Genijalno pobijanje Mevluda
Govornik: Imâm Muhammed bin Sâlih bin `Usejmîn
Izvor: Fetâvâ `Ulemâ el-Balad el-Harâm, strana 462-464
Pitanje:
Koji je propis za proslavu poslanikovog صلى الله عليه وسلم rođendana?
Odgovor:
Što se historijske perspektive tiče, treba znati da datum noći poslanikovog صلى الله عليه وسلم rođendana nije siguran. Neki savremeni istraživači misle da je to bila noć na deveti Rabî`-ul-Avval, a ne dvanaesti. U uvom slučaju je potpuno bestemeljno slaviti noć na dvanaesti Rabî`-ul-Avval.
Ovo je takođe bestemeljno sa Šerijatski-zasnovane perspektive. Da je Allâh propisao ovo djelo, poslanik صلى الله عليه وسلم bi to činio, ili barem to prenio svome ummetu. A da je on činio to djelo ili ga prenio, to djelo bi bilo očuvano. Allâh تعالى je rekao:
إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ
”Mi, uistinu, Kur’ân objavljujemo i zaista ćemo Mi nad njim bdjeti.” 15:9
Kada se zna da ovo djelo ne spada u to, jasno je da ono nema ništa sa Allâhovom vjerom. A ako ovo djelo nema ništa sa Allâhovom vjerom, nije dozvoljeno njime činiti ibadet Allâhu i njime tražiti Allâhovu bliskost. Kako nama robovima može biti dozvoljeno da sami pronalazimo načine zbližavanja Allâhu, kad je Allâh تعالى to već učinio preko Svoga poslanika صلى الله عليه وسلم? Dodavanje neovlaštenih rituala u Allâhovu vjeru spada u obeščašćenje Allâhovog prava. Osim toga, to je optužba da je slijedeći Allâhov Govor laž:
الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلَامَ دِينًا
”Danas sam vam vjeru vašu usavršio i blagodat Svoju prema vama upotpunio i zadovoljan sam da vam islâm bude vjera.(1)
Mi kažemo:
Ako ovo slavljenje Mevluda spada u upotpunjavanje vjere, ono je moralo biti očuvano prije poslanikove صلى الله عليه وسلم smrti. Ako međutim ne spada u upotpunjavanje vjere, tada uopšte ne pripada vjeri. Allâh je rekao:
الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ
”Danas sam vam vjeru vašu usavršio”
Ako neko naprotiv tvrdi da ovo slavljenje spada u usavršavanje vjere a da se to dogodilo poslije poslanikove صلى الله عليه وسلم smrti, to znači da je ovaj časni ajet optužen za laž.
Nema sumnje da oni koji slave poslanikov صلى الله عليه وسلم rođendan to isključivo rade iz poštovanja i ljubavi prema njemu صلى الله عليه وسلم. Ova djela su ibadet. U ibadet spada ljubav prema poslaniku صلى الله عليه وسلم, jer îmân prvo postaje potpun nakon što čovjek voli poslanika صلى الله عليه وسلم više od bilo čega drugog (nakon Allâha), uključujući i samog sebe. Takođe u ibadet spada poštovanje prema poslaniku صلى الله عليه وسلم. Ovo dokazuje da je slavljenje Mevluda koje se održava radi zbližavanja Allâhu i poštovanja prema poslaniku صلى الله عليه وسلم ibadet. A ako je ibadet, u tom slučaju nije dozvoljeno uvođenje neovlaštenih stvari u Allâhovu vjeru. Na taj način je slavljenje Mevluda zabranjena novotarija.
Ujedno čujemo kako ovo slavljenje sadrži velike grijehe, koje ne prihvata ni Šerî`at, ni pamet, ni razum. Pjevaju se pjesme pohvale u kojima se pretjeruje u odnosu prema poslaniku صلى الله عليه وسلم do te mjere, da se on čini većim od Allâha والعياذ بالله! Neke od drugih gluposti koje smo čuli su slijedeće: Kada pripovjedač pročita poslanikovo صلى الله عليه وسلم rođenje i dođe do rečenice el-Mustafâ je rođen, svi ustanu i kažu:
Duša poslanika صلى الله عليه وسلم je bila prisutna. Ustanimo iz poštovanja.
Ovo je čista glupost. U poštovanje uopšte ne spada ustati nekome, jer je poslanik صلى الله عليه وسلم mrzio da se ustaje njemu صلى الله عليه وسلم. Njegovi صلى الله عليه وسلم ashabi koji su ga voljeli i poštovali više od svih drugih mu nikada nisu ustajali, jer su znali da je on to mrzio. Ovako je bilo dok je on bio živ. Šta onda reći o ovim fantazijama?
__________________________________________
(1) 5:3
Uopšte nije sporno da postoje i oni koji smatraju da ne treba obilježiti rođendaan Poslanika alejhisselam. A je li sporno da se u Mekki svake godine obiležava sedmica Muhammeda ibn Abdulvehaba? Valjda bi ,brate, i to trebalo biti novotarija. A o mevludu se izjasnilo i pohvalno govorilo dosta selefu saliha. Između ostalih je i imam Es-Sujuti. Molim te nemoj mi sad nabrajati Abu ovaj,Abu onaj je rekao jer su to po mišljenju imama En-Nevevija i Ibn Hadžera medžhuli tj. nepoznate osobe i od njih se ne uzima. S druge strane ne možeš reći da su bolji od imama Sujutija jer svi koji govore protiv mevluda su rođeni poslije njega. A valjda si cuo za hadis ; Najbolja generacija je ova moja,summellezine jeluunehum,summellezine jelunehum...zatim ona poslije pa ona iza nje ...i tako do Sudnjeg dana.Hafiz Ibn Hadžer u svojoj jednoj fetvi, koja se odnosi na mevlud, kaže: "Pravljenje mevluda je novotarija u islamu. Nijesu to činili prvi dobri muslimani u tri prva stoljeća iza Alejhiselamu. U njemu ima
u vrijeme velikog hadiskog kriticara Ibn Ukdeta dosao je jedan covjek i pitao ga o necemu, a on mu rece nakon sto je saznao da je iz Taberijje. "Dosao si mene da maltretiras, a imas imama Taberija u svom gradu. Kakav si ti covjek? " Cast izuzecima ali ja Arape i njihove ucenjake sigurno bolje znam nego ti. A i ovi sto nam dolaze pa po planinama kvare nam curice od 15 godina za sitnu lovu najvidse vole vaziti. Misle mi ovdje debili a ne znaju ni Fatihu ispravno prouciti