Ima ih vala ružnih sa bradama, pogotovo oni pravoslavni svećenici sa neuređenim bradama ili neki hipsteri a ima i vjernika, muslimana kod kojih nije brada uredna.
Ne znam za vas, ali meni je ovo lijepo:
https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1.0-9/6751_10201187329594856_1254402749_n.jpg
http://i1.ytimg.com/vi/6ieCVrpa4g8/maxresdefault.jpg
https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/l/t1.0-9/10171185_513712212062129_8750837384921178931_n.jpg
https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1.0-9/1513646_10203766063698625_702311676_n.jpg
https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/v/t1.0-9/1186877_157027051163270_1809316948_n.jpg?oh=1ff5111abd89f766b68111c134a238d0&oe=53BEFD3D
Sve naši Bošnjaci :) prelijepe brade. A možda ima i mene tu među njima ;)
Moze li i jedan clanak proci bez spominjanja religije ili nacije? Mislim tema je muska brada. Tuzlak super za tebe ako si vjernik, al ne opterecuj druge sa tim.
Gagi sve i jedna osoba, bez obzira o cemu se radi, koja zeli pod svaku cijenu nametnuti svoj nacin zivota, ima problem sa svojom licnoscu i samopouzdanjem. Ako volis i postujes svoje, postovat ces i tudje, i sigurno neces drugom nametati svoje.
u pravu si dunja ! neka si mu rekla....
ekstremne oblike vjerovanja drustvo mora izollirati i ne dopustiti daljnju proliferaciju. zdravo drustvo mora promovirati opce prihvacena tumacenja religije. za demokratska drustva koja su organizovana na modelu parlamentarne demokratije i postivanja ljudskih prava sekularizam mora biti imperativ.
Pitanje brade:
Uzvišeni Allah kaže: Ono što vam poslanik da - to uzmite, a ono što vam zabrani - to ostavite i bojte se Allaha, zaista, Allah žestoko kažnjava. (El-Hašr, 7.) U komentaru citiranog ajeta Ibn Kesir kaže: "Šta god da vam naredi, učinite to, a što vam zabrani - ostavite, jer Poslanik, s.a.w.s., ne naređuje osim dobro i ne zabranjuje osim zlo." (Vidjeti: Tefsirul-Kur'anil-Azim, 4/360.) Dakle, naredbe koje su došle od Poslanika, s.a.w.s., trebaju se izvršavati s punim zadovoljstvom, jer su čisto dobro. Ibn Omer kaže: "Naredio je Poslanik, s.a.w.s., kraćenje brkova i puštanje brade." (Muslim) U drugoj predaji Ibn Omer prenosi od Poslanika, s.a.w.s.: "Razlikujte se od idolopoklonika, puštajte brade, a podrezujte brkove." (Buharija i Muslim) Ebu Hurejre kaže da je Allahov Poslanik, s.a.w.s., rekao: "Kratite brkove, a puštajte brade, razlikujte se od vatropoklonika." (Muslim) Brijanje brade oponira Poslanikovoj, s.a.w.s., naredbi i time se oponašaju idolopoklonici i vatropoklonici, što je zabranjeno Šerijatom. Brijanje brade je zabranjeno (haram) po mišljenju apsolutne većine islamskih učenjaka, dok Ibn Hazm navodi konsenzus pravnika po tom pitanju. (Vidjeti: ''Meratibul-idžma'', str. 225.)
Pitanje kratkih nogavica:
Mnogobrojni su hadisi koji govore o tome da odjeća muslimana treba da bude iznad članaka, to je jedan od načina na koji se muslimani razlikuju od nevjernika.
U hadisu kojeg bilježe imami Ahmed i Tirmizi se kaže: Odjeća najboljeg čovjeka koji je ikad Zemljom hodao, Muhammeda, sallallāhu 'alejhi we sellem, je uvijek bila podignuta do sredine nožnih listova.
