Ne. tzv "zapadni" nacin zivota, koji ukljucije i nezdravu ishranu, izaziva umne bolesti. Odrecite se 'zapadnog' nacina zivota i umne bolesti ce se povuci.
@Hana28 Karl Marx i Frederich Neitzche najbolje objasnajvaju duboku krizu zapadnog drustva i posljedice koje tzv. zapadni nacin poimanaj covjeka i prirode ostavlja na um i psihu covjeka. Primitivni materijalizm koji covjeka odvaja od priorde, odvaja od drugog covjeka, i na poslijetku, odvaja od samoga sebe. Covjek se svodi na 'biolosku' masinu cija je jedina funkcija proizvodnja i potrosnja. To vodi u duhovnu i umnu smrt.
@BivsiTurcin3 Vidis, ovo 'istrazivanje," brka uzroke i poslijedice. Zderanje masne hrane, po kojem su Amerikanci poznati, nije uzrok umnih poremecaja, nego je vec i samo zderanje poslijedica i znak dubljeg fenomena umnog poremecaja, to je poslijedica duha/uma koji je izgubio smisao za radost zivljenja i trazi nasladu u bilo cemu, pa i u zderanju.
@Hana28 Nisam nista citirao. To je bilo parafraziranje/sazimanje a u tom sliucaju navodnici se ne koriste. Taj duh 'zapadnog' pogleda na zivot je potekao upravo iz sjeverne Evrope, da bi kasnije bio prenesen na Ameriku i da bi tamo poprimio svoj konacni/groteskan oblik. A, ja volim prirodu, covjeka i Boga a ne ideologije.
@Hana28 Did not read the research paper but was responding based on the contents of the article published above. Nevertheless, even if the original research differentiates between the mature vs young mice, what is the significance of the differentiation? Second, this study is not directly transferable to human population relative the the argument I was making - mice were fed unhealthy food - my observation refers to humans choosing bad foods by their own will and why we prefer bad foods.
@Hana28. Ne. Ovdje ja sazimam/interpretiram citava djela tih autora i navodnici nisu poterebni. Drugo, ja ne priznajem intelektualnu svojinu kao doktrinu. Sve sto znamo to od drughi saznasmo i na tome samo gradimo na osnovu vlastitih iskustava (ako takva i postoje). Sam Marx i Nitzche grade na osnovama Aristotela i Platona, da li bi oni trebali da stave kompletne svoje radove pod navodnike zato sto u velikoj mjeri posudjuju/interpretisu?
@Hana28 Sama ideja intelektualne imovine ima smisla samo u drustvu koje je postavljeno na osnovama market ekonomije. Cak i kada se uzme u obzir market ekomija, i na trenutak se suspenduje kriticko poimanje iste, sama ideja o 'vlasnistvu' nad idejama je suprotna smislu 'ideje' koja ne moze da se definise u smislu svoje vrijednosti na 'marketu.' Vidis, market sve cini vulgarnim i svemu pripisuje 'cijenu' u novcu pa se cak usudjuje da kaci cijenu ljudskom umu/idejama/Bogu.
@Hana28 Mozda nisam bio jasan. Moj argument u svojoj osnovi zapocinje od toga da su misevi hranjeni nezdravom hranom. Ljudi nisu zatvoreni i hranjeni nezdravom hranom nego imaju izbor. Zasto to ljudi biraju nezdravu hranu - zato sto su nesretni - kada dusa pjeva u radosti svojoj mi zaboravljamo da jedemo uopste a kamo li da trazimo zadovoljstvo u zderanju/drogiranu/perverzijama. U tom kontekstu je razlika u zivotnoj dobi miseva beznacajna.
@Hana28 Ne radi se ovdje samo o hrani niti samo o nedostatku obrazovanja/financija/vremena. Zderanje je samo jedan nacin na koji mi pokusavamo da povratimo mir i radost koje jedno kao mala djeca osjetismo a koje nam svijet ukrade a da ni sami ne znamo kako i gdje. Odjednom smo odrasli/ostarjeli i nesretni i jadni i mi zderemo, dorgiramo se, pijemo, bludnicimo, i borimo se za vlast i gradimo zaduzbine sujeti svojoj. Gdje je radost nasa, gdje je mir nas?
@BivsiTurcin3 Bog/priroda/svijet/univerzum su nas jednom obilno darivali a sada od tih isti mi otimamo kao razbojnici jer smo izguvili vjeru/nevinosti, zeleci da ukrademo svoj dio, a sreca je kao i ljubav - ne moze se ukraste nego se samo dariva. Covjek je postavio svijet naglavacke buneci se protiv prirode i sada se muci i kobelja i tetura ne razumijevajuci zasto ne moze da nadje oslonac i zasto tako cesto i tako nisko pada.
