Kod Airbusa su najopasniji njegovi sigurnosni sistemi, kompjuter ima prednost u odnosu na pilota zato se ovakve stvari dešavaju, pilot bi mozda mogao spasiti avion, isto kao AF447 2008 godine iznad Atlantika.....zato ja idem na Boeinga.
Evo ga A320, https://www.youtube.com/watch?v=bzD4tIvPHwE . Srušio se zbog kompjutera, kapetan okrivljen.
Kapetan AF447 je spavao (Marc Duboix ako me sjecanje sluzi). Dva kopilota se nisu snasla. Na kraju je pao zbog sloma uzgona jer se nisu snasli kad su otkazala mjerenja brzine (Pitot cijevi). Pilot moze preuzeti komande u svakom trenutku pa analiza ne stoji.
@sezam.susam Kad me već tjeraš. Fly-by wire sistem kod Airbusa oduzima prednost pilotu u slučaju da pilot želi da izvede avion iz "normalnog leta". FBW sistem objašnjava tri zakona:
Direct law-automatska koordinacija pokreta (nema klizanja),
AOA protection, pilot ne može dati komandu na kormilo dubine koliko on hoće i kad hoće, da kompjuter prepozna da će doći do prevlačenja (stall), high speed stall, preopterećenja (G sile), pilotova komanda se neutrališe i kompjuter vraća avion u normalan let.
High pitch altitude protection, ne dozvoljava pilotu da postavi napadni ugao koji će da na bilo koji način ugrozi brzinu (min & max)
Pilot i ako hoće da ubraza izvan maximalne brzine High Speed protection mu nece dozvoliti, podiće nos i zatvoriti snagu (gas).
Pilot ne može okrenuti avion više od 67 stepeni i maksimalno 2.5 G. Na većim brzinama to je 45 stepeni.
Imaš još Alternate law i Mechanical backup, dakle većina sigurnosnih sistema ima backup. Ali svi zavise od senzora.
@ervin, http://www.bea.aero/docspa/2009/f-cp090601.en/pdf/f-cp090601.en.pdf pročitaj pa se javi, popusti me sa hearsay statements. Uglavnom i ovaj je izvještaj je djelimicno namješten, jer neda Airbus na sebe. Najlakše je na mrtve ljude svaliti krivicu.