Ebu Se'id El-Hudri, radijjallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Odjeća vjernika treba biti do pola potkoljenice, a nema grijeha u onome što je između pola potkoljenice i članaka. Ono što je ispod toga (tj. članaka) to će biti u Vatri, a ko iz oholosti nosi odjeću ispod članaka Allah neće gledati u njega na Sudnjem Danu". (Hadis bilježe Ebu Davud, Ibn Madže, imam Malik u Muvetti).
Od Džabir Ibn Sulejma, radijjallahu anhu, se prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Podigni svoju odjeću do pola potkoljenice, a ako nećeš onda do članaka. Čuvaj se spuštanja odjeće, jer je to od oholosti, a Allah ne voli oholost". (Hadis bilježe imami Ebu Davud, Tirmizi, En-Nesa'i).
U hadisu kojeg bilježe En-Nesa'i i Ibn Medže od Mugire Ibn Šu'beta se kaže da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, uzeo za odjeću Sufjan Ibn Sehla, radijjallahu anhu, govoreći mu: "O Sufjane, ne spuštaj odjeću, zaista Allah ne voli one koji spuštaju odjeću." (Hadis slične sadržine zabilježen je i kod Ibn Hibbana (5442) kao hadis Sahih).
Veliki islamski učenjak Ibn Hadžer El-Asqalani, rahmetullahi alejhi, kaže: ''Isbāl (spuštanje odjeće ispod članaka) spomenut u hadsima je težak i ozbiljan grijeh ako se radi iz oholosti i sličnog, a u ostalim slučajevima je zabranjen (Haram).'' (Pogledati Fethul-Bari’’, 10/263).
Hafiz Ez-Zehebi, u svom kapitalnom djelu „El-Kebā'ir“ (Veliki grijesi'), među velike grijehe ubraja i spuštanje odjeće ispod članaka, on kaže: ''Ovaj belaj je obuhvatio mnoge ljude, osim one kojima se Allah smilovao, dok danas možete vidjeti ljude kako im odjeća prelazi članke, a ponekad se vuče i po zemlji. Da nas Allah sačuva od tog belaja.''
Poznati Tabiin Muhammed Ibn Sirin, radijjallahu anhu, je rekao: „Ja smatram da je spuštanje odjeće jedan od teških grijeha, zbog nekoliko kazni koje se spominju u hadisima Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, koji govore na tu temu. Ljudi to smatraju malim grijehom zbog svog prevelikog neznanja i lažnog ponosa“.
Također, slično pitanje postavljeno je Šejh Ibn Usejminu, rahmetullahi alejhi, pa je odgovorio:
Allahov Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, o spuštanju odjeće ispod članaka iz oholosti, je rekao: "S trojicom Allah neće razgovarati, niti će pogledati u njih, niti će ih očistiti i bit će kažnjeni bolnom kaznom: onaj ko spušta odjeću ispod članaka, onaj koji prigovara na dobročinstvu i onaj ko proda svoju robu pod lažnom zakletvom.”
U drugom hadisu se kaže: "Ko bude vukao (po zemlji) svoju odjeću iz oholosti, Allah ga neće ni pogledati na Sudnjem danu.”
Međutim, ako se to ne čini iz oholosti, kazna je da će ono što je ispod članaka gorjeti u vatri.
U Buharijinom Sahihu se prenosi da je Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, rekao: "Odjeća koja je ispod članaka bit će u vatri.”
Ebu - Seid el-Hudri, radijallahu anhu, kaže: "Rekao je Allahov Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem: ‘Odjeća vjernika je do sredine potkoljenica i ne smeta’ ili je rekao: ‘i nije griješan ako odjeća bude od pola potkoljenice pa do članaka, a sve što je ispod toga bit će u vatri. Ko bude vukao svoj ogrtač (odjeću) iz oholosti, Allah ga neće pogledati na Sudnjem danu.”
