...mislim da se to u trgovini zove "izloženost" ili tako nekako...širina prvih redova koje zauzima artikl i prometnost pozicije / rafa je neka matematika između ostvarenog prometa i beneficija koje dobavljač daje trgovcu...todorić tim metodom drži za gušu sve proizvođaće/distrubutere...
u principu svuda u svijetu ,a vjerovatno i kod nas, proizvodjac odredjuje gdje ce i kako izloziti robu ali....sve kosta. npr. cijena izlaganja u visini ociju je daleko veca od one na dnu ili na vrhu.
commi
radio sam taj posao. u stvari za prostor tj. rafu lobiraju se vlasnici velikih centara koji su vrlo često i sastavni dio neke korporacije. zato je u sastavu agrokora konzum ili merkator. njihovi proizvodi imaju primat kod izlaganja proizvoda.
ako hoćeš sigurnu prodaju traži se rafa u poziciji očiju kupaca, a drugi se onda utrpaju gdje mogu, obično u donjim rafama.
omjer prodaje za isti tip artikla je 10 : 1 ovisno o poziciji rafe