Ono što se za sada zna to je da su za sada najveći dobitnici kineski građevinci jer su Rusi danas po podne odlučili da turskim građevincima daju šut kartu i da njihovo mesto dovedu Kineze. To će biti najteži finansijski udar po Turke u zadnjih 25 godina. Reč je o sumi od 3 do 8 milijardi dolara godišnje (postoje razne procene). Ocekuje se ovih dana slična odluka i za poljoprivredne proizvode. A Rusija je ubjedljivo glavni uvoznik turskih poljoprivrednih proizvoda. Očekuje se da i tu gubici budu bar koliko u građevinarstvu. Po prvim procjenama Walt Street Journala obaranje ruskog aviona će Turke koštati minimum minimuma 10 milijardi dolara godišnje. Interesantno je da i WSJ i FT u prvim komentarima smatraju da je reč o ekonomskom samoubistvu Turske. U ovom momentu EU ne može da pomogne ekonomski i Ukrajini a kamoli Turskoj.
Turski problem je što ni građevinci ni izvoznici poljoprivrednih proizvoda nemaju alternativu za Ruse.