Greške se događaju, to je istina.
Samo da situacija nije toliko simptomatična, da te iste greške kroz historiju, imaju reperkusije isključivo na ime Bošnjaka!
U svakom slučaju, čast našoj Armiji Republike Bosne i Hercegovine, koja je očuvala tekovine Republike Bosne i Hercegovine, koja i dalje i živi kroz Bosnu i Hercegovinu, na čelu komanadantom GŠARBiH, koja je spriječila "podebljanje pereca u granicama Banovine Hrvatske", kao i sprovođenje nacionalne politike srpske kneževine pod nazivom "Naćertanije (Nacrt)" iz 1844. godine, odnosno Velike Srbije u skladu s naprijed navedenim, uspostavljen je kontinuitet u državotvornosti Bosne, koja je verifikovana i Dejtonskim mirovnim sporazumom, odnosno Ustavom BiH, koji kaže:
"Član I Bosna i Hercegovina 1. Kontinuitet Republika Bosna i Hercegovina, čije je zvanično ime od sada "Bosna i Hercegovina", nastavlja svoje pravno postojanje po međunarodnom pravu kao država, sa unutrašnjom strukturom modificiranom ovim Ustavom, i sa postojećim međunarodno priznatim granicama.".
Pozdrav Domovini!
U Ustavu je takodjer receno da sve nadleznosti koje iskljucivo nisu povjerene Bosni i Hercegovini pripadaju Entitetima. To je odlika labave Federacije. A i ustavom modificirana unutrasnja struktura je sve, samo ne bilo sta sto licni na unitarnu drzavu na koju valjda mislis kad spominjes RBiH.
@albulus
Jako je neumjesno tumačiti termin "unitarna država" na način, kao bi ti želio da to jeste.
Podsjećam te, da termin "unitarna država" predstavlja u načelu nedjeljivost cjeline, odnosno koherentnu cjelinu u okviru svojih administrativnih granica, priznatih od međunarodnih instanci.
Unitarne države, mogu svojim određenim dijelovima dati autonomiju na lokalnom i regionalnom nivou, ali tako stvoreni entiteti (u konkretnom slučaju bosanskohercegovački entitet FBiH i bosanskohercegovački entitet RS, kao i Distrikt Brčko), bez obzira na eventualan sadržaj njihovih ovlasti, ne mogu i ne smatraju se državama!
To si zaboravio pomenuti!?
Dejtonski mirovni sporazum, nije ništa drugo, do verifikacija državotvornosti i kontinuiteta Republike Bosne i Hercegovine u okvirima međunarodno priznatih administrativnih granica s akcentom na suverenitet i teritorijalni integritet cjeline.
Uvijek se nešto nauči..
Ustvari, ja nisam protiv drzave BiH, nego protiv ljudi kao sto si ti koji samo onako piskaraju gluposti i tako potpaljuju narod. Citiras odredbe Ustava koje se tebi dopadaju, a izostavljas one koje su mnogo vaznije. Mislim da od toga nema koristi.
Nisam ni rekao da su BH entiteti drzave.
Autonomija koju imaju neke regije u unitarnim drzavama uvijek se strogo ogranicava i NIKAD im se ne dodijeljuju nadleznosti kao nasim entitetima. Ne znam zasto to uopste i spominjes.
@albulus
Nije dovoljna suhoparna izjava tipa "piskaraš gluposti", da bi derogirao moj stav.
Molim te, elaboriraj i potkrijepi činjenicama, šta sam ja slagao u mom izlaganju i na koji način "potpaljujem narod", opisujući trenutno formalno pravno stanje Bosne i Hercegovine, odnosno nastavka kontinuiteta državotvornosti Republike Bosne i Hercegovine!?
Niti jedan dio Ustava BiH nije nevažan, niti sam ga pokušao na taj način predstaviti, izvališ zaključke jednostrano i tendenciozno!
Nisi konzistentan.
Pročitaj tvoja dva prethodna komentara s razumjevanjem i uporedi ih, velika kontradiktornost!
U prvom komentaru, diskretno sujetiš državotvornost Bosne i Hercegovine, dok u drugom izlaganju dolazi do potpune relaksacije stava i vraćanje u okvire razumnog.
Tendencioznost je više, nego očita..
Nema kontradiktornosti. Drzavotvornost Bosne i Hercegovine je dovoljno potkopao sam Ustav kojeg citiras. Nije mi poznato da igdje u svijetu postoje regije u drzavi (entiteti sigurno ne postoje) kojima se dopusta vodjenje medjunarodne politike, specijalni odnosi sa drugim drzavama (formalno uz odobrenje Parlamentarne skupstine, ali taj mehanizam do sada ocigledno nije djelovao), niti im se dodjeljuje pravo da istupaju u svim onim odnosima koji izricito nisu povjereni saveznoj drzavi. Sta je ostalo od RBiH? Nista, cak ni naziv.
