ne znam za ova novija auta, ali moj stari pasonja trojka trenutno vrti 450 000 km, od tog pola na plinu, bez diranja motora i limarije. prije toga sam vozio forda i opela, ne mogu se porediti. iako isto godište, oba su odavno na vječnim lovištima. bukvalno se raspali, i to na daleko manjoj kilometraži.
ima ali nije isto napraviti pola miliona za deset i trideset godina. a logan te godine neće dočekati (nemam ništa protiv dačije, čak će daster biti moj sledeći auto).
to su taksi vozila koja se maltene ne gase. za motor su to idealni uslovi, jer jedan hladni start potroši motor kao 300 km ceste.
njima je jedini hladni start bio kad su izvožena iz salona :)
...pleh je odavno postao relativna kategorija. vau-we nisu loša vozila, ali nisu ni svetinja kakvom ih smatra prosječni balkanac. mercovi motori iz 70-ih i danas voze napola trule 200/220/240 serije. sa kojim miliončićem kilometara. od kraja 90-ih više nema motora koji to mogu "navozit."
ma nisam ja rob marke, daleko od tog. rekoh ti već, daster je sledeća makina. idealan za moje potrebe. merc jeste broj jedan po kvalitetu, bar je bio. sad je to sve konfekcija. recimo mercedesi od devedesetih, poslije w124 imaju očajnu limariju. oni sprinter kombiji ne mogu sa fabričkom zaštitom izdržati ni deset godina. doduše, švabi duže ni ne treba.
...downsizing svega a povećanje njutnmetara i kilovata. rezultat, motor sa unaprijed definiranim rokom trajanja 5-7 godina i pravac kontejner. ili istočna tržišta. multimilionska produkcija traži da se vozila brzo zamjenjuju novima, inače pade profit.
nisam nikakav obožavatelj, ne vw-a, nego bilo koje marke, auto je za mene korisna mašina i to je to. samo, činjenica je da su vw i audi (uz mercedes i bmw, naravno) iz osamdesetih i prve polovine devedesetih najkvalitetnije napravljena auta. nije to samo do motora, opelov 2.0 85kw benzinac je možda i najizdržljiviji benzinac ikad, ali džaba mu kad se sve ostalo raspadne. više se ne može naći vektra b stara petnaestak godina da nije korodirala, a kamoli kadet suze, čija je očajna limarija postala legendarna (vozio sam jednu).
drug je vozio pežo 406 prošle godine, i kad je htio podići auto na dizalicu, dizalica samo prošla kroz prag kao kroz karton.
osvrni se oko sebe, nema više fiata, fordova, opela, renoa... starijih od 25 godina. samo vag, mercedes i bmw. audi 80 star 30 godina samo može dosaditi, propasti ne može. pocinkovani lim i neuništivi motor. uz minimum održavanja, može ići još najmanje deset godina.