja zbog toga što je rekao da je zemlja okrugla. Evi ti knjiga za čitat Ideas in Motion in Baghdad and Beyond Damien Janos Philosophical and Theological Exchanges between Christians and Muslims in the Third/Ninth and Fourth/Tenth Centuries
https://brill.com/view/title/32462 Dio iz knjige: Ovaj tom sadrži zbirku članaka koji se fokusiraju na filozofsku i teološku razmjenu između muslimanskih i kršćanskih intelektualaca koji su živjeli u Bagdadu tokom klasičnog perioda islamske historije, kada je ovaj grad bio živo središte filozofske, naučne i književne djelatnosti. Filozofska dostignuća i doprinos hrišćana koji pišu na arapskom i sirijskom jeziku predstavljaju ključnu komponentu islamskog društva u ovom periodu
Poznati historičar Thomas Carlyle u svojoj knjizi Heroes and Hero worship osvrće se na ovu zabludu o širenju islama: "Mač zaista, ali gdje ćete dobiti svoj mač? Svako novo mišljenje, na svom početku, upravo je u manjini jednoga; samo u glavi jednog čovjeka. Tu još živi. Jedan čovjek od cijelog svijeta vjeruje u to, jedan je čovjek protiv svih ljudi. Da uzme mač i pokuša s njime propagirati, malo će mu pomoći.
Morate dobiti svoj mač! U cjelini, stvar će se propagirati koliko god može." Ako se islam širio mačem, to je bio mač intelekta i uvjerljivih argumenata. To je taj mač koji osvaja srca i umove ljudi. U vezi s tim Kur'an kaže: "Mudrom i dobrom poukom pozivaj na put Gospodara svoga i raspravljaj se s njima na najbolji način." (Quran 16:125)
Proučavanjem historije islama i kako je islamska civilizacija utjecala na svjetsku historiju, vidi se da su sistematski i generalno muslimani dozvoljavaju nemuslimanima da žive, pa čak i da se razvijaju (Jevreji u Kordobi pod muslimanskom vlašću su proizveli Mojsija Majmonida, on se naziva drugim Mojsijem koliko je važan za Jevreje),
čak je bio imenovan za ličnog ljekara egipatskog sultana Saladina.) Karen Armstrong je napisala knjigu o historiji Jerusalema, ona navodi da su muslimani donijeli sistem koji je omogućio da tri abrahamske vjere po prvi put koegzistiraju, ove 3 vjere su po prvi put koegzistirali zbog sistema islama.
Muslimanska civilizacija je generalno bila velikodušnost, suosjećanje, to je upravo ono što Kur'an 60:8 propisuje, za nevjernike svih vrsta, idolopoklonike, jevreje, kršćane i muslimanska civilizacija svjedoči toj činjenici, da su Jevreji živjeli sa muslimanima preko hiljadu godina pod zaštitom islama, postojali su jevrejski učenjaci koji su to potvrdili, postoje učenjaci kao što je Bernhard Lewis koji kaže da su Jevreji bili zaštićeniji i tretirani daleko
bolje pod islamom hiljadu godina nego što su bili u hrišćanskim zemljama, Mark Kohan još jedan američki jevrejski učenjak koji potvrđuje ovu činjenicu da su Jevreji bili tretirani daleko bolje i mnogo mirnije u muslimanskim zemljama, nego u kršćanskim zemljama, postoji mnogo primjera iz historije islama i muslimana civilizacije o tome kako su Jevreji i kršćani koegzistirali s muslimanima više od hiljadu godina u miru i pod pravdom islama.
naravno da su to uradili jer su se borili protiv neprijateljskih sila, ali nisu nikada prisiljavali ljude na islam, uradili su to iz dva razloga, da se brane broj jedan, od rimske agresije, drugi razlog je bio da se narodu odnese pravda i ljepota islama, a ne da se ih se natjera da prihvate islam, jer su muslimani donosili svoju pravdu narodu zemlje Sirije, narodu Egipata, tako su oni to videli i to se jasno pominje u muslimanskim hronikama
hronikama da je jedini razlog zašto muslimani ulaze u ove zemlje taj što su ti ljudi bili jako ugnjetavani, ko je podržavao muslimane u Siriji, kada su muslimani otišli u Siriju da se bore protiv Rimljana, podržavali su ih Kršćani Sirije, otvorili su vrata muslimanima da podrže muslimane, ko je podržao muslimane u Egiptu protiv Rimljana, podržali su ih Koptski Kršćani, Pravoslavni Kopti Egipta otvorili su vrata Egipta za muslimane,
o tome jasno svjedoče lokalni hroničari, na primjer Jovan iz Nikiua je bio Koptski Kršćanin koji je pisao u 7. stoljeću u Egiptu, on je izjavio da kada su muslimani došli u Egipat Koptski Kršćani su podržali muslimane protiv Rimljana koji su slijedili drugačiju verziju kršćanstva koju su nametali pravoslavnim masama, oni su radili istu stvar u Siriji, Rimljani su forsirali svoju verziju kršćanstva pravoslavnim masama u Siriji i oni su zbog toga mrzili Rimljane
zbog toga je i jedan od ishoda bio da su oni podržali muslimane i muslimani su otišli u Siriju i Egipat, i zato naučnici poput Thomasa Arnolda vjeruju da su tako muslimani zauzeli svu ovu zemlju tako brzo jer su ih mase podržavale pa su muslimani došli da donesu pravdu.
Imagine a World Without Islam - Adnan Rashid
https://www.youtube.com/watch?v=WAELyMY1qlw&t=3779s
Unveiling the Muslim Civilisation | Part 1
https://www.youtube.com/watch?v=9KHwxFRzndM
Muslim Spain: History and Legacy - Adnan Rashid
https://www.youtube.com/watch?v=ngG6vhI9iPo&t=3679s
Imamo praktične primjere Poslanika PBUH gdje je trebao presudit između jevreja i muslimana i on je stao na stranu jevreja govoreći muslimanu da griješi i daj mu ustupi ono što mu pripada. Ovaj koncept pravde i pravičnosti je nešto što je ukorijenjeno u islamu kao obavezni čin, u onoj mjeri u kojoj je
Poslanik Muhammed PBUH rekao da će biti zastupnik nemuslimana(Dhimmī) na Sudnjem danu, koji živi u zemlji muslimana pod zaštitom muslimana, ako se prema njemu bude postupalo nepravedno
99:7 onaj ko bude uradio koliko trun dobra - vidjeće ga,a onaj ko bude uradio koliko trun zla - vidjeće ga.