@albulus
Kažeš:
“ Državotvornost Bosne i Hercegovine je dovoljno potkopao sam Ustav kojeg citiraš..“
kao i
„Šta je ostalo od RBiH? Ništa, čak ni naziv.“
Upravo član 1. Ustava BiH je potvrda, ponavljam po ko zna koji put, verifikacija državotvornosti i kontinuiteta Republike Bosne i Hercegovine i kakav-takav osnov za potpunu unitarizaciju Bosne i Hercegovine, kako i priliči uređenoj državi.
Zamisli, šta bi se desilo, da su implementirane politike "podebljanja pereca u granicama Banovine Hrvatske", kao i sprovođenje nacionalne politike srpske kneževine pod nazivom "Naćertanije (Nacrt)" iz 1844. godine, odnosno Velike Srbije?
Vođenje međunarodne politike s nivoa entiteta, nije ništa drugo do diskretni i jako fino upakovan atak Republike Srbije i bosanskohercegovačkog entiteta RS na suverenitet i teritorijalni integritet Bosne i Hercegovine.
Sjetimo se floskule:“I poslije rata je rat (samo vođen drugim sredstvima)“
S druge strane, budimo realni, ukoliko je u pitanju ekonomski sporazum, najlogičnije je da bude sa susjednom državom, a ne sa nekim entitetom, tako da je taj sporazum dokaz da se više odnosi na političke odnose, a politički odnosi su zato što se smatra da je podrška Republici Srpskoj patriotski ili neki nacionalni prioritet i važno je za Srbiju ili barem Vladu Srbije da priča o tome.
To je uvijek na nivou propagande, to nije nešto suštinski, ali ta podrška uvijek se koristi za izbore. Naravno to je na etničkoj i vjerskoj osnovi, a ne na nivou neke racionalne saradnje, jer to bi trebalo da bude sa Bosnom i Hercegovinom.
Sporazum o specijalnim i paralelnim vezama bosanskohercegovačkog entiteta RS i Srbije je isključivo korišten i koristi se za samopromociju političkih elita, znači ovdašnjeg SNSD-a i Demokratske stranke u Srbiji Borisa Tadić, koja verifikovala Sporazum, a danas Socijalističke partije Srbije (ostavština Slobodana Miloševića) i Srpske napredne stranke (ostavština Vojislava Šešelja).
Jasno nam je, kakve struje, struje sa one i sa ove strane rijeke Drine..
Milism da u odnosu izmedju stvarnog i formalnog, stvarno na kraju prevagne. Ko danas zna da je formalno Sarajevo glavni grad RS-a? Niko, niti koga zanima. Za svakog je Banja Luka glavni grad RS-a iako to formalno nije. U tom svjetlu, samo zato sto je u jednoj recenici navedeno da RBiH nastavlja svoje postojanje i da je BiH medjunarodno priznata kao drzava, mislim da ostatak Ustava govori suprotno i da su prije entiteti ti koji imaju odlike drzave.
Entiteti u BiH imaju ne samo pravno, vec i stvarno vlast koja djeluje na njihovom teritoriju, imaju stanovnistvo (ovo upotpunjeno sa priznavanjem ENTITETSKOG drzavljanstva), te pravo da istupaju u medjunarodnim odnosima i djeluju u svim oblastima koje nisu povjerene saveznoj drzavi. Sve ovo daje vise osnova da entiteti mogu ici do te mjere da im se i formalno prizna da su drzave, nego sto to BiH moze ici ka unitarnoj drzavi.
@albulus
Pokušat ću biti kratak:
Formalno je ono, što je meritorno i prihvaćeno, kao od strane domaćin institucija, tako i od strane međunarodnih institucija.
Stvarno je teško definisati u tvom izlaganju, u principu stvarno je formalno.
Stava sam, da je adekvatniji termin zabluda, a zabluda predstavlja ono što želimo da je tako, a ono u stvarnosti nije.
Također sam stava, da je realnije ići prema unitarizaciji Bosne i Hercegovine, nego ići prema dodjeljivanju i priznavanju statusa državnosti entitetima.
Zašto, odgovor je jednostavan. Bojim da će u tom slučaju doći do krvoprolića, a ako napraviš retrospektivu unazad, to je itekako moguće.
Upravo da bi se naprijed navedeno eskiviralo interes je kako domaćih političara, tako i međunarodnih subjekata, da se svi zalažu za unitarizaciju Bosne i Hercegovine.
Moram se osvrnuti i na Dejtonski mirovni sporazum.
Dejtonski mirovni sporazum bio je najbolje što se moglo dobiti u datim uvjetima. U to vrijeme, pored zaustavljanja rata, Dejton je konsolidovao politički sistem, koji nastavlja da funkcionira po linijama razdvojenosti (entitetskim linijama).
Mislim da pitanje nije toliko je li Dejton bio prevara od početka, a ljudi o tome mogu govoriti još mnogo, ali mislim da je važno pitanje:
Šta trebamo uraditi sada?