@Hana28 Ja se grozim na samu ideju 'postojanja cijene na ljudski zivot ukljucujuci um." Vidis, kada tako pocinjes da mislis onda tako pocinjes i da vjerujes a onda sam sebe gubis i sam sebi stranac postajes jer u tebi pocinje da zivi neko drugi. To je vjecita smrt iz koje nema izbavljenja. Ja kazem - covjeku nema cijene za sve zlato ovoga svijeta a ni po kaznu smrti i strasnih muka - ne da hranis sujetu svoju nego da nadjes sama sebe i da zivis na radost sebi i na korist citavom svijetu.
@Hana28 Odgovore ne ocekujem, zato sto istinit razgovor i ne trazi odgovor, nego misljenje drugog covjeka. A, ideje moje ce drugima biti od slabe koristi ako i sami nisu dosli do istih zakljucaka. Jer, moje ideje su moj zivot a tebi moje ideje mogu da budu prazne rijeci. Ali, i po cijenu podsmijeha - ja kazem - o covjece! Digni ruke nebu! Vidi sebe, i zivot svoj, i pogledaj sav svijet svoj. Pa reci, makar sam jednom, i makar samo i za momenat: 'Gospode, evo na sedzdu ti padam"
@Hana28 U pravu si da je mnogo grozote i gadosti u svijetu i da je covjek nejak da svijet i sve ljude u njemu mijenja. Ali, covjek je u centru univerzuma vlastitoga bica i moze da se uhvati u kostac sa gadostima u sebi. Kako to Kuran kaze, ako si covijeka spasio, kao da si svijet spasio - o kome to Kuran govori? - da ne govori o tebi samome? Ne mozed da spasis svijet, ali spasi sebe, a svijet u kojem spaseni ljudi zive nece potrebati spasenje jer u njemu nece vise biti gadosti.
@Hana28 Niko od nas ne moze da se uhvati u kostac ni sa cime ako se oslanja samo na 'svoje' snage. Covjek zaboravlja da on sam nije tvorac vlastitoga uma i tijela i da energije nihove nije covjek stvorio nego ih samo 'pozajmljuje. Tako da si u pravu da je nekima od nas vrlo tesko da se uhvate u kostac jer smo tesko duhovno osteceni i otpali smo od prvobitnog blagostanja. Nije mi jasno sta mislis pod 'grupama i organizacijama'? "Utopija" ili ideal?
@BivsiTurcin3 Utopija je mozda nemoguca ali ne i beskorisna kao ideja. Drugo, utopija, cak i ako nemoguca, je nemoguca sve dok mi pokusavamo da mijenjamo druge umjesto da svako sebe mijenja - kao nekako rece Gandi - budi ono sto zelis da vidis u svijetu.
@Hana28 Rekoh ti sta mislim o 'autorskim pravima' i 'intelektualnom imovini' i sa moralne i sa prakticne strene - kako i sami ti umovi rekose, oni stajase na ramenima divova i zato i sami tako daleko gledase - a nisu svoja djela stavljali pod navodnike. Odakle te ideje dolze? Iz uma? Da li ti autori sami sebi um dadose? A, o moralnom aspektu sam vec pisao gore.
@Hana28 Counseling je jadna pojava. Jos nisam vidio psihijatra/psihologa koji je po svom razumijevanju i mudrosti nadmasio jedu prosjecnu Balkansku babu. Mozda sam pao u prevjest, ali svi bi oni mogli kod mene po mudrost doci, mudrost koju ja nauci od kamenja i drveca i ptica i riba. Jer, u samoci planine i pustinje covjek Bogu srce otvara a Bog covjeku razumijevanje daruje. Ne prazno znajne, nego spoznaju stvari, onako kako one inutra izgledaju i onako kako svako bice samo sebe vidi.
@BivsiTurcin3 Spoznaja nije verbalno razumijevanje nego ono sto bi Zen Buddhism oznacio kao (moram preci na Engleski) intimate and immediate access to reality of being without the filters of mind/language. The immediate witnessing of the relational nature of existence rather than understanding through symbols (language).
@Hana28 U vezi utopije, da li je 'svijet' unutar covjeku ili je samo i uvijek spolja i izvan covjeka? Da li is ikada osjetila radost duha (na primjer kada si zaljubljna ili kada ti se je dijete rodilo)? Ti si osjetila radost i cinilo ti se je da ti noge zemlju ne dodiruju i citava dusa ti je pjevala, a svijet je jos uvijek bio pun zla i gadosti. Vidis, radosti je svar unutrasnjeg poimanja relacije covjeka sa samim sobom i sa svijetom vise nego produkt vanjskog svijeta.
@Hana28 Rece to jednom drevni mudrac jedan, a ko on bijase, to ni sam ne znam ja, jer isto govori u meni ta ista mudrost koju Gospod jednako supusti i u moju dusu. Sufi? Jalaluddin Rumi? Baba nekakva? Ili to jednom sapnu u uhom moje kamen jedan, dok sam na njega oslonjen, slusao vascijelu vasionu kako, u jedan glas uzvikuje, Gospode nas, sveti se ime tvoje!