Vrijedan savjet
2

Mit o čišćenju u koji ne biste trebali vjerovati

Piše: N. C.
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Proizvodi za čišćenje koji se danas nalaze na policama trgovina često su puni hemikalija koje dodaju jak miris proizvodu za čišćenje.

Višenamjensko sredstvo za čišćenje s mirisom bora, sprej za namještaj s mirisom limuna ili sredstvo za čišćenje podova s ​​mirisom lavande mogu nas lako uvjeriti da je prostor čist. Je li to uvijek istina?

Čist prostor bez prljavštine često se definira kao prostor bez ili s minimalnim brojem virusa, bakterija i mikroorganizama, ali može li samo miris pružiti ovu sigurnost? Zapravo, ne. U većini slučajeva, miris u proizvodima za čišćenje je kombinacija hemikalija dizajniranih samo za stvaranje ugodnog aromatičnog efekta.

Naša osjetila, uključujući miris, često nas varaju. Snažni i ugodni mirisi u proizvodima za čišćenje ne moraju nužno imati svojstva dezinfekcije i ubijanja klica kao što bi se moglo pretpostaviti. Dakle, čak i kupaonica ili kuhinja koja odlično mirišu mogu još uvijek sadržavati bakterije i viruse.

Ako želite imati čist, dezinficiran dom, birajte proizvode za čišćenje na temelju ključnih sastojaka, a ne samo njihove primamljive arome. Prije kupovine stoga se preporučuje da pročitate etiketu na kojoj su navedene aktivne tvari sadržane u proizvodu. U većini slučajeva se navodi i šta se njima želi ukloniti.

Na policama sa širokim izborom potražite proizvode s terminima kao što su "ubija klice", "dezinficira", "ubija bakterije/viruse" i "ima antibakterijska svojstva". Ako na etiketi vidite samo izraze koji se prvenstveno fokusiraju na miris, sredstvo za čišćenje možda nema željenu moć da ubije mikroorganizme. Pored podebljanog, privlačnog teksta na prednjoj etiketi, morate pročitati i fini crni otisak na deklaraciji.

Opšte je poznato da izbjeljivač ili natrijev hipoklorit mogu ubiti viruse, bakterije i gljivice. Razna jedinjenja amonijuma su također prilično efikasna, od kojih je jedan amonijum hlorid.