Zbog različitog nijeta se razlikuju i kazne. Kada su propis i razlog različiti ne možemo svesti opći propis na propis koji je ograničen, jer bi to iziskivalo kontradiktornost. Onima koji uzimaju hadis Ebu – Bekra, radijallahu anhu, za dokaz da je spuštanje odjeće ispod članaka zabranjeno samo ako je z oholosti, kažemo: u ovom hadisu nemate dokaz iz dva razloga.
Prvi: Ebu Bekr, radijallahu anhu, je rekao: "Jedan dio moje odjeće se otpusti, osim ako ga ja čuvam".
Znači, taj dio odjeće bi se otpustio, a on ga je i sam pridržavao.
Onima koji spuštaju svoju odjeću ispod članaka, tvrdeći da to nije iz oholosti, nego nenamjerno, kažemo: Ako spustite svoju odjeću ispod članaka bez namjere oholosti, bit ćete kažnjeni vatrom samo zbog onoga što je spušteno (ispod članaka). Ako budete vukli svoju odjeću iz oholosti bit ćete kažnjeni većom kaznom nego prethodnom; tj. Allah, subhaneh ve te’ala, neće razgovarati s vama na Sudnjem danu, neće vas pogledati, neće vas očistiti i bit ćete kažnjeni bolnom kaznom.
Drugi: Ebu Bekra, radijallahu anhu, je pohvalio Allahov Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, i posvjedočio on nije od onih koji to čine iz oholosti. Da li je neko od ovih dobio tu pohvalu i svjedočenje?! Međutim, šejtan podstiče ljude da slijede one kur’anske i hadiske tekstove koji su manje jasni, kako bi opravdali ono što čine. Allah, subhanehu ve te’ala, upućuje na Pravi put onoga koga hoće. Molimo Allaha, subhanehu ve te’ala, da nas sve uputi.
SubhanAllah Dunja, koliko danas ima ljudi koji nose kratke nogavice, a upravo ih se zove pogrdnim imenima poput ekstremista, vehabija, fundametalista. Ako je skratiti nogavice i pustiti bradu ekstremizam, onda svaki naš dobri predhodnik musliman je bio sve spomenuto. Od Poslanika s.a.w.s. pa do dolaska Zapada na Istok muslimani su praktikovali spomenuto. I kada bi neko trebao da bude osramoćen kod muslimana, njemu bi se obrijala brada, toliko je imala veliki značaj u islamskom svijetu, a Boga mi ima i danas.
A što se tiče Tibeta, vjerujem da oni danas znaju za islam i muslimane. Barem putem medija ili putem neta, jer svi bruje danas o muslimanima, što nije bio slučaj prije 50-ak godina.
''A oni koji budu vjerovali i dobra djela činili - oni će stanovnici Dženneta biti i u njemu će vječno ostati.'' (El-Bekare, 82)
"Ono što će najviše uvesti ljude u Džennet je bogobojaznost prema Allahu i lijepo ahlak (ponašanje), a ono što će ih najviše uvesti u vatru (Džehennem) je jezik i stidno mjesto." (Tirmizija, Ibn Madže i Ahmed, Silsilat ul-Ahadis as-Sahiha, 977.)
''Onoga ko se pokorava Allahu i Poslaniku Njegovu On će u džennetske bašče, kroz koje rijeke teku uvesti, a onoga ko leđa okrene, bolnom kaznom će kazniti." (El-Feth, 17.)
''Allah je od mu'mina kupio živote njihove i imetke njhove u zamjenu za Džennet koji će im dati - oni će se boriti na Allahovom putu, pa ubijati i biti ubijani. On im je to istinski obećao u Tevratu i Indžilu i Kur'anu... (Et-Tewba, 111.)
@Dunja, mislim da je negdje navedeno da ce svatko odgovarati pred Bogom, prema svojoj vjerskoj knjizi. Tako da ljude drugih religija ne dijeli od muslimana, samim tim i podupire to sto si rekla. Navedeno je isto tako da ucimo i napredujemo, to bi trebala biti obaveza svakog muslimana. Tako da se tapkanje u srednjem vijeku suprostavlja tome. Ispravi me ako grijesim :)