Za ljubitelje putovanja
19

Jeste li se ikada pitali koje je najsigurnije sjedište u avionu?

N. C.
© Shutterstock
© Shutterstock
Kada rezervišete let, da li ikada razmišljate o tome koje će vas sjedište najviše zaštititi u hitnim slučajevima? Vjerovatno ne.

Većina ljudi rezerviše sjedišta zbog udobnosti, kao što je prostor za noge ili pogodnosti, kao što je lak pristup toaletima. Često putnici mogu rezervisati svoje mjesto što bliže izlazu kako bi se mogli brže iskrcati.

Ipak, rijetko rezervišemo let u nadi da ćemo dobiti jedno od srednjih sjedišta u posljednjem redu. Pa, pogodite? Ova sjedišta su statistički najsigurnija u avionu.

Putovanje avionom najsigurniji je način transporta. U 2019. godini bilo je nešto manje od 70 miliona letova širom svijeta, sa samo 287 smrtnih slučajeva.

Prema analizi popisnih podataka američkog Vijeća za nacionalnu sigurnost, šanse za smrt u avionu su oko jedan naprema 205.552, u poređenju sa jedan naprema 102 u automobilu. Uprkos tome, malo obraćamo pažnju na saobraćajne nesreće sa smrtnim ishodom, ali kada čujemo da se ATR72 srušio u Nepalu, to je glavna priča na svakom portalu.

Naš interes za avionske nesreće možda leži u želji da shvatimo zašto se one događaju ili kakve su šanse da se one ponovo dogode. A možda to i nije loša stvar, naša zabrinutost osigurava da se ovi tragični incidenti temeljito istraže, što pomaže u održavanju sigurnog putovanja avionom.

Iskreno govoreći, nema potrebe da brinete o sigurnosti kada se ukrcate na komercijalni let. Ali ako još uvijek imate to mučno pitanje u glavi, otkrvamo gdje je najsigurnije sjediti u avionu.

U sredini, pozadi

Vrijedi zapamtiti da nesreće po svojoj prirodi nisu u skladu sa standardima. U padu United Flight 232 1989. godine u Sioux Cityju, Iowa, 184 od 269 ljudi u avionu je preživjelo nesreću. Većina preživjelih sjedila je iza prve klase, prema prednjem dijelu aviona.

Ipak, istraživanje TIME- a koje je sagledalo podatke o avionskim nesrećama za 35 godina pokazalo je da srednja zadnja sjedišta aviona imaju najnižu stopu smrtnosti: 28 posto, u poređenju sa 44 posto za sjedišta u srednjem prolazu.

I ovo logično ima smisla. Sjedenje pored izlaznog reda uvijek će vam omogućiti najbrži izlaz u slučaju nužde, pod uvjetom da na toj strani nema vatre. Ali krila aviona, rezervoar goriva, tako da ovo diskvalifikuje srednje izlazne redove kao najsigurniju opciju za redove.

U isto vrijeme, biti bliže naprijed znači da ćete biti pogođeni prije onih pozadi, što nam ostavlja posljednji izlazni red. Što se tiče toga zašto su srednja sjedala sigurnija od sjedišta do prozora ili prolaza, odnosno, kao što biste mogli očekivati, zbog tampona koji se osigurava ako se ljudi nalaze na obje strane.

Doduše, postoje određene varijable, kao što je uticaj brzine, koje se mogu neznatno razlikovati između različitih tipova aviona. Međutim, fizika leta je manje-više ista u svim avionima.

Generalno, veći avioni će imati više strukturalnog materijala i stoga više snage da izdrže pritisak na visini. To znači da mogu pružiti dodatnu zaštitu u hitnim slučajevima – ali to, opet, jako ovisi o ozbiljnosti hitnog slučaja.

To ne znači da biste trebali rezervirati svoj sljedeći let najvećim avionom koji možete pronaći. Kao što sam spomenuli, putovanje avionom ostaje veoma sigurno.