Amortizacija je cudo... Inace knjigovodstvena vrijednost nije stvarna vrijednost. U slucaju prodaje auto bi islo na procjenu, pa bi se onda na osnovu procijenjene vrijednosti prodavalo...
e pa drage knjigovodje i ekonomiste pogotovo ti @ved, da bi se ustanovila bilo trzisna bilo knjigovodstvena vrijednost bilo pokretne ili nepokretne imovine potrebno je izvrsiti, pajz sad - REVALORIZACIJU
REVALORIZACIJA je/znaci ponovno utvrdjivanje vrijednosti bilo knjigovodstvene ili trzisne... trebalo je vise uciti na faksu a ne ispijati kafe ispred ekonomskog
@seljober
Nije tacno
Knjigovodstvena vrijednost automobila, masine i sl je pocetna vrijednost, odnosno kupovna vrijednost masine minus amortizacija koja je fiksna najcesce na godisnjem nivou.
Revalorizacija kako je ti nazivas ili procjena vrijednosti se moze izvrsiti ako je potrebno da se utvrdi stvarna vrijednost robe, prilikom prodaje i sl.
Primjera radi jedna gradjevinska firma kupi bager, njegova amortizacija na godisnjem nivou je recimo 10% vrijednosti. Nakon 10 godina knjigovodstvena vrijednost tog bagera je 0, iako to sasvim sigurno nije njegova stvarna vrijednost, kada se zeli prodati bager ili citava firma onda se njegova vrijednost naknadno procjenjuje i na osnovu te procjene se dalje postupa.
E seljober (mislim na nik, ne vrijeđam), fino ti je čovjek objasnio, obično kod automobila je po pređenim kilometrima amortizacija (kao i busevi, kamioni) pa ako nisi znao nema poreza (ili carine, a mislim da je carine) ako uvoziš putničko auto koje je prešlo 150.001km, jer je vrijednost 0KM, a porez ide na procjenjenu tržišnu vrijednost.....a što se kafa tiče, to su vremena bila....
Pa ljudi su rekli KNJIGOVODSTVENE cijene, znači nisu ništa pogriješili, s tim a revaloruzacija je širok pojam.....može se vršiti i uslijed inflacije , pada kursa novca ili pak povećanja istog.....sve u svemu mislio sam da imaju skuplji vozni park, tako da slične auta voze i ministri i predsjednici bilo bi barem 100 miliona više u budžetu...
Revalorizacija je nepotrebna u ovom slucaju.
Amortizacija moze biti linearna (kako sam ja objasnio) ili na osnovu predjenih kilometara, sati rada, broja proizvedenih proizvoda i sl. Ona je odredjena zakonom (nisam siguran kako se radi konkretno za automobile kod nas).
Nije uopste rijetka pojava da neka firma/institucija ima robe/osnovnih sredstava cija je knjigovodstvena vrijednost 0, cak sta vise to je cesta pojava. Fino su naveli knjigovodstvena vrijednost, a kako vec objasnismo knjigovodstvena vrijednost nije isto sto i stvarna...
e decki da vam objasnim posto ste zagrizli i ne otkivate... ako je auto odnosno pokretna imovina kroz proces amortizacije izgubila odredjenu vrijednost, tu imovinu je potrebno revalorizirati odnosno utvrditi njenu novu vrijednost, kako bi se znalo da li je tu imovinu isplativo dalje koristiti ili prodati.
u cemu ste vi pogrijesili - u tome sto ste pomijesali termine amortizacija sa revalorizacijom. Amortizacija je u ovom slucaju fiksni trosak jedne pokretne imovine koju je potrebno knjiziti ne samo da bi se znala vrijedonst te imovine na kraju ciklusa amortizacije nego i rentabilnosti koristenja iste masine odnosno profitabilnosti poslovnog subjekta. dakle amortizacija ima visestranu funkciju. revalorizacija sluzi iskljucivo za ponovnu procjenu vrijednosti imovine da bi se kao takva mogla amortizovati za naredni/odredjeni period. jos listati knjiga i jos puno prakse decki.
Peočitao sam i dio gdje se kroz amortizaciju prenosi vrijednost na usluge/proizvode i uključuje i planiranje kupovine novih sredstava, a što nas uporno u jednoj diskusiji omaložavaš kao sagovornike tebi na obraz i U PRAVU, u ovom slučaju nema greške KNJIGOVODSTVENA vrijednost je 0KM, sad će kraj godine pa idi ponovo pitaj za vrijednost nakon revalorizacije čitavog bilansa......
PS
nauči diskutovati, kao sadašnji/budući visoko obrazovani čovjek, znači ne omaložavaj tuđe mišljenje, a da li ćeš prihvatiti ili odbaciti na tebi je, isto kao i na meni, ja znam o čemu pričaš, ali u ovom konkretnom slučaju nisi u pravu, ja ću čitati kad se meni čita a ne kad mi neko kaže na bezobrazan način sa maksimalno omaložavajućim tonom jer tobože ti si načitan....sretno tebi u životu, a ovi su našli sreću u općini/opštini.
moja kritika je da trebate obnoviti znanje, te shvatiti da je amortizacija = trosak, a revalorizacija = trenutna vrijednost... zao mi je sto sto kritike shvatas kao uvredu, a inace ne diskutujem sa svakim osim s onima koji nesto znaju. ovo su ipak osnovne stvari i ko ih ne razumije nece s tim znanjem daleko dogurati... i da, da sam bio uhljup, glupson i neznalica, vjerovatno bih potegao za lizanjem supkova i ja pronasao "srecu" u opstini. moje su ambicije fala bogu bile i jos su vece, pa sam sa svojim znanjem i sposobnostima pronasao srecu tamo gdje je opstinskim misevima nedosanjani san. mislim, ako te vec zanima :)
@seljober
Ti si jedina koja je ovdje nesto pomijesala, a tvoj savjet o listanju knjiga bi bilo najbolje da primjenis na sebe.
