Svako normalan u ovoj drzavi treba priznati, da je SPAS FBIH:
1. ukidanju kantona jer je BiH suvise mala zemlja
ili
2. kantoni na principu Svicarske.
Medjutim, mnogi kantoni i opcine se moraju pitati zasto su Sarajevo, Tesanj i Gorazde PODOBNI ZA ULAGANJE, a ostatak NIJE?
Pogotovo Grad Tuzla se mora pitati, zasto je to trenutno "najgora" lokalna jedinica u Tuzlanskom kantonu, gdje vode Gracanica, Gradacac, Banovici, Srebrenik pa cak i Kalesija.
A u jednom moramo biti ujedinjeni, pogotovo Bosnjaci: moramo vise raditi na unapredjenju i uvezivanju Unsko-sanskog kantona sa ostatkom Federacije.
Jedino rjesenje vidim u sto skorijoj izgradnji brze ceste (Sarajevo-) Travnik - Jajce - Bihac.
Najveci broj stanovnika u BiH zivi od Sarajeva do Tesnja, gdje zivi blizu 1,2 miliona ljudi, sto je i najinteresantnije trziste. Ako jednom objektu treba 5 sati voznje do Sarajeva, najaravno da NIKO nije spreman ulagati u USK.
Prometna infastruktura je osovina razovja cijele BiH!
@mechko
U Gradu Tuzli i nema industrije.
Sarajevo ima sljedecu industriju (ponavljam opet):
- Bosnalijek
- Sarajevska pivara
- Fabrika duhana Sarajevo
- Klas
- Sprind
- Ovako
- Milkos
- Sinalco
- Argeta
- Coca Cola
- Prevent pogo na teritoriji Sarajeva
- Tas
- Unis i Pretis
- Jammi
- ISKRA Sarajevo
- Livnica Ilijas
- Unioninvest
Ove firme imaju vece prihode na godisnjem nivou od Tuzle ili Zenice.
Sarajevo je i dalje najveci industrijski grad, na cijoj teritoriji je vecina prihoda na godisnjem nivou gotovo DUPLO veca od najveceg industirjskog proizvodjaca: Zeljezare Zenica.
@mechko
Samo je jedan Energoinvest imao ugovorene poslove od 300 miliona KM u inostranstvu u 2014. godini.
Kada se izuzme TE Tuzla, to je vise nego sve proizvodne firme na podrucju Grada Tuzle skupa.
Sarajevo je grad u koji je sva humanitarna pomoć poslije rata išla. To je zato što se čitav rat u BiH sveo na stradanja u SArajevu i Srebrenici, mi u ostalim dijelovima zemlje kao da smo meračili za vrijeme rata. Sarajevo se obnovilo kompletno, ostali dijelovi nek se snalaze kako znaju.
I još nešto. Kanton sarajevo obuhvaća grad sarajevo i okolne krajeve, i sve što se iz budžeta koristi upotrebljava se za potrebe sarajlija, dok recimo u TK plačamo obnvu cesta u krajevima kojima nikada necemo prolaziti. Zašto olovo i visoko ne bi pripali KS kad mnogo bolje veze imaju sa sarajevom nego zenicom?
@lik5555
Bolje da je Ilidza granica, nego Bukinje i Kreka.
Hvala lijepo. =)
@Preporod-Bosnjaka
Postoje JAKO RAZVIJENI SVJETSKI GRADOVI koji nemaju znacajne industrije, a opet su bogati!
Izdvajam:
- Cirih
- Amsterdam
- Zeneva
- Sydney
- pa cak New York City i Oslo.
Glavni i veliki svjetski gradovi nisu u novije vrijeme gradovi ciji se standard zasniva na industriji, koja je ionako gotovo samo u BRICS zemljama, nego na:
- prodaji i kupovini (= OBRTU), primjer: Sarajevo
- turizmu, primjer: Honolulu
- ugostiteljstvu
- saobracuju i vezama, primjer: Dubai
- finansijama, primjer: London, New York
- edukaciji ...
Tako
- DUBAI zivi malte ne aerodroma (ako ne vjerujete, informisite se da 35% BDP-a Dubaia ostvaruje aerodrom)
- LONDON od sjedista banaka
- INNSBRUCK od turizma
...
Medjutim, stare komunjare jos uvijek misle da se prosperitet bazira na teskoj industriji, pa su Sarajlijce razmazene?
Probudite se!
@lik5555
Sa tobom ne bih mnogo da diskutujem.
ODAKLE SO DOBIVAM?
SOLANA TUZLA je imala prihode od samo 28 miliona KM.
Izvor: http://195.222.43.81/sase-final/Portals/0/Izvjestavanje/SOLT-2013-CIR.pdf
U Sarajevu je samo Klas u prvih 9 mjeseci 2013. godine imao prihode od 42 miliona KM.
Izvor: http://www.klas.ba/downloads/obrazac_oei-pd-01.01.-30.09.2013..pdf
Reci da u Sarajevu nema industrije i proizvodnje je nebuloza. Sta u Sarajevu nema je TESKA INDUSTRIJA.
Tuzla se davno trebala okrenuti "modernoj" industriji, a ne vapaju za socijalizmom.
I za kraj: upravo Termoelektrana Tuzla, koju je izgradila Elektroprivreda BiH sa sjedistem u Sarajevu je i razlog zasto je od sela Tuzla nastao GRAD.
To svjedoci i razvoj broja stanovnika Tuzle poslije otvaranje TE Tuzla.