Kako terorizam utječe na turizam: Pariz i Turska jeftiniji, potražnja varira, ali otkazivanja nema
Bar tako tvrdi Harun Terzić, glasnogovornik Ventura Travel Agency (VTA) iz Sarajeva, koji kaže da su u odnosu na prošlogodišnju ponudu, destinacije Francuska, Turska i Grčka zabilježile pad od oko 20 posto.
"Na destinacije je utjecala globalna politička situacija, pa se zbog toga nadamo da će to iskoristiti potencijalni putnici koji do sada nisu planirali ova odredišta jer smatramo da sigurnost nije upitna", rečeno je iz VTA.
Pariz se prošle godine prodavao za 525 konvertibilnih maraka za sedam dana, dok se ove godine prodaje za 499 i 329 konvertibilnih maraka. Također, sama potražnja nije preferirana prema spomenutoj destinaciji.
Da pogled na problem varira od agencije do agenicje pokazuje mišljenje rukovodstva Centrotoursa koje nudi malo drugačiju sliku stanja na terenu. Direktor Centrotoursa Muamer Lutvić tvrdi da su trenutno aktuelni aranžmani za Evropsko prvenstvo u fudbalu te da se cijene nisu značajnije promijenile.
"Hoteli nisu jeftiniji, niti mislim da je buking hotela nešto lošiji, bar iz onoga što mi vidimo i kako mi radimo. Jedina otkazivanja desila su se neposredno nakon prošlogodišnjih terorističkih napada u Parizu", rekao je Lutvić.
U Turskoj, u kojoj je zabilježen znatno veći broj terorističkih napada, bilježi se zadržavanje interesa jer većina klijenata ima naviku da ljetuje na tim destinacijama, dok je sigurnosna situacija, kažu iz VTA, bolja nego prošle godine.
"Turisti sa prostora Rusije dolaze u manjem broju što omogućava da pojedini hotelski lanci snize cijene i omoguće našim ljudima da uživaju u povoljnijim aranžmanima", rekli su iz VTA, a sa navedenim se slaže i predstavnik Centrotoursa.
"I pored mišljenja kojeg kreiraju mediji i pored činjeničnog stanja koje jeste kakvo jeste, ljudi bukiraju Tursku svakodnevno. Mi radimo kao da je sve normalno, planiramo da čarter letove dva puta sedmično, a za ostale destinacije nismo radili nikakve prekide ili storniranja zbog potencijalnih napada", rečeno je iz Centrotoursa.
Cijene turskih destinacija su dakako jeftinije u odnosu na prošlu godinu, što iskorištavaju destinacije poput Hrvatske i Albanije koje povećavaju vrijednost noćenja.
Također, što se tiče izbjegličke krize koja ima poseban izražaj u Grčkoj, prema riječima VTA ona nema nikakvog efekta na cijene i potražnju koja je i više nego evidentna.