Njemačko istraživanje: Žene se moraju svidjeti kolegama u većoj mjeri nego muškarci

Istraživanje provedeno u Njemačkoj rasvijetlilo je novi jaz između spolova. Naime, 32 dobrovoljaca sudjelovala su u ovom istraživanju koje je pokazalo da se učinak muško-ženskog para na radnom mjestu vrednuje prema tome što kolege misle o ženskom članu dvojca. Autori istraživanja objašnjavaju da je pri svakoj interakciji s kolegom ženskog spola na poslovnom okruženju prisutan parametar dopadljivosti koji služi ili kao plus ili kao minus njenom učinku.

Što se muškaraca tiče, parametar dopadljivosti kod njih se primjenjuje jedino onda kada su u interakciji s kolegicama. Dopadljivost ne igra nikakvu ulogu u grupi koja ima isključivo muške članove. Tokom trajanja istraživanja, kolege su sarađivale bez obzira na to što misle jedni o drugima. Tek onda kada su grupe bile spolno izmiješane, muškarci su postajali osjetljivi na to kako ih drugi vide.
Kako na žene i muškarce utječe tuđe mišljenje pri donošenju financijskih odluka?
Kako bi razotkrili iz kojeg razloga je dopadljivost uvijek faktor u ocjenjivanju uspjeha žene na poslu, ali ne i muškarca, stručnjaci su sudionike istraživanja podijelili u parove, a potom pripremili igru u kojoj je cilj bio ostvariti finansijsku dobit putem saradnje i timskog rada. Prije početka igre, svaki od sudionika je dobio fotografiju svog partnera i treba ga ocijeniti na temelju prvog dojma. Zatim im je, u surovom zapletu, saopćeno kako je njih partner ocijenio.

Parovi su zamoljeni da tokom igre ulože po 6 eura u zajedničku investiciju. Cilj je zaraditi na račun svog partnera, a zadržati više novca za sebe. Rezultati na kraju igre pokazuju da su muškarci u prosjeku ulagali 4,05 eura, a žene 3,92 eura. U slučaju istospolnih grupa, žene kojima se kolegice nisu znatno svidjele ulagale su 30 posto manje novca nego što je to bio slučaj s kolegicama između kojih je postojala određena međusobna dopadljivost. U potpuno muškim grupama, ovaj faktor nije bio prisutan tokom donošenja poslovnih odluka pa su svi muški sudionici ulagali sličan iznos, piše Science Alert.
Dopadljivost utječe na dinamiku u kolektivu
Očekivali smo da će biti primjetno jasne razlike između ponašanja dva spola, ali nismo očekivali ovako značajnu razliku", ističe Leonie Gerhards, ekonomistica sa Univerziteta u Hamburgu.
Ipak, ovo istraživanje ne svjedoči o urođenoj razlici između muškaraca i žena. Radije je riječ o poistovjećivanju s kulturološkim ulogama koje su dane svakom od spolova. Zaključak istraživanja glasi da je parametar dopadljivosti svakako faktor koji utječe na dinamiku unutar kolektiva, osobito u okruženju gdje rade isključivo žene ili gdje je kolektiv spolno izmiješan, bez obzira na to što prouzrokuje prisutnost ovog parametra.