Nedavno sam pročitao, negdje neko je napisao, da naša današnja omladina sluša turbofolk i glasa za desnicu. Nisam dovoljno pažnje posvetio tom članku i sada mi je žao. Očito je neko to dobro " prokljuvio".
Možda niste svjesni, ali ovo je veliki problem, jer se mnoga drušvena dešavanja vežu za muziku, odnosno za ljude koji slušaju određenu vrstu muzike.
Da vam sad ne elaboriram razmislite malo pa će vam biti jasno zašto je bilo malo posjetilaca na rock koncertu u Zenici. Šteta.
@commie.16th
sloba, karadzic, mladic, plavsicka, krajisnik, a evo sad i laktaski rudonja, svi su oni od reda slusali klasiku... to je opste poznata stvar
Ovdje se brka par pojmova. Prvo, sve mora biti interpretirano u okviru vremena i konteksta u kojem se desavalo. Cinjenica da su nacisti slusali klasicnu muziku ne govori nista o toj muzici kao socioloskom faktoru per se, nego o nacistickoj ideologiji koja ju je zloupotrebljavala za svoje potrebe, shodno tome definirajuci sta je od umjetnosti vrijedno ocuvanja, a ste se mora eliminirati (keyword "Entartete Kunst"). Kao da se Beethovena pitalo (ovo samo kao primjer, bio vec uveliko mrtav, a ni deklarisani antisemit Wagner zasigurno ne bi podrzavao Holokaust). Turbo-folk je NAMJENSKI podrzavan, te bukvalno pusten s lanca, s ciljem sistematicne primitivizacije sto sirih narodnih masa, a pogotovo mladje populacije koja se Jugoslavije ne sjeca, a sve s namjerom ubijanja kulturoloskih i intelektualnih dostignuca proteklih decenija, kako bi se formirala vojska zatupljenih koja ce svaku serviranu bezocnost progutati kao gladna zivotinja govno s maslom. Ocigledno da im je racunica upalila.
"Intelektualci" jesu pronasli "Pedra", no za razliku od njih su malobrojni preostali neindoktrinirani intelektualci ipak ukazivali i ukazuju na pogubnost nacionalistickih ideologija. Samo zaista ne smijemo zanemariti ulogu koju su turbo-folk (koji je samo jedan od aspekata sveopste dekulturalizacije ovih prostora) odigrali u katapultiranju ovog podneblja u, pa mozemo slobodno reci, srednji vijek.
Sta jos moram reci - ako je neka muzika "urbana", ne znaci da je automatski i kvalitetna. Svaka cast ovim bendovima na entuzijazmu, no ruku na srce, ne govorimo tu o vrhunskim muzickim dometima. Generalno govoreci, nedostaje inovativnosti i nekih novih urbanih impulsa koji bi mogli iznjedriti neke nove smjerove u muzici sa kojima se ovdasnje nadolazece generacije mogu identifikovati.
@Skola - istina, to je samo jedan od faktora. No uz svo duzno postovanje, ne mogu a da ne sumnjam u produhovljenost i inteligenciju individue koje uziva uz "aranzman" i stihove "Napravi mi sina pod svetlima kazina". Tu osobu i nekoga ko uziva slusajuci Mahlerovu Prvu sinfoniju dijele svjetovi. Vjerovatnoca da ce ovaj potonji pasti na Dodinu ili Bakiraginu spiku je krajnje mala, dok su prvi njihovi revnosni glasaci, u apsolutnoj vecini slucajeva.
@skola - :-) Gledaj, ja nigdje nisam rekla da je tu rijec o nekom automatizmu, radi se o racunu vjerovatnoce, osim toga, postoje i istrazivanja u vezi muzickog ukusa i politickog opredjeljenja. Ne izmisljam ja ovdje toplu vodu niti zelim da pametujem, iznosim samo statisticke cinjenice. Ako mi ne vjerujes, napravi sam mini istrazivanje (ako nemas pametnija posla), pa ispitaj glasace nacionalnih stranaka o njihovom muzickom ukusu, samo ce ti se kasti. :-)
@commie - clanak govori o muzici, pa je cijela diskusija krenula oko muzike (sto je logicno). A to je naravski samo jedan od aspekata cjelokupne (ne)kulture zivljenja.
Sto se prihvatljivosti tice: to je nazalost istina, no ne samo u vezi muzike, nego generalno. Znas onu "Nije sta se uradi, nego ko to uradi". Samo sto se mora razlikovati sljedece: "ucen" nacionalista je umnogome opasniji, jer je svjestan svojih razmisljanja, te kadar misljeno strateski sprovesti u djelo, dok ovi drugi nisu svjesni svoje nesvijesti pa tvore pjesadiju svakog (ne)sistema...