Željan Rakela je na motociklu obišao skoro cijeli svijet, ali je za njega BiH u jednom posebna
Željan Rakela je Splićanin koji je ljubav prema vožnji motocikla naslijedio od oca, a do danas je obišao skoro cijeli svijet. Put ga je između ostalog vodio do Indije, Nepala te Egipta, a prošao je i svjetski poznatom rutom 66 u Sjedinjenim Američkim Državama.
Sve svoje snove Rakela još uvijek nije proživio u javi, a kroz vožnju ga je put naveo i u Tuzlu, gdje se ekipa portala Klix.ba i susrela s ovim vlasnikom nadahnjujuće životne priče.
Živi svoje snove
"Kao dijete sam se s pokojnim ocem vozio na motociklu na Braču, a to mi je pružalo neopisiv osjećaj slobode, strujanja vjetra i kretanje. Na osnovu toga sam poželio i samostalno voziti motor. Iako je ostvarenje te želje bilo nezamislivo jer dolazim iz radničke porodice, strast prema tome dovela me u situaciju da živim svoje snove", riječi su kojima Rakela počinje razgovor za Klix.ba.
Vožnja motocikla Rakeli pruža osjećaj slobode i direktni kontakt s prirodom, a avanturistička putovanja mu omogućavaju aktiviranje čula za snalaženje u vremenu i prostoru.
"Danas čovjek koji živi modernim životom, nema potrebe aktivirati ta čula. Kada ste zadnji put osjetili glad i žeđ? Upravo na takvim avanturističkim putovanjima budete u takvoj situaciji. Kada se naviknete na preživljavanje u ekstremnim situacijama, 'normalni život' vam postaje potpuno lagodan", ističe Rakela.

Na prvo avanturističko putovanje je krenuo 2006. godine, a u to vrijeme je mnogima djelovalo nevjerovatno da je na granicu Kine motociklom stigao preko Turske, Irana, Pakistana, Indije, Nepala i Mongolije.
Ljudi se danas sve više odvažavaju na odlazak na ovakva putovanja, ali ona su sada znatno jednostavnija u odnosno na vrijeme kada se za to odlučio Rakela. On ističe da se u administrativnom smislu svaka osoba može pripremiti za jednu ovakvu avanturu, ali ona upravo, kao takva, potpuno nepredvidiva, počinje od trenutka sjedanja na motocikl.
Gubljenje u pustinji i nesreća u kojoj rijetki ostaju živi
Kaže da situacija na terenu nalaže nešto drugo i tu je veoma bitno koliko ste snalažljivi. Upravo njegova snalažljivost mu je omogućila da preživi u danima kada se izgubio u pustinji u Australiji.
"Na usamljenom području u kojem na dvije hiljade kilometara nema mobilnog signala, mene je zadesila situacija u kojoj sam upao u mekani pijesak koji je blokirao volan motora. Tom prilikom sam spustio lijevu nogu, a kofer je izbio skočni zglob. Pao sam na pod, kada su doletjele vrane. Znao sam da me nekoliko minuta neće ništa boljeti, skinuo sam čizmu, uhvatio petu, istegao skočni zglob i namijestio nogu. Vratio sam čizmu, digao se na motor i nastavio voziti sljedećih 300 kilometara. Na prvoj benzinskoj pumpi sam stao, ueo led i počeo liječiti sam sebe", prisjeća se sagovornik portala Klix.ba.

