Gdje se zaista pravi roba luksuznih brendova? TikTok su preplavili snimci koji "dokazuju" da se proizvodi u Kini

Debata o porijeklu luksuzne robe poznatih svjetskih brendova obuzela je TikTok nakon što su kineski proizvođači na spomenutoj društvenoj mreži odlučili "raskrinkati" najveće modne kuće.
Prema brojnim popularnim videozapisima, posebno onim korisnika po imenu @senbags2 – luksuzna roba se proizvodi u Kini, a zatim se šalje u Italiju i druge evropske zemlje radi pakovanja ili dodavanja logotipa kako bi stekla oznaku "Made in Italy".
@sen.bags Trump has increased tariffs again today. I don't understand what he is thinking. It will be more expensive for the American people to buy things.
♬ original sound - SEN BAGS
Između ostalog navode se modne kuće poput Hermesa, Chanela i Gucci, te su upitali kupce: "Zašto ne kupite direktno od nas?"
Snimci su prikupili milione pregleda na TikToku, Instagramu i Twitteru. Ove tvrdnje su na mrežama protumačili kao pokušaj kineskih proizvođača da profitiraju od neizvjesnosti zbog carina tako što će ukinuti posrednika i ponuditi niže cijene za "luksuznu" robu.
@felixsanchez244 USA 🇺🇸
♬ original sound - Felix Sanchez
Videosnimci kineskih proizvođača izazvali su ogromnu debatu na internetu, a mnogi dovode u pitanje vrijednost luksuzne robe i obećavaju da će je kupovati na veleprodajnim ili stranicama koje prodaju kopije.
"Neki kažu, sve dok postoji oznaka 'Made in China', torba nikada ne može biti luksuz", navodi jedan od proizvođača s TikToka te je tvrdio da se više od 80 posto luksuznih torbi u svijetu proizvodi u Kini.
@tungtungsahurcoin Don t hesitated to contact me
♬ original sound - Senbags
Koliko ima istine u ovim tvrdnjama? Prema samim brendovima, niti jedan od njih ne navodi da se njihova roba proizvodi u Kini.
Hermes, na primjer – kojeg proizvođači iz Kine nazivaju ključnim prestupnikom – ne zapošljava osoblje u Kini, prema njegovim finansijskim izvještajima.
Međutim, bez obzira na to, mnogi su pisali kako će birati kupovinu direktno od kineskih dobavljača zbog nižih cijena.