Nedavno sam čitao studiju o bh. filmu. On je naime najprofitabilnija grana naše privrede, budući da svaki bh. film donese troduplo veći profit od uloženog. Umjesto da se u svakoj selendri pokušava pokrenuti jet set filmski festival s crvenim tepisima, možda bi bilo bolje da ova jebena država ulaže u sam film. Prosjećan dugometražni, igrani bh. film košta do milion eura - a vrati između tri i pet miliona čistog profita.
"budući da svaki bh. film donese troduplo veći profit od uloženog". zavrsen citat.
Donese profit kome ? Kome se vrate ti milioni ? Ako već pričaš o financijama u filmu svoje rečenice malo preciziraj. Mislim da smo i ti i ja, pretpostavljam za tebe ustvari, daleko od prosperiranja od filma.
LP
@pluskvamperfekt Kada neka produkcijska kuća uloži u film ona bere profit. Zato u Holivudu postoji studijski sistem, gdje ogromni filmski kongolomerati ulažu stotine miliona u projekte nadajući se još većem profitu. Kod nas produkcijske kuće ne mogu finansirati filmove, te shodno tome se bave izvršnom produkcijom. Financiranje dolazi iz fondova - naših i inostranih. Ti fondovi beru profit. Drugim riječima, država direktno zarađuje od filma.
Da je to tako non stop bi se snimali filmovi i ne bi drzava, kao sto ti predlazes, imala potrebu ni jedan pfening dati tim kvazi filmasima. Pa ovi filmasi tnaovic i slicni su jedni od najvecih parazita na drzavnoj sisi. Samo mi nemoj reci da je dobio oskara. OSkar za najbolji strani film je cisto americko politicko sredstvo, a filmovi iz te kategorije nepoznat pojam na svjetskoj sceni.
@PeppermintSAA Prijatelju, objasni mi uporište svoje tvrdnje "Umjesto da se u svakoj selendri pokušava...". Za Sarajevo su Bihać, Cazin, Krupa, Ključ selendre, jel? Sarajevo može imati sve, Krajina ne može imati ništa. Meni je jasno da je većini Sarajlija BiH od čaršije do čvile, ali htjeli priznati ili ne - mi postojimo! Sarajevo nam je davno okrenulo leđa, ali nema veze, Krajina nikad nikog neće ostaviti na cjedilu! Pozdrav za Bosance od Une do Drine. Pozdrav za BL, Sarajevo, Doboj, Trebinje
@nasahh Nisi me razumio. Ja bih najviše volio kad bih država ulagala u rad mladih umjetnika u svim krajevima ove zemlje. Kad bi se filmovi snimali i u Krajini, kad bi reditelji iz Krajine dobijali priliku.
@PeppermintSAA , jasno je to sve, to je ukratko ta priča, ali to sve dobro funkcionira u drzavama/sistemima/ekonomijama gdje sredstva (novac i ostalo) i upravljači sredstvima samo čekaju na korisnike, jer je naravno i kultura, film, proizvod. Samo u nasem slucaju, a i da je spomenem u zadnjoj recenici kao i ti, Drzava je ta kod koje dosta toga ostane, nestane, ispari. A posto smo i "mala bara puna krokodila" posao fondova , mecene, i drugi oblici podrske umjetnosti, se sredjivaju u tisini.
@pluskvamperfekt Sve to stoji, međutim poenta jeste da se ti naši filmski proizvodi uglavnom plasiraju na strana tržišta. Profit kojeg sam naveo dolazi iz inostranstva. U svakoj većoj metropoli postoji mali milion tzv. art kina gdje se puštaju evropski filmovi. Dalje, veliki broj međunarodnih festivala plaća učešće, a uz to postoje nagradni fondovi. Ja sam iz tog svijeta, tako da ne pričam na pamet: bosanskohercegovački filmovi donose ogroman profit.
Ljudi, mislim da ste pogresno shvatili i zakuhali bezveze sa PeppermintSA, čovjek govori o sasvim legalnom toku stvari u vezi financijske strane produkcije jednog filma ( od ulaganja pa i do tog profita). To što se kod nas dešava je samo blijeda kopija megaprodukcija vani gdje su stvari sasvim uhodane.
@pluskvamperfekt Vidi, bh. filmove ne financiraju produkcijske kuće. Produkcijske kuće se bave drugim vidom logistike jer ni jedna bh. ili regionalna kuća nema kapaciteta da sama financira film. Filmove financiraju filmski fondovi (bh., evropski, regionalni). Dakle, država/e/EU financiraju naše filmovi. Njima ide profit.
@PeppermintSAA "Kada neka produkcijska kuća uloži u film ona bere profit." Ovo je tvoja recenica od 27.08.
Mislim meni sad u ovom momentu nebitno, svako sa imalo soli u glavi moze pronaci, ako ga zanima, kako se redistribuira novac od zarade na filmu.