Sve poznatiji
152

Raste broj posjetitelja vodopada Kravica, ali i cijena ulaznica

FENA
Kravica
Kravica
Za vodopad Kravica, koji se nalazi desetak kilometara od Ljubuškog, do prije nekoliko godina znalo je samo lokalno stanovništvo, no zahvaljujući naporima ljudi iz JP "Parkovi" Ljubuški, koje upravlja tim lokalitetom, slapovi na rijeci Trebižat postali su nezaobilazna destinacija turista koji posjećuju Hercegovinu.

"Posljednjih nekoliko godina bilježimo rast broja turista od 20 posto na godišnjem nivou. Tako smo u 2016. godini imali 163.000 posjetitelja, a pred kraj ove godine imamo više od 200.000 prodanih ulaznica", kazao je u razgovoru za Fenu voditelj Poslovne jedinice Kravica Nikica Vučić.

Po njegovim riječima, rast broja turista rezultat je velikih ulaganja u marketinške aktivnosti. Tako su ove godine slapovi Kravica bili oglašavani širom Bosne i Hercegovine, ali i duž jadranske obale, od Splita do Dubrovnika, kao i na videozidovima aerodromima u Dubrovniku, Mostaru, Sarajevu, Splitu i Zadru.

Kada je u pitanju struktura gostiju, 70 posto je stranih, a 30 posto domaćih. Strani turisti većinom dolaze iz Poljske, Italije, arapskih zemalja i susjedne Hrvatske.

Iako broj gostiju raste, kao i prihodi od prodanih ulaznica, Općinsko vijeće Ljubuškog odlučilo se za dodatno povećanje cijena karata za ulazak u ovaj prirodni kompleks. Tako će sljedeće godine, u špici sezone od 1. jula do 1. septembra, turisti morati izdvojiti deset maraka za ulaz.

Cijene su nešto niže u ostalim mjesecima - osam maraka u junu i septembru, a šest maraka tokom ostatka godine.

Vučić kaže kako ulaznice nisu poskupjele kako bi se ograničio broj gostiju i gužve koje su sve češće, posebno u ljetnim mjesecima.

"Nismo još došli do točke da je lokalitet preopterećen brojem gostiju i još imamo prostora za rast. Cijene smo povećali jednostavno zbog velikih ulaganja u infrastrukturu. U ovoj godini smo u šestom mjesecu pustili u rad javnu rasvjetu, osvijetlilo smo stazu koja vodi do vodopada, kao i sam vodopad. Na ulazu u park izgradili smo čvrsti objekt u kojem se nalazi informativni centar, uredi i sanitarni čvor. Tu su, naravno, i troškovi marketinške kampanje", ističe Vučić.

Trenutno je u izradi plan aktivnosti za sljedeću godinu koji bi trebao biti gotov na proljeće 2018. godine.

Ono na čemu će se raditi je proširenje turističke ponude na cijelu Općinu Ljubuški kako bi se gosti zadržali duže od jednog dana, kaže Vučić, a u dugoročnim planovima je i izgradnja kampa s bungalovima.

"Ne mogu vam u ovom trenutku reći kada će se taj plan realizirati, ali izgradnja kampa u neposrednoj blizini slapova svakako nam je u planu i svakako ima ekonomskog smisla. Sada imamo uglavnom jednodnevne posjetitelje koje bi mogli zadržati nekoliko dana na prostoru naše općine, ako bi im ponudili mogućnost smještaja i jednu širu turističku ponudu", dodaje Vučić.