Uhvatila si se revalorizacije kao pijan plota iako je apsolutno irelevantna i nepotrebna u ovom slucaju.
Knjigovodstvena vrijednost vozila je 0 sto je sasvim normalna stvar i nije uopste sporno, a ako ga ne planiraju prodati nema apsolutno nikakve potreba da mu se procjenjuje stvarna vrijednost i da se trosi novac na to. Sva prica oko revalorizacije je nigdje veze u ovom slucaju. Rentabilnost poslovnog subjekta i ostale fraze kojim se ovdje razbacujes (da bi zvucala pametno) su takodjer obicna glupost i nemaju veze sa temom.
Primjeni svoje savjete na sebe to ti je moj savjet ;)
kad budes imao svoju firmu, tu racunovodstvenu teoriju primjenjuj na sebi :) pa mi se onda javi i reci ko je upravu a ko hoce da ispadne pametan za razliku od tebe ovaj Ved bar nesto i zna
Osoba nikako da shvati da trenutna ili stvarna vrijednost NIJE ISTO STO I KNJIGOVODSTVENA VRIJEDNOST. U clanku gore je navedena KNJIGOVODSTVENA VRIJEDNOST.
Jel kontas sad???
Zaista si previse tvrda (da ne koristim tezi termin), a pokusavas ovdje nekoga omalovazavati i neku pamet prosipati.
Znaci KNJIGOVODSTVENA VRIJEDNOST NIJE ISTO STO I STVARNA VRIJEDNOST!!!!!!!!!!!! Koji dio ove recenice nemozes da shvatis ili ne razumijes da ti probam prevesti ili objasniti....
Radio u Gradjevinskoj firmi koja ima na desetine masina cija je knjigovodstvena vrijednost 0, masine se svejedno koriste, ne radi se nikakva revalorizacija jer nema potrebe. Rentabilnost i isplativost masine, odnosno odluku dali ce se zamjeniti donosi poslovodja/inzinjer na osnovu stvarnog stanja, to jeste dali je funkcionalna ili nije, ako nije dali se isplati popravljati, tek onda joj se procjenjuje vrijednost prije prodaje.
Masine su imale fiksnu stopu amortizacije (linearnu amortizaciju) gdje se svake godine oduzimao odredjeni procenat od ulazne vrijednosti masine, kod automobila se vrsi na osnovu predjenih kilometara.
to ako u toj tvojoj firmi nisu nasli za shodno da naprave ponovnu procjenu masine kako bi knjizili tacne troskove amortizacije (starija masina moze kostati nekad vise od nove) i samim tim imali tacan uvid u rashode istih masina, ja licno nemam protiv toga nista, sto ne znaci da je ta knjigovodstvena politika prakticno i teoretski ispravna. kad govorimo o amortizaciji bez obzra sto je vrijednost masine 0KM to ne znaci da ona tu firmu i dalje ne kosta, pa cak i kad se s njom ne radi. dakle da bi inzinjer donio "ispravnu odluku" o nabavljanju nove masine mora znati u kakvom je stanju stara masina, a to se tacno utvrdjuje revalorizacijom. dakle "ispravno" knjigovodstvo ne prihvata nultu vrijednost masine kao sredstvo iz/na kojem se "ne moze" imati trosak/amortizacija "same masine". u knjigovodstvu je trosak sve, i tinta u penkali, samo ovisi dali ce je neko uracunati ili nece. ko je uracuna imace tacniju vrijednost svoga rada, pa i za kap tinte...
ja firmu nemam, nego sam uzeo svoju diplomu i znanje i odnio u njemacku na raspolaganje ljudima koji ne priznaju rijec "ma *** to, lako cemo za to" nego ti odbruse za svaku sitnicu (zato valjda imaju to sto imaju), radim u marketingu i dobro mi ide, napredujem na poslu, malo teze al primjeti se. u bosni sam radio za 500, 600 i 800 maraka u firmama koje se ni nakon nekoliko godina nisu pomakle sa mjesta gdje jesu, nisu htjelu slusati strucnu osobu sto ja za njih jesam, nisu primjenjivali nova znanja i tehnologije... sta da ti kazem, samovolja je cudo. imam zelju nakon jos nekoliko godina kad zaradim jos koji dinar da se vratim i dole zapocnem neki biznis, al za primanje radnika kriteriji ce biti vise nego rigorozni. radnici su kljuc do uspjeha.
Dzevad Becirevic najveci kriminalac.Kcerka mu voza sluzbeni volvo i tijotu RAV.
Svake subote i nedelje auta su mu oarkirana na rancu u BarucamaJebem li mu oleme seljacko.Sve ce iskihatu