Kako možete ostvariti bliskost sa svojim djetetom: Započnite u njegovoj ranoj dobi

Da bi se privrženost razvila, prvi faktor su čula. Naime, dijete mora imati osobu kojoj je privrženo putem čula. Kada je ta blizina ugrožena ili narušena dijete će ispoljavati nemir. Vezanje putem čula je osnovni način vezanja s roditeljima i počinje od samog rođenja, te se nikada ne završava.
Također, oko treće do četvrte godine dolazi se do narednog načina privrženosti kada dijete ima potrebu da želi da bude kao njegovi najbliži. Dijete oponaša, imitira i identifikuje se sa osobama i predmetima. Jedan od načina ostvarivanja povezanosti sa djetetom je traženje značaja, osjećaja da ste nekome važni.
Dijete koje treba krenuti u školu veže se svim sredstvima za roditelja jer želi da mu udovolji i "zaradi" odobravanje. Ovo dijete osjetljivo je na poglede u kojima se ogleda neki vid nezadovoljstva i neodobravanja. Ovaj način vezanja za roditelja čini dijete ranjivim, a traženje nečije naklonosti vodi u osjećaj povrijeđenosti kada se pojave znakovi nenaklonosti.
Naredni način za pronalazak bliskosti je putem osjećaja koji su potrebni da se validiraju u izgradnji privrženosti. Emocije su uvijek ključne za razvoj odnosa i privrženosti. Djeca nose sliku svog roditelja u svom umu što im je utjeha i podrška posebno kada su im pomiješana različita osjećanja. Pojedine osobe nikada ne razviju sposobnost da budu emotivno ranjive i otvorene pretežno zbog ranog odbacivanja ili napuštanja.
Poznavanje djeteta onakvim kakvo jeste bitno je za povezivanje sa njegovim roditeljem. Na ovom putu bitno je da roditelj čuje i vidi svoje dijete baš onakvim kakvo ono jeste. U želji za bliskošću dijete će podijeliti svoja unutrašnja stanja i tajne kada mu roditelj to dozvoli. Kada je razvoj djeteta zdrav, bliskost ne može uništiti ni najnepovoljnije okolnosti koje mogu zadesiti dijete.