Živeći u glavnom gradu Švedske Stokholmu, Julia Senninger, 33-godišnjakinja redovno putuje željeznicom, ne samo da bi posjetila svoju porodicu u Luksemburgu, već i da bi stigla do svojih destinacija za odmor.
Ona preferira putovanje vozom nego letenje uglavnom iz ekoloških razloga. Ipak, dodaje da su vozovi jednostavno ugodniji, posebno usluge spavanja.
"To je mnogo zabavnije. Upoznaš više ljudi i više vodiš zanimljive razgovore", kaže Senninger.
Ona ima sreće jer se vozovi za spavanje nastavljaju vraćati u kontinentalnu Evropu, s brojnim novim uslugama koje su pokrenute od prošlog ljeta, ili će početi kasnije ove godine, ili 2024. godine.
Još u oktobru, gospođa Senninger i njen suprug putovali su tada tek pokrenutom uslugom za spavanje od Stokholma do Hamburga, drugog po veličini grada u Nemačkoj. Ovo vodi švedska željeznička kompanija SJ.
Linija polazi iz Stockholma svakog dana u 17:30 sati i stiže u Hamburg u 6:30 sati.
"Rezervirali smo voz čim je krenuo. Još uvijek zvuči kao da je dugo vremena, ali odeš na spavanje, a u vozu je tako lijepa atmosfera.", kaže gospođa Senninger, koja radi za arhitektonsku firmu.
Ugljični otisak je samo djelić leta. Let od Stockholma do Hamburga rezultira oko 250 kg emisije ugljičnog dioksida po putniku, prema proračunima na web stranici EcoPassenger. Nasuprot tome, C02 koji se oslobađa prilikom putovanja vozom na električni pogon je samo 26 k.
Ovaj njihov noćni voz ima devet vagona, kapacitet 400 putnika, predložila ga je švedska vlada, a kompanija planira i produžiti rutu do Berlina.
Ljubitelje vozova je oduševila ranije i vijest da će belgijsko-holandska željeznička kompanija European Sleeper početi da prevozi ljude tokom noći iz Brisela i Amsterdama do Berlina. S obzirom na pozitivan odgovor korisnika, od sljedeće godine će i oni produžiti rutu, do Praga.
Francuska planira 2024. godine lansirati vozove za spavanje koji bi saobraćali ka 10-ak destinacija. Kažu da će biti kao hoteli na šinama sa staromodnim šarmom 20-ih godina.
Cat Jones je osnivač i izvršni direktor putničke agencije Byway Travel bez letova. Ona kaže da vraćanje popularnosti spavaćih vozova "vraća radost u putovanje".
"Smisao putovanja je iskustvo, a ne samo dolazak. Ljudi se povezuju da praznik počinje kada se otvore vrata u vozu", kaže ona.
Međutim, zavisno o lokaciji, putovanje vozom može biti skuplje od letenja. Cijene vozova u Britaniji su čak 50 posto skuplje od avionskih karata. Međutim, spavanje u vozu štedi hotelski račun.