Koje vrste političkih popravki treba uraditi da bi se osiguralo bolje funkcionisanje državnog aparata?
Dalje, strukturalna reforma je krajnje neophodna u Bosni i Hercegovini, a to znači, da politički sistem, koji je ostavljen od Dejtona zahtijeva „generalni servis“.
Kada i kako će to biti napravljeno, kritično je pitanje. Jasno je, međutim, da se mora iskoristiti dinamika koju sadrži „paket“ o primamljivosti ulaska u euroatlanske integracije, što se pokazalo vrlo efektnim prema Srbiji.
Pokretanje Srbijanaca u pravcu rješavanja pitanja Kosova direktni je rezultat pritiska EU i SAD.
Opet sam bio opširan..
turcine,lupetas mnogo,kakva armija imate samo 26 procenata bosne a na ostalim zive hrvati i srbi,ponekad me posjecate na kurde, a sto se tice srebrenice niko vam nije kriv sto je niste branili,pa naser je to znao odavno,u aprilu 95 on je sebe i svoje pomocnike izvukao iz srebrenice,pa naivni kurde zar ti to nista ne govori
Mozes li konkretno napisati sta u mome posljednjem komentaru nije bilo istina? Ako zelis, mogu navesti clanove ustava koji dopustaju navedena ovlastenja entiteta. Ne prica mi se o reformama Dejtona niti mislim da su one neophodne osim ako neko zeli funkcionalnu BiH kao neku saveznu drzavu, a valjda svi u BiH znamo da to znacajan dio stanovnistva ne zeli.
@albulus
Kažeš:
„Entiteti u BiH imaju ne samo pravno, vec i stvarno vlast koja djeluje na njihovom teritoriju, imaju stanovnistvo (ovo upotpunjeno sa priznavanjem ENTITETSKOG drzavljanstva), te pravo da istupaju u medjunarodnim odnosima i djeluju u svim oblastima koje nisu povjerene saveznoj drzavi.“
O kakvoj saveznoj državi pričaš!? Čini se da si i ti sam u zabludi!
Entiteti nisu ni kakvom savezu sa državom, Entiteti su sastavni dijelovi Bosne i Hercegovine!
Entiteti posjeduju ograničenu autonomiju (iako visok stepen autonomije), koja se ogleda u pravima proisteklim iz Ustava Bosne i Hercegovine.
Entiteti imaju nadležnost u oblasti civilne uprave, zdravstva, obrazovanja, policije, prostornog uređenja i drugim oblastima, dok su na državnom nivou vanjska politika, odbrana, nadziranje granica, izbori, vanjskotrgovinska, fiskalna, monetarna politika, te neke druge oblasti.
Upravo ove oblasti, koje su u ingerenciji države, ustvari čine državu!
Nema potrebe da mi citiraš članove Ustava Bosne i Hercegovine, jako dobro vladam materijom, međutim, za pohvalu je i to, da si konačno pročitao dio Ustava matične ti države.
„Ne prica mi se o reformama Dejtona niti mislim da su one neophodne osim ako neko zeli funkcionalnu BiH kao neku saveznu drzavu, a valjda svi u BiH znamo da to znacajan dio stanovnistva ne zeli.“, izjava je toliko trivijalna, da bi samo trivijalnije bilo istu komentarisati.
Nisam ni rekao da su entiteti u savezu sa drzavom.
Nisam nikada rekao da BiH nije drzava. Hocu, po stoti put, da kazem da je Ustav BiH njenu drzavnost dosta skresao, a sa druge strane entitetima dodijelio mnoge odlike drzave. Mozemo li jednom konacno imati to na umu kada pisemo?
Cak i nadleznosti BiH koje si naveo nisu bas tako cvrsto stavljene u ruke drzave. Skoro sve institucije iz oblasti monetarnog sistema postoje paralalno u entitetima, dok su na centralnom nivou opet nalaze predstavnici birani po entitetskoj osnovi. Kako je to ojacalo nadleznosti BiH, a ne Entiteta?
O svim nadleznostima BiH odlucuje Parlamentarna skupstina u kojoj se ne moze izglasati niti jedan zakon ako ne dobije potvrdu Entiteta. Kako je u tom smislu drzava nadredjena entitetima, kada oni sami biraju cime ce biti vezani?
Manje-vise, sve sto je u nadleznosti drzave, istovremeno je u nadleznosti i entiteta jer drzavna vlast ne moze izglasati niti jedan zakon bez saglasnosti entiteta.
@ turcine ne mlati eto da ti ja kazem.... rs je tu ako ne vidis idi se umije pa pogledaj bolje,zasto bakir mora da prica sa dodikom ako rs ne postoji ili ako se nista ne pitaju,imaju svoju reprezentaciju u pojedinim sportovima ako te i to zanima.... sta treba da se dogodi da vidite da ova drzava ne funkcionise i da sa ovolikom mrznjom moze samo da dodje do njenog raspada....