Azra Akšamija, profesorica na prestižnom MIT-u: Kultura je moćno sredstvo u rukama ekstremista
Danas kroz multidisciplinarnu praksu u umjetnosti i arhitekturi ona fokusira svoju umjetničku ideju na islamu na Zapadu i to putem prostornog posredovanja politike identiteta i kulturnih transfera kroz umjetnost i arhitekturu. Njeni radovi poput "nosive džamije" zamagljuju granice između identiteta. U praksi njen rad fokusira se na ulogama kulturnog i vjerskog identiteta u sukobima, posebno u novijoj historiji jugoslavenskog rata i njegovih posljedica.
Akšamija koja radi na odsjeku za arhitekturu pričala je o svom životu, radu i perspektivama na raskrižju kulture, religije i politike. Ona je kazala kako posebnu inspiraciju za svoja umjetnička djela nalazi u Bosni i Hercegovini.
"Dolazim iz Sarajeva, iz Bosne, iz grada koje je historijski poznat kao evropski Jeruzalem. Odrasla sam u okruženju gdje je bilo mnogo različitih kultura i religija koje su zajedno koegzistirale stoljećima"; kazala je Akšamija.
Dodaje da je rat instrumentalizovao kulturnu i vjersku raznolikost u političke svrhe i da je to imalo utjecaj na njen umjetnički rad i individualni put.
"Iskustvo života migranta omogućilo mi je da se u različitim mjestima osjećam kao kod kuće, a te nove kulture oblikovale su me u pozitivnom smislu. Na drugoj strani, činjenica je da su muslimani izloženi određenim pogrešnim percepcijama u Evropi i SAD-u pa su zbog toga često prinuđena pravdati svoj identitet ili braniti svoju kulturu", rekla je ona.
Ona kaže da kultura i umjetnost idu ruku pod ruku sa politikom i da je to naučila baš u BiH gdje je prvi put i vidjela snagu kulture.
"Ako je kultura toliko moćna u rukama nacionalističkih ekstremista koji su htjeli pretvoriti bosansko multietničko društvo u etnički homogenih, odvojene i međusobno neprijateljske nacionalističke enklave, onda možemo raditi s kulturom i obrnute stvari koje će spriječiti ovakva dešavanja. To je ono što je pokušavam učiniti mojim radovima", rekla je Akšamija.