U Sibiru 2008. godine, u okončanju puta oko svijeta, ovog avanturistu je spriječilo doživljavanje teške saobraćajne nesreće, kada je udaljen od kuće osam i po hiljada kilometara ostvario frontalni sudar s automobilom.
"Tu sam morao biti izuzetno priseban, uz razmišljanje o povlačenju. Čak 600 kilometara sam taksijem morao preći do bolnice, ali kada sam vidio kakva je situacija u zdravstvenoj ustanovi, uhvatio me strah da će mi izvaditi bubreg i rožnicu. Donio sam odluku da se povrijeđen izvučem do Zagreba, gdje sam podvrgnut operativnom zahvatu. Kada ovo preživite, svi drugi problemi u životu bivaju manji", naglašava Rakela, koji je napisao i knjigu o svojim avanturističkim putovanjima.
Adrenalin, poniznost i skromnost
Kroz spomenute dvije situacije direktno se susreo s emocijama straha, ali i ljubavi prema onome što radi. Upravo ona druga je prevladala te je Rakela ponovno sjeo na motor.
"Ako ste pravi i istinski motociklista, onda ne možete prestati. Jedan istinski moto-avanturista mora biti tolerantan, strpljiv, ponizan i skroman", nadovezuje se Rakela, koji u svom vlasništvu ima četiri motocikla, s kojima je prešao 600 hiljada kilometara.
Dosad je vidio mnogo različitih kultura, upoznao se s različitim nacijama, šetao važnim historijskim mjestima. U nastavku razgovora nas je zanimalo šta je na njega ostavilo poseban utisak, u kontekstu kulture, historije i ljudi.
"Još 2007. godine me posebno fascinirao Iran, gdje sam doživio najveće gostoprimstvo. Tamošnji ljudi su bili veoma sretni jer im je došao neko sa strane i to na velikom motoru. Gdje god sam došao u restoran, ljudi mi nisu željeli naplatiti ručak. Predivno sam se osjećao i tamo sam dosad bio tri puta i nadam se da ću ići opet. S druge strane, veoma loše sam se osjećao u Pakistanu, gdje sam imao situaciju da su me gađali kamenicama, uz zaustavljanje bez razloga i maltretiranje", prisjeća se Rakela.
Različitost kultura sa sobom nosi veliko bogatstvo, a Rakelu je put navodio i u Bosnu i Hercegovinu, za koju kaže da je predivna zemlja, s različitim, a ujedno jedinstvenim ljepotama koje je krase.
"Vi imate toliko različitosti na veoma malenom mjestu, što je za mene posebno jedinstveno i fascinantno. Općenito, područje bivše Jugoslavije je za vožnju motorom idealna destinacija koju krasi predivno more, planine, nizine i sve ostalo. Iran, Pakistan i Indija su nekakvi trofeji, ali nigdje se više nisam najeo, napio i proveselio s ljudima nego što je to ovdje u našem okruženju", nadovezuje se Rakela.

Za obilazak mu je ostala još Južna Amerika, što ne smatra prioritetom, jer sada uživa u pomjeranju svojih granica u kojima pravi što veću kilometražu u što manjem vremenu, uz vožnju na siguran način i poštovanje ograničenja brzine i ostalih pravila u saobraćaju. Od prije nekoliko dana je ponosni vlasnik ličnog rekorda po kojem je uz jaku kišu i buru na trkaćoj stazi, za 12 sati prešao više od 1.050 kilometara, uz savladavanje pet hiljada zavoja.
"U psihičkom, ali i fizičkom smislu to je veoma težak poduhvat. Morate biti skoncentrisani, imati jaka leđa i kralježnicu te odlično se snalaziti u svemu onome što vam se nameće na putu", pojašnjava Rakela, koji također uživa i u vođenju grupa ljudi na putovanja te edukaciji o tome kako na adekvatan način putovati, održavati vožnju sigurnom te šta ponijeti sa sobom.
Spoznaja vlastite strasti
U vremenu kapitalizma, najveći fokus je na zaradi, a naš sagovornik sve one s kojima se susretne želi potaknuti na pronalazak vlastite strasti, uz spoznaju kako je živjeti život punim plućima.
"Svjedoci smo da ljudi danas samo postoje, a ne žive. Naime, žive svoj život na način da ujutro ustanu, odu na posao, vrate se kuće i to je to. Godine prolaze, a dani protječu u poslu i stvaranju profita. Ljudi me često gledaju veoma čudno, kada im postavim pitanje šta je njihova strast. Kratko smo na ovome svijetu i ne treba stvarati kao da ćemo živjeti 300 godina. Čekajući prilike izgubimo vrijeme, a čekajući vrijeme izgubimo prilike. Na kraju kažemo da je život kratak, ali on nije takav, nego se mnogi kasno sjete živjeti", kaže Rakela.
Na kraju našeg razgovora Rakela je još jednom stavio fokus na važnost sigurne vožnje, akcentirajući da je vožnja motora poput karatea. Ako to radite u grču, onda dolazi do grešaka i povređivanja.
Zaključio je da je motocikl predivna stvar, iz koje može proizaći horor, zbog čega ne treba voziti tuđu, nego svoju vožnju te uz oprez i poštivanje svih propisa, uživati u slobodi koju nam svima život nudi.