mislim da će hrvatska puno izgubiti sa ulaskom u evropsku uniju. u stvari ona je već puno izgubila jer je ekonomski skhrhana u režiji upravo onih koji i vode evropsku uniju.
zagreb je prije rata bio srednjoevropski industrijski gigant, a danas je obična rupa na svirali u pogledu industrije.
hrvatski narod nek se pripremi da će uskoro raditi za male nadnice u firmama čiji će vlasnici biti ljudi koje hrvatska neće interesirati niti malo.
nadam se da će ih turizam izvući jer u protivnom građanima hrvatske se lijepo ne piše. biti će vazali u vlastitoj zemlji.
nama je u bosni još gore, jer mi nemamo što ni raditi izuzev traženja sadake okolo po svijetu. tu smo se poprilično ispraksirali.
EU nije idelna, ima dosta mana. Kako će se Hrvatska snači, ne znam. Ono što znam jeste da se sve što si nabrojao nama događa i bez EU, plus što smo sve više izolirani od ostatka kontinenta.
Mi već radimo za mizerne nadnice u firmama čiji su u vlasnici ublehaši koje BiH ne zanima nimalo - domaći ublehaši.
Nama vladaju, kao vazalima, famozne "šestorke" sivih eminencija, kojima se u drugim zemljama nebi povjerilo ni održavanje javnog toaleta.
Ja moram priznati da me tjeskoba i jeza hvataju od sumornih vijesti za našu zemlju - najgori u svemu, EU nam na granice polako dolazi, a naša stoka na vlasti nas gura još dublje u provaliju. Volio bih više nego išta da smo i mi danas u paketu sa Hrvatskom u EU, pa kakva god ona bila, jer bi to značilo da ne postajemo ambis u srcu Europe.
revan
eu je dobrovoljna organizacija država, niko te ne tjera da uđeš u nju, a ako želiš ući moraš ispuniti određene zahtjeve.
propast hrvatske je davno počela, oni sad i nemaju drugog izbora već da teže evropskoj uniji, jer u protivnom može im biti samo gore.
svi temelji njihovog samostalnog razvoja su uništeni (mislim na brodogradnju, metalurgiju i mnoge druge grane industrije gdje je hrvatska bila jaka, a sad više i ne postoje ili su u tragovima).
dakle između dva izbora biti vazal bankarskim korporacijama ili biti dug period totalna sirotinja bolje je izabrati ovu prvu opciju.
ova druga opcija bi bila dugotrajnog karaktera jer teško bi bilo objasniti narodu da moraš početi iz nule.
to je i neizvedivo što znači da u slučaju neprihvaćanja eu hrvatska bi bila jako siromašna zemlja.
što se tiče nas u bosni mi smo taraba žešća u svakom pogledu.
Nema potrebe da mi govoriš kakvo je stanje danas u Hrvatskoj...živim na relaciji BiH-RH od 2004. Stanje danas i recimo 2006. je nebo i zemlja. Ali ipak vjerujem da je ovo puno bolji put za RH nego da idu našim stopama u izolaciju.
Kao mala zemlja, biće tu gazanja od strane velikih i bogatih članica - Njemačka je to već najavila. Ipak ne vjerujem da će Hrvatska biti rupa bez dna kao npr. Bugarska, Rumunija, Grčka, Kipar, Mađarska.
Od kuda ti to da je hrvatska brodogradnja propala? Riječ je o stoljetnoj tradiciji, znanju i tehnologijama koje ne mogu lako propasti. Brodovi napravljeni u hrvatskim brodogradilištima su u samom svjetskom vrhu po kvaliteti radova i primjeni tehnologija. Također Zagreb je i dalje industrijski lider regije, tvornice končar, gredelj, pliva, kraš,.... sve regionalni giganti, kojima se otvara veliko EU tržište.
zds
hrvatska brodogradilišta su zapošljavala prije desetak godina dvadeset puta više ljudi nego danas. tu se više ne rade trajekti već 'čamci'. to govori o stanju brodogradnje u hrvatskoj.
kraš, pliva, gredelj i ostale firme su danas u vlasništvu međunarodnih korporacija i broj radnika je u njima sveden na minimum, kao i njihove plaće.
prije je industrijiski kvart zagreba žitnjak i putovi ka žitnjaku vrvili od ljudi danas je broj radnika barem prepolovljen.
ovo što navodim su činjenice, a to što ti pričaš su baljezgarije.
kakvi crni čamci, sa navoza u hrvatskim škverovima silaze mrcine duge po 200m i visoke po 10-15 katova. u jednom malom brodotrogiru proizvode se ovakvi grdosije (jedan od brodova u čijoj izradi sam radio) http://split-info.com/brodotrogir/media/k2/items/cache/233826a67be66a810b23a263230da62e_XL.jpg Problem hrvatske brodogradnje nije u radnicima, nego u onima koji sjede po uredima tzv birokrati, oni su višak koji treba otpustiti. U jednom brodotrogiru bilo je strahota pogledati koliko tih tatinih sinova izlazi iz upravne zgrade, gotovo isti broj kao i varilaca i radnika na AKZ!
Broj radnika u visokotehnološkim tvrtkama je svugdje u svijetu smanjen, zbog primjene novih tehnologija i robotizirane proizvodnje. Koliko je samo radnika bez posla ostalo u zapadnoj njemačkoj po čeličanama, tvornicama automobila i sl...
Nema više potrebe za 10 daktilografa, 10 raznosača pošte, 10 čistačica , desetine metalorezača i sl, jer današnja tehnologija ih uspješno zamjenjuje.
zdf
ne znam da je jozo lozovina mosor u trogiru ikad imao kapacitet da radi tako velike brodove, ako jeste to je za mene veliko iznenađenje.
linkovi koji govore o stanju brodogradnje u splitu i rijeci
www.vecernji.hr/.../kraljevica-stecaj-460-ljudi-burzu-radnici-skver-je-op...
www.jutarnji.hr/brodosplit--gotovo-je--svi-radnici.../1104983/
Rekoh ti za teško stanje u brodogradilištima krivi su birokrati i tatini sinovi kojih je bilo isti broj koliko i radnika koji su radili u proizvodnji. imaš web stranicu brodotrogira pogledaj reference. Sada kada je ta tvrtka privatizirana za očekivati je da vlasnik otpusti višak ljudi (birokrata) i zaposli one bez kojih se ne može napraviti niti čamac, a kamoli tankeri..
@ZDS
Ja mogu samo govoriti o gradu u kojem ja živim - Rijeci. 3. Maj kuburi godinama. Sad radi sad ne radi. Brodogradilište Viktor Lenac je nekada bilo veliki gigant, ali do prije par godina je bilo neizvjesno hoće li uopće opstati. Sada su se stabilizirali, ali nije to ni približno kako se nekad radilo.
Rijeka je jedan od zdravijih gradova u Hrvatskoj, gospodarski, ali se i ovdje osjeti porast nezaposlenosti. Jednostavno, puno je teže naći posao nego prije pet ili deset godina. Mogu misliti kako je tek u manjim mjestima.