sto krace tim bolje, tunel jeste investicija ali zato odrzavanje u zimskom periodu je skoro da je nema. svi mi trebamo znati da zima pojede dosta novca kroz odrzavanje i slazem se s opcijom da iz ovcara idu tunelom u pravcu mostara, blize za 18 km i jeftinije za odrzavat.
plus manjja potrosnja goriva za korsinike. nekom ce smjesno bit manja potrosnja na 18 km, smjesno jeste ali tamo i vamo 36 km puta prolasci puta vozila, pa da na dnevnoj bazi se ustedi na gorivu na desetine hiljada kaemcica.
Jah, sjetili se mi da ustedimo 18 km kratkorocno, a ne razmisljamo dugorocno koliki su gubici od prihoda turista i putnika koji bi svratili u Jablanicu da fino jedu, odmore, ostave novac i koliko stanovnika je zaposleno sada i zivi od tih djelatnosti...ovako od svoje drzave pravimo samo tranzit kojim ce svako gledatii cim prije da prodje i da stigne na odrediste negdje u Hrvatskoj i da dole trosi pare...mudri smo, nema sta...
@Fant0m šta mislliš koliko ljudi koji idu na more izađe recimo u karlovcu ili gospiću da fino jedu, 0%, , e toliko bi ih sišlo sa ceste i u jablanici...
@Fant0m onaj ko je nanijetio da ide do jablanice on ce imat izlaz s auto puta taman kad bio kod zavidvovica. po tvome bismo trebali koridor da gradumo na cik cak u onom nasem lijepom trokuticu od do.. pa da koridor iznosi jedno 5000 km duzine.. de nebudali bogati. par restorana ce samo osjetiti novu dionicu a jablanica ce bit ista onakva kao sto je sad.
Naravno da je kraće. Jeli ti oko rekao daće tunel biti s jednom cijevi dužine cca 10 KM. Da će ograničenje u tom tunelu biti 60 km/h + zabrana preticanja. Da je to potencijalna tragedija kod sudara kamiona cisterne goriva ili plina. Puno se tu detalja krije od javnosti da bi se to proguralo. Na kraju će raja da ne nosi glavu u torbi opet ići preko Jablanice, a naročito ako se ta tragedija desi u tunelu.
@diiss2
Fino, samo si jos zaboravio napisati da ce nasim panjevima trebati najmanje 10 godina da naprave taj tunel, a druga stvar kad ga zavrse (ako), da se za prolaz kroz tunel te duzine naplacuje prolaz. Jedini dugacki tunel u citavoj Evropi koji je besplatan je St. Gotthard, a drugo sve po novcaniku. Prolaz nece biti jeftiniji od 9-10 BAM ;)
@Benjamin1 ma necu da komentarisem tvoje nebuloze.... svabo gradio tune i bacio na tender, javio se rus i veli... mi ga gradimo za 3 milioncica, a imamo takvu tehniku da cemo poceti graditi s obje strane da cemo se upo metra sudarit... amer veli mi ga gradimo za 2 miloncica a tehnika nam je takva da cemo se sudarit u cenat.. kaze mujo bosanac mi ga gradimo za jedan milioncica a tehniku nemamo i ako se ne sudarimo imat cete dvije cijevi. :))
@SlucajZornic izgradit ce se kad bude nafake a bit ce je, sto se tice naplate ima ona poslovica ni u babe nema.... nemoj bit pesimista mozda bude i ranije.
Nadam se da ćemo dočekati da se taj tunel napravi s jednom cijevi. Zadrži isti nik na klix-u. Ja idem dva tri puta godišnje prema moru. Ako budeš išao tim tunelom sjetit ćeš se ove diskusije. Nadam se da će tad komentari biti još aktuelni na nekom od portala. Naći ćemo se na netu. Problem uopće nije riješen samo odgođen za dalji period.
@SlucajZornic
Ako ograničenje u tunelu bude 80 km/h biće mrtvih svake sedmice u ljetnom periodu ! Nije ti ovo zapadna Europa. Ovdje kad je ograničenje 80 km/h Bosanci voze 20 km/h preko + kad malo popiju. Živi bili pa vidjeli... vrijeme će pokazati.
@diiss2
Naravno autoput. Ali autoceste kriju informaciju da kroz Prenj grade tunel s jednom cijevi, s dvosmjernim saobraćajem, jer je tako jeftinije. Vozit će se autoputem pa će biti suženje sa 4 trake na 2 trake pa sa dvije trake kroz tunel. Drugu cijev namjeravaju graditi za 10-15 godina. Ali tad ćemo biti u banani kao Hrvatska zbog kredita...
@guzarcurguz14 da jedno stablo divljeg sipurka naplacuju sa po 2 hiljadice kaemcica.. kad god bude i ko god da ga gradi ako bude skupo za proci ostaje nam magistralni put. graditelji nisu budale da taj sebi luksuz priuste.
