Pastu za depilaciju mlade inovatorice Melihe Klopić-Murtić koriste od Bliskog istoka do SAD-a
Nakon završenog fakulteta, Meliha je godinu dana obavljala posao van struke u kome se nije pronalazila. Nakon što je odradila volonterski staž, počela se javljati želja da pokuša ljudima ponuditi nešto novo.
"Već tada sam imala vlastiti, finalni proizvod koji je produkt dugogodišnjeg istraživanja o neželjenim dlačicama, preosjetljivoj koži, osipima i iritacijama. Inače sam osoba koja ne podnosi skoro nikakve hemijski tretirane proizvode te mi se prilikom upotrebe istih pojavljuju ekcemi, crvenilo, perutanje, svrab i slično...", kaže Meliha na početku razgovora za Klix.ba.
U to vrijeme bilo joj je teško uvjeriti bilo koga da proba nešto novo, tj. njen prvi proizvod, a kamoli da to zaista vrijedi.
"Isprobavala sam prvo na prijateljicama, rodicama i poznanicama, a nedugo nakon objavljivanja na internetu sam dobila poziv Asocijacije inovatora BiH, koji me potaknuo da dublje razmislim i uplovim u uzburkane vode biznisa. Oni su mi pomogli da patentiram i zaštitim svoj proizvod. Također, pod njihovim okriljem sam učestvovala na izložbama inovacija, a velika su mi podrška i sada", ističe Meliha.
Šećerna pasta za depilaciju
Prvi proizvod koji je napravila jeste ljekovita šećerna pasta za depilaciju koja je, kako kaže, slična egipatskoj šećernoj pasti, ali se razlikuje po sastavu i jedino im je zajedničko šećer te način primjene.
Danas Meliha ima čitavu liniju prirodnih proizvoda za njegu lica i tijela: hidratantne kreme za lice, melemi, kreme za neurodermatitise (uključujući psorijazu, ihtiozu i atopijski dermatitis), dezodoranse, pilinge, šampone i regeneratore, sapune, prirodne ruževe i rumenila... skoro 30 proizvoda.
"Najviše sam ponosna upravo na pastu za depilaciju koja je bila ne samo prekretnica u mom životu, nego i proizvod koji mi je dokazao da se rad i trud ipak prepoznaju, ali i proizvod koji je riješio ne samo moje, nego i probleme s dlačicama mnogih osoba koji je koriste, neovisno o dobi i spolu", ističe.
Našu sagovornicu smo zamolili da nam pojasni kako izgleda i koliko traje proces izrade ljekovite šećerne paste za depilaciju.
"Proces pripreme proizvoda traje oko tri dana. Prva faza je kuhanje, što je i najzahtjevniji dio procesa proizvodnje. Ponavlja se više puta i potrebno mu je posvetiti puno pažnje. Pri pripremi proizvoda strogo se moraju slijediti pravila jer nekad neadekvatna temperatura ili mala nepažnja mogu dovesti do toga da proizvod ne uspije. Poslije toga slijedi hlađenje i dodavanje preostalih sastojaka, zatim testiranje, a nakon toga pakovanje i vakuumiranje. Posljednja faza je pakovanje u vanjske kutije te kutije za transport", objašnjava Meliha.
Za šećernu pastu za depilaciju Meliha je uspjela pronaći idealnu kombinaciju sastojaka koji su tajni, tako da je pasta veoma nježna za kožu. Ali i ne samo to.
"Pasta čupa dlačice iz korijena ne lomeći ih i čineći ih tanjim i svjetlijim, ne ostavlja tačkice, ožiljke i modrice, smanjuje proces izrastanja novih te se smije koristiti na svim dijelovima tijela, uključujući lice, pazuhe i intimnu zonu, pasta hrani kožu, zbog čega je ona sjajna i baršunasta", kaže naša sagovornica, pokazujući nam nagrade i priznanja iz Pariza, Irana, Skoplja, Zagreba, Karlovca, Sarajeva i Banje Luke za svoju inovativnu pastu.
Kupci iz BiH, regije i svijeta
Većinu sastojaka za svoje proizvode nabavlja u BiH i Hrvatskoj, nešto čak i iz Francuske. Napominje da poseban problem ima s ambalažom, s obzirom na to da u BiH nije toliko razvijen ovaj sektor i djelatnost, zbog čega i nema puno izbora.
"Prije nekoliko godina kad je Magic Touch bio samo ideja i kad se razvijao tako malim koracima da je i puž bio brži, radila sam sve sama, ali su mi puno pomagali roditelji. Sad je tu moja jača polovina, moj muž, koji je ujedno i jedini zaposlenik, tako da sada Magic Touch polako poprima izgled porodičnog biznisa", priča Meliha.
Na pitanje može li se zaraditi od posla kojim se bavi, Meliha kaže da može, ali da treba puno raditi i zalagati se. Također, ističe da najveći dio zarade reinvestira u razvoj postojećih i novih proizvoda, s ciljem izgradnje brenda.
"Najveći dio kupaca mojih proizvoda je na širem području USK, ali imamo i nekolicinu stalnih kupaca iz cijele BiH, te naših zemljaka u dijaspori: Hrvatskoj, Austriji, Njemačkoj, Švicarskoj i Češkoj. Nedavno su neki od proizvoda otputovali i na druge kontinente i to u Ujedinjene Arapske Emirate i Sjedinjene Američke Države. Zaista sam presretna jer se glas o mojim proizvodima polako širi i van granica BiH", ističe Meliha, dodajući da je većinu svojih proizvoda testirala u Zavodu za javno zdravstvo FBiH, gdje je, kako kaže, samo potvrđeno ono što su oni već znali - da su njeni proizvodi ispravni i sigurni za upotrebu.
Svoje proizvode prvenstveno prodaje u maloj magičnoj radnji, kako je od milja zove, koju ima u Trgovačkom centru Ljiljan u Cazinu, ali i u nekoliko apoteka u Cazinu, Velikoj Kladuši i Bihaću. Također, svi njeni proizvodi dostupni su i putem web shopa i društvenih mreža Facebook i Instagram.
Potrebne investicije za veći posao
Na kraju razgovora, svakako nas je interesovalo da li ima planove da svoje proizvode u većem obimu plasira i na inozemno tržište.
"Na ovom stepenu razvoja to je teže s obzirom na to da je Magic Touch mali obrt, ali šansa uvijek postoji. Potreban je adekvatan distributer ili investitor. Mi imamo viziju kako sve treba izgledati u budućnosti. Imamo i dugoročne i kratkoročne planove, ali čvrsto stojimo na zemlji, svjesni na kojem smo trenutno nivou i da za ostvarenje tih ciljeva trebaju puno veća ulaganja", kaže Meliha.
Ipak, napominje, ne razmišlja previše unaprijed, jer joj je jedna od vodilja u životu izreka "Ko je žurio, vrat je slomio".
"Do trenutka kada će proizvodi biti u široj proizvodnji i prodaji, moja obaveza i dužnost prema svim korisnicima Magic Touch proizvoda je da zadržim kvalitet i dušu proizvoda, bez koje ništa ovo ne bi imalo smisla, te da opravdam njihovo povjerenje. Magična tajna naših proizvoda je u ljubavi i pažnji koju im posvećujemo", kaže Meliha za kraj našeg razgovora.