@ziganteli
Puno ih siđe. Pola Hrvata silazi u Karlovcu i ide preko Plitvica magistralnom cestom. Uštede u oba pravca cca 100 KM. Autocesta je ekonomska kategorija. Ko ima plati ko nema ili ko želi na ručak ide magistralnom cestom.
@Benjamin1 ma nije istina, pa velika većina lokala uz cestu je zatvorena, radi ih još par, još uvijek je autocesta jeftinija od janjetine, a o sigurnosti da ne pričam...
@diiss2 Nije to nikakvo ponižavanje. Ovo je otvorena diskusija koje neme u stručnoj i naučnoj javnosti BiH. Niko od profesora sa silnih građ. fakulteta u BiH da nešto kaže. Svi su u nekim talovima. Znaš nekad u Bosni 10 godina može da se protegne na 30 godina. U ovoj zemlji su najmanje vrijedni ljudski životi. Meni je smrt jednog čovjeka velika stvar ,a ne daj bože većeg broja ljudi. To primjećujemo samo kad pogine neko naš bližnji.
@diiss2 drug bio sam ukljucen u tim koji je trebao da napravi tehno-ekonomsku analizu ovog tunela i nas zakljucak je bio da to sto oni zele uraditi je smijesno. Kao prvo, Benjamin je upravu, gradit ce se jedna cijev. Postoje scenariji da se radi jos servisna cijev za instalacije, koja bi se MOZDA nekada pretvrila u drugu cijev. A od toga nema nista. Dakle dobit cemo jednu cijev za dvosmjerni saobracaj, sa ogranicenjem max 80 km/h i zabranom preticanja.
Niko ne razmislja sta ako se desi manji udes ili kvar, da ne govorim o tezim udesima. To ti je blokada koridora prema jugu... A da ne pricam o tehnickim aspektima takvih tunela, o sigurnosnim sistemima, ventilaciji koja ce biti veliki izazov... Niko ne razmislja o evakuacionim cijevima... Poznavajuci nase politicare, ovo ce se uraditi samo da se uzme sto vise kajmaka i cao. NIko ne razmislja sta kaze struka...
@faraon_sa
Pozdrav faron... vidim da se ipak uključila neka stručna javnost. Kaži mi znaš li hoće li ta planirana servisna cijev biti u punom profilu rohbau ili neka uža cijev da može eventualno ući servisno vozilo ili hitna pomoć, vatrogasci ... To bi bilo dobro, samo pitanje je koliko košta, hoćemo li moći dobiti tolike milione kredita.
@ziganteli
Ne silaze ljudi u Karlovcu i idu magistralnom cestom preko Plitvica da bi jeli nešto uz put. Prvenstveno silaze da bi ušparali tih 300-400 Kuna. U Hrvatskoj je također ekonomska kriza. Ljetos sam se vozio kroz Hrvatsku autocestom ali i tom državnom magistralnom cestom D1.
Ima dosta vozila na magistralnoj cesti.
@diiss2 slazem se sa tobom to sto ovaj prica nema veze sa vezom..onaj ko krene u konjic i jablanicu doci ce do njih.. Ionako 5 restorana dere lovu na jagnjetini zaposleno nekih 20-30 ljudi koji rade za minimalac..
@ala7 pusti "strucnjake" u pitanju je duzina 9,5 km od ukupno16 kilometara tunela na toj dionici. taj najduzi bi bio u dvije faze gradjen i tako otvaran za promet, u konacnici ce da bude dvije cijevi. bilo je tu raznih strucnjaka od eko "srucnjaka" do ovih ekonomskih, a sve u cilju da idu u kontru graditeljima (citaj oni sto su na vlasti) koji zbog gradnje autoputa uzimaju sebi glasove na izboru i onih obrnuto koji nisu na poziciji.
@ala7 Prave i izadju na kraj sa izazovima, tamo gdje se slusa rijec struke i ne pokusava se sve uraditi zbog miliona i glasova...Strucnjaci iz Autocesta su u pola price shvatili da taj tunel mora imati svoju COKP-u, da sistemi ventilacije nisu isti ko na kracim tunelima isl. Sta ce raditi u slucaju potrebe za servisiranje nekog sistema ili redovnim odrzavanjem? U slucaju nesrece? Zaustaviti saobracaj cijeli dan? Kada naprave dvije cijevi ili vise nivoa u jednoj cijevi ja cu biti za
Šta bolan pričaš gluposti, znaš li koliko znači izlaz u Jablanici za osobe, šlepere sa robom itd koji trebaju u Tomislavgrad, G. Vakuf, D. Fakuf, Bugojno, Jajce....ne radi se samo o uštedi na 18km...i ne radi se o tome hoće li se svratiti na janjetinu u